Być czy nie być mobile
Wraz z rozwojem internetu mobilnego oraz rynku aplikacji nasze telefony przestały być po prostu telefonami, a stały się podręcznymi urządzeniami wielofunkcyjnymi. Płacenie telefonem, komunikatory zintegrowane z kontami w mediach społecznościowych, nawigacje, gry – jednym słowem internet w wersji mobile gdziekolwiek jesteś. Wraz ze wzrostem liczby sprzedawanych smartfonów (iOS, Android czy Windows Phone) rośnie liczba mobilnych internautów. Osób, które rozwiązania każdego swojego problemu szukają w odpowiednich aplikacjach mobilnych, a rynek im takie aplikacje dostarcza.
Lokalne zakłady krawieckie, firmy remontowe, dostawcy materiałów budowlanych, miejscowi mechanicy, serwisy komputerowe, centra rekreacyjne czy kosmetyczki. Dostęp do informacji, gdzie takie firmy czy obiekty znaleźć, co oferują, czy organizują promocje oraz jak są oceniane przez klientów, jest teraz na wyciągnięcie ręki.
Od najbliższej apteki po najlepszego fryzjera w mieście z aplikacją Firmy.net
Firmy.net daje użytkownikom systemu Android oraz iOS możliwość dostępu do bazy 1,3 miliona małych, lokalnych firm. Teraz wszystkie potrzebne informacje na temat firm, ich produktów i usług są dostępne w bardzo szybki i prosty sposób. To jednak nie wszystko.
Aplikacja jest bardzo intuicyjna. Jako użytkownicy sami mamy możliwość wyboru kryteriów, według których chcemy przejrzeć wyniki. Jeśli nie mamy czasu na dojazdy, możemy szukać firm zlokalizowanych najbliżej miejsca, w którym obecnie się znajdujemy (funkcja „Pokaż najbliższego”). W momencie, gdy czas schodzi na dalszy plan, a najbardziej liczy się dla nas jakość świadczonych usług, aplikacja daje nam możliwość poszukiwania według tego właśnie kryterium (funkcja „Pokaż najlepszego”).
W każdym przypadku warto skorzystać z funkcji interaktywnej mapy, dzięki której łatwo odnajdziemy szukane miejsce i wyznaczymy do niego trasę dojazdu.
Inna funkcjonalność, która z pewnością przypadnie do gustu osobom nielubiącym przepłacać, to dostęp do tysięcy kuponów rabatowych na lokalne produkty i usługi. Dzięki temu, korzystając z aplikacji, oszczędzamy nie tylko czas, ale i pieniądze.
Co więcej, aplikacja daje możliwość zapoznania się z dotychczasowymi opiniami o firmach oraz wystawienia własnej. Jest to niezwykle przydatna funkcjonalność, tym bardziej, że w aplikacji zgromadzonych jest prawie 90 tysięcy opinii.
Więcej na : www.firmy.net/aplikacja
Czy tego typu aplikacje będą wyznaczać kierunek rozwoju polskiego rynku mobile? Samo ich pojawienie się pokazuje, że nie wystarczy już mieć zabawny pomysł, przerobić go na prostą aplikację i siedzieć z założonymi rękoma, i liczyć „downloady”. Rynek aplikacji coraz bardziej idzie w stronę utylitarności, wygenerowania dla użytkownika dodatkowej wartości, rozwiązania problemu, z jakim spotyka się on na co dzień. I nie miejmy złudzeń, nie doszliśmy jeszcze do granic możliwości sektora mobile i raczej prędko tam nie dojdziemy.