INFORMACJA PRASOWA STYCZEŃ 2010
Firmy.net badają plany internetowej ekspansji małych i średnich przedsiębiorstw
Czy w 2010 roku wirtualne półki zaczną się uginać?
Ponad połowa polskich małych i średnich firm zamierza poszerzyć swoją obecność w internecie o sprzedaż produktów lub usług – wynika z badania przeprowadzonego przez Firmy.net – portalu umożliwiającego kompleksową promocję firm w Internecie. Jedynie 1% przedsiębiorców twierdzi, że nie potrzebuje Internetu do sprzedaży.
Przedsiębiorcy, zapytani o to, w jakim stopniu korzystają z Internetu przy sprzedaży swoich produktów lub usług, w większości (52%) odpowiedzieli, że Internet pomaga im dotrzeć do klientów, pośrednio przekładając się na wzrost wielkości sprzedaży. W przypadku aż 21% firm zamieszczenie oferty w Internecie wpływa w znaczącym stopniu na poziom sprzedaży oraz ma bezpośrednie przełożenie na ilość otrzymywanych zamówień i zapytań ze strony klientów. Spora cześć badanych przez Firmy.net przedsiębiorców (18%) traktuje Internet wizerunkowo, zdając sobie sprawę, że profesjonalna, nowoczesna firma nie może sobie dziś pozwolić na „internetowy niebyt”. Dla 6% firm Internet jest już teraz głównym źródłem sprzedaży, a tylko 1 firma na 100 nie potrzebuje go, by sprzedawać swoje produkty, czy usługi.
Nie bez przyczyny przedsiębiorcy w swoich planach na ten rok uwzględniają Internet jako ważne narzędzie promocji swojej oferty. Wyraźnie dostrzegają oni szanse, jakie niesie umieszczenie swoich towarów na wirtualnych półkach. Aż 51% badanych przez Firmy.net deklaruje, że poszerzy swoją internetową ofertę o sprzedaż produktów/usług. Sprzedaż przez Internet to w końcu nie tylko znaczna redukcja kosztów związanych z utrzymaniem biura oraz personelu, ale także stała (24h/dobę) dostępność oferty i szerszy jej zasięg, niż w przypadku „starych mediów”. W dodatku aż 62% z przebadanych firm posiada takie produkty lub usługi, które z powodzeniem można sprzedawać w sieci. Tylko 16% firm pozostaje niewzruszonych i nie ma zamiaru ulec czarowi wirtualnej sprzedaży.
Przedsiębiorcy dostrzegają rolę Internetu w promowaniu swojej oferty, wciąż jednak bardzo „zachowawczo” planują swoje wydatki na kampanie online. Z badania Firmy.net wynika, że budżet na reklamę internetową ponad połowy (63%) małych i średnich firm w 2010 roku nie przekroczy 1000 zł. Tylko 4% badanych zamierza poświęcić na ten cel więcej niż 5000 zł. W poprzednich latach przedsiębiorcy znacznie odważniej planowali swoje budżety na tą formę promocji. Dla porównania jeszcze w październiku 2008 roku aż 20% firm przebadanych przez portal Firmy.net zamierzało wydać na reklamę online więcej niż 5000 zł rocznie. Zwłaszcza w czasie kryzysu, kiedy trzeba jeszcze aktywniej walczyć o klientów, profesjonalnie zaplanowana i przeprowadzona kampania internetowa nie powinna być traktowana jako koszt, ale jako dobra inwestycja, która zwraca się wyjątkowo szybko.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w dniach 6-10 stycznia (z wykorzystaniem ankiety internetowej) na przedsiębiorstwach zarejestrowanych w portalu Firmy.net. Wzięło w nim udział 3441 przedsiębiorców. Uczestnikami badania byli przedstawiciele przedsiębiorstw, które zatrudniają do 10 osób (w 79%) oraz których oferta jest skierowana do osób prywatnych (64%) lub firm (57%). Ofertę badanych firm stanowiły usługi (w 73% przypadków) oraz produkty (w 40% przypadków).
631
Może zainteresuje Ciebie także to:
Sytuacja kupujących i sprzedających nieruchomości w III kwartale 2024 r. wg raportu INPON
Marcin Dostojski
94
III kwartał na rynku wtórnym upłynął pod znakiem oczekiwania i niepewności, zarówno wśród kupujących, jak i sprzedających. Głównym czynnikiem, który...
Rodzina na Swoim
Nieruchomosci-online.pl
653
Program Rodzina na Swoim był rządowym programem dopłat skierowanym do małżeństw i osób samotnie wychowujących dzieci. Kredyty w ramach programu były uruchamiane w latach 2007-2013.
Polacy niezadowoleni z dostępności mieszkań
Marcin Dostojski
148
Polski rynek mieszkaniowy od lat budzi emocje – szczególnie teraz, gdy ceny mieszkań wciąż rosną, a dostępność tanich i dobrych...
Nowy trend w budownictwie – beton z włóknami celulozy
Marcin Dostojski
244
Naukowcy z University of Virginia opracowali innowacyjny materiał budowlany, który może zrewolucjonizować branżę budownictwa. Jest to beton zawierający włókna celulozy,...
Nastroje na rynku nieruchomości po II kw. 2024 r. wg badania Nieruchomosci-online.pl
Marcin Dostojski
202
Sytuacja na rynku w pierwszym półroczu 2024 roku zdecydowanie zmieniła się w stosunku do drugiego półrocza 2023 roku. Jest spokojniej,...
To optymistyczne informacje z mojej praktyki wynika że ludzie chętnie by się zajęli sprzedażą przez internet tyle że sprzedaż przez sklep internetowy to inny rodzaj sprzedaży. Inny poziom marży więcej pracy aby wypracować te same zyski. Cięko zmienić konserwatyzm w przekonaniu sprzedawcy. Ale wszystko jest możliwe.
Bo się boją nowych wyzwań a sklep internetowy czy inny rodzaj e-marketinkgu wymaga wiedzy, którą trzeba posiąść. Tego nie uczyli w szkole podstawowej.
Nie trzeba dużej wiedzy żeby zaistnieć w sieci. To wszystko jest napisane min na tym blogu jak ktoś poczyta zdobędzie potrzebne informacje.
Trzeba się przyzwyczaić do sprzedaży przez internet to inny wymiar. Szczególnie dla starszych ludzi.
Bardzo dobry artykuł, jeden z lepszych jakie czytałem ostatnio, czekam na więcej.
I jak przyszłość pokazała po tylu latach uginają się aż miło. Sprzedaż w internecie kwitnie i nadal się rozwija.