Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) jest ogólnoświatową inicjatywą, mającą na celu promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży. Przez jeden tydzień (18 – 24 listopada 2013 r.) miliony młodych ludzi na całym świecie, będzie miało okazję spotykać się z przedsiębiorcami, ludźmi biznesu, którzy odnieśli zawodowy sukces. Tegoroczne wydarzenia zostaną poświęcone tematyce przyszłości przedsiębiorczości w Polsce.
Tematyka ŚTP obejmie w szczególności przedsiębiorczość młodych. Przedsiębiorczość jako ścieżka życiowa, ale także określony zestaw cech i postaw to w tej chwili jedyna szansa na poprawę sytuacji młodych Polek i Polaków, spośród których 25% pozostaje bez zatrudnienia. Spośród pozostałych znaczna część decyduje się na pracę poniżej swojego wykształcenia i ambicji – mówi Justyna Politańska, przewodnicząca Forum Młodych Lewiatan. Widzimy pilną potrzebę wypracowania systemowych rozwiązań w tym zakresie, opartych na dialogu między środowiskami młodzieżowymi, rządem i pracodawcami.
– Z badań, które nasza firma prowadzi od wielu lat, wynika, że młodzi Polacy częściej niż ich rówieśnicy z innych krajów europejskich wyobrażają sobie siebie w roli przedsiębiorców, jednak niewielki odsetek finalnie decyduje się na podjęcie samodzielnej działalności. Najnowszy raport z badań realizowanych we współpracy z TUM School of Management Technische Universität München, dotyczący przedsiębiorczości młodych ludzi w krajach europejskich oraz w wybranych największych gospodarkach światowych, opublikowany zostanie podczas Inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – mówi Anna Pietrzak, Dyrektor Naczelny Amway Polska.
Do udziału w wydarzeniu zachęca dr Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan: – Zwracam się do przedsiębiorców z apelem, aby włączyli się w Światowy Tydzień Przedsiębiorczości organizując wydarzenia towarzyszące i dając – szczególnie młodym ludziom – możliwość zdobycia wiedzy, której nie znajdą w książkach.
Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są były premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm. Pierwsza edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w 2008 roku od razu stała się największą globalną kampanią promującą postawy przedsiębiorcze wśród młodych ludzi. Polska od samego początku włączyła się w tę inicjatywę.
Patronat nad wydarzeniem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, a także Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Prezydent m.st. Warszawy, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Wojewoda Mazowiecki oraz Rzetelna Firma. Sponsorami i partnerami wydarzenia są m.in. Amway Polska oraz Rzetelna Firma.
W skład Komitetu Koordynacyjnego wydarzenia wchodzą: Forum Młodych Lewiatan, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, Deloitte, Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce, Centrum Przedsiębiorczości Smolna oraz Mint Media.
Więcej informacji na stronie: www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl
Program Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości Polska 2013