Trendy i newsy

Kto stoi w miejscu, ten się cofa

Responsywność strony www na różnych ekranach urządzeń mobilnych
fot. Firmy.net
564wyświetleń

Odkryj swój potencjał

Responsywność strony www na różnych ekranach urządzeń mobilnych
fot. Firmy.net

W całym procesie rozwoju technologicznego są momenty, których przegapić nie wolno. Tak było w przypadku powstania social media. Obecnie mamy do czynienia z kolejnym wyzwaniem, którego zlekceważenie grozi nam poważnymi stratami. Mowa tu o Responsive Web Design (RWD), czyli byciu dostępnym w sposób prosty i wygodny na każdym typie urządzenia.

Responsywność strony www to w największym skrócie jej zdolność do wyświetlania się na urządzeniach o zróżnicowanej rozdzielczości. Od typowego PC poprzez netbooki, tablety, a na smartfonach kończąc. Mówiąc wyświetlanie trzeba rozumieć nie tyle samo wyświetlenie, co dostosowanie się danej strony do rozdzielczości danego urządzenia. Chodzi o to, by bez względu na to, czy użytkownik wchodzi na naszą stronę ze swojego laptopa, siedząc sobie wygodnie w domu, czy też potrzebuje skorzystać z niej za pomocą smartfona, czekając w kolejce w myjni samochodowej, jej funkcjonalność i wygoda użytkowania pozostała dla niego bez zmian.

Dlaczego responsywność nie jest żadnym luksusem, a zwykłą koniecznością?

Wszystko z powodu zmian w sposobie korzystania z sieci. W roku 2013 ruch z urządzeń mobilnych stanowił już ponad 10 proc. całości ruchu generowanego w polskiej sieci. Na rynku nie widać żadnych znaków mogących świadczyć o tym, że tendencja wzrostu korzystania z mobile zmieni się w najbliższych latach. Jest wręcz przeciwnie. Już dziś około 95 proc. oferty operatorów komórkowych to smartfony. To, że urządzenia mobilne będą wykorzystywane coraz częściej do korzystania z zasobów sieci jest pewne. Pytanie może dotyczyć tylko tempa tego wzrostu. Działania Google, który już zmienił algorytm swojego wyszukiwania, utrudniając pozycjonowanie stron nieresponsywnych jest działaniem, którego nie można lekceważyć. Ci, którzy zignorują ten trend staną się po prostu niewidoczni dla znacznej części rynku. W tym miejscu powiedzenie, że kto stoi w miejscu, ten się cofa, doskonale będzie obrazowało trend, który nie tyle nas czeka, co już jest obecny coraz wyraźniej.

Mobilna wersja serwisu Firmy.net

Mobilna wersja serwisu Firmy.net jest dobrym przykładem najbardziej popularnego i trzeba przyznać, racjonalnego podejścia do kanału mobility.
Stworzenia strony kompatybilnej z urządzeniami mobilnymi nie można ograniczać jedynie do zmian w samym kodzie. One oczywiście są potrzebne, ale najpierw konieczne jest przeanalizowanie treści i wyznaczenie jej nowej hierarchii ważności. Przygotowując wersję mobilną naszego serwisu, skupiliśmy się na kluczowych, z punktu widzenia użytkownika, funkcjach – mówi Kamil Orzechowski z serwisu Firmy.net. – Pewne funkcjonalności dostępne w tradycyjnej wersji musiały zejść tutaj na dalszy plan, by nie przesłonić tego, co najważniejsze – dodaje Orzechowski.
Z racji swoich mniejszych od tradycyjnego PC rozmiarów, urządzenia mobilne muszą mieć inną funkcjonalność. Należy pamiętać, że użytkownik nie używa do nawigacji myszki, tylko własnego palca. To wymusza zmiany chociażby w samym menu, tak by dotykając ekranu użytkownik nie miał problemu z trafieniem na właściwy link. Przewijanie horyzontalne też nie wchodzi w grę. Wszelkie CTA (ang. Call to action – czyli wezwanie do działania, takie jak np. podanie numeru telefonu) muszą być jasno i wyraźnie zaznaczone. Warto pamiętać, że o ile na tradycyjnej stronie www podany numer telefonu stanowi jedynie informację, tak w wersji mobilnej powinien być on bramką do wykonania właściwego połączenia. W końcu smartfony służą do komunikacji.
Nowa wersja serwisu Firmy.net to nie tylko grafika dopasowana do obecnych trendów. To także responsywność, czyli możliwość wygodnego korzystania z serwisu na każdym urządzeniu mobilnym – tłumaczy Kamil Orzechowski. – Dzięki temu mamy możliwość promować naszych klientów w sieci w sposób kompletny docierając z przekazem reklamowym do każdego użytkownika bez względu na to z jakiego urządzenia dostępowego do sieci korzysta – podsumowuje przedstawiciel Firmy.net.

Dodaj komentarz