W grudniowym numerze wypytujemy Pawła Tkaczyka, jak małe firmy mogą budować swoją przewagę konkurencyjną, Małgorzatę Kwiatkiewicz z YES Biżuteria o wartości firm rodzinnych, a Roberta Rachwała o trendy w świecie mobile na 2016 rok. Przedstawiamy również darmowe miejsca, gdzie small business powinien zaistnieć w sieci oraz nowe formy promocji w social media. Pochylamy się również nad tematem sprzedaży, która ma podnieść małą firmę na wyżyny sukcesu w 2016 roku. Zapraszamy do lektury.
Gościem specjalnym tego numeru jest Paweł Tkaczyk. Osoba, której wiedza i umiejętność jej przekazywania sprawiła, że stał się pożądanym partnerem przy budowaniu marek, zarówno tych małych lokalnych, jak i tych międzynarodowych. Polecamy nie tylko lekturę tego wywiadu, ale przede wszystkim jego analizę pod kątem własnych firm. Warto.
Oprócz tego możecie przeczytać o najnowszych trendach reklamy w mediach społecznościowych i generalnie reklamy w internecie. Dowiecie się, jaki wpływ na Wasz biznes mogą mieć dirty data & dark data, a także poznacie najważniejsze trendy na rynku mobile, jakie w 2015 roku miały miejsce.
Ostatnie wydarzenia w Paryżu sprawiły, że większość mediów skupiła swoją uwagę na sprawach międzynarodowych. W cieniu tych wszystkich wydarzeń nie wolno nam jednak zapomnieć o tym, co dzieje się najbliżej nas. O tym, co każdego dnia pomaga nam rozwijać własne firmy, i o tym, co ten rozwój blokuje. Póki co, coraz większe chmury zbierające się nad Europą nie wpływają bezpośrednio na większość lokalnych przedsiębiorstw. Większości mikro i małych przedsiębiorców bardziej od walk w Syrii interesuje walka na lokalnych rynkach. W tym numerze Firmera, jak zwykle, przygotowaliśmy sporo przydatnych informacji na temat tego, w jaki sposób się do tej walki solidnie przygotować.
Rozpoznanie terenu to podstawa, dlatego piszemy o tym jak dysponując ograniczonym budżetem prowadzić okrojone, ale efektywne i w pełni wystarczające badania marketingowe. Sporo miejsca poświęcamy także kwestii zaopatrzenia w „amunicję wojenną”, czyli w naszych warunkach utrzymaniu płynności finansowej w firmie. Nie może być prowadzenia ofensywy i zdobywania nowych terenów bez umiejętności atakowania. W walce rynkowej umiejętności ofensywne zazwyczaj sprowadzają się do sprzedaży. Dlatego też w tym numerze znajdziecie najważniejsze zasady skutecznej sprzedaży.
Czytaj grudniowy numer FIRMERA:
W numerze FIRMER 3/2015 znajdziesz:
- Ludzie biznesu: Paweł Tkaczyk
Jak zbudować przewagę konkurencyjną na polu marketingu i obsługi klienta dzięki pomysłowości i elastyczności podpowiada Paweł Tkaczyk, ekspert w dziedzinie kreowania marki i storytellingu.
- Inspiracje: Świadomość mobilna firm rośnie
Czy nowe trendy w mobilnym świecie mogą przełożyć się nie tylko na czas wolny, lecz także na biznes? Na pytanie odpowiada Robert Rachwał – organizator konferencji Mobile Trends Conference.
- Okiem przedsiębiorców: Firmy rodzinne w ofensywie
Magdalena Kwiatkiewicz z YES Biżuteria udowadnia, że firmy rodzinne to stabilność i odpowiedzialność gospodarcza oraz duża przewaga konkurencyjna nad korporacjami.
- Trendy: Biznes w krainie danych. Dirty data & Dark data.
Problem z danymi w internecie jest poważny. Ok. 90% danych w internecie to Dark Data, a blisko 10% danych w mediach społecznościowych – to z kolei Dirty Data. Czym są i skąd się biorą?
- I wiele więcej porad dla przedsiębiorców:
- Gdzie i czy warto reklamować się w internecie za darmo?
- Tajemnica sprzedaży: Nie bądź najlepszy, bądź unikalny
- Nowe formy promocji w social media. Co się opłaca?
- Przedsiębiorco, nie bądź egoistą na swojej stronie www!
- 10 przykazań dobrego sprzedawcy
- Sklep internetowy bez tajemnic, czyli jak zarabiać przez internet
- Skuteczny sprzedawca: Miękkie umiejętności w twardej sprzedaży
- Jak nie stracić na ryzyku walutowym?
- CSR, czyli czy Twój biznes może być dobry
- 5 powodów powolnego rozwoju małych firm [raport]
- Głos przedsiębiorców: “Nie” dla euro w Polsce [badanie]
Dziękuję za kolejny numer Firmera 🙂 Postać Pana Tkaczyka jest mi juz znana. Mądrze mówi, a raczej opowiada 🙂