Trendy i newsy

Magia 1000 znaków. Jak pisać krótko i na temat „O firmie”

fot. Matthew Henry / Burst
689wyświetleń

Wypowiadam wojnę wodolejstwu i frazesom w firmowych treściach. Krótka forma i prostota mają zbawienny wpływ na przekaz. Szczególnie w internecie, w którym często tylko skanujemy tekst. Czy da się zastosować tę regułę przy formułowaniu opisów na firmowe strony? Udowodnię, że nie zawsze liczy się ilość. W tym wypadku warto postawić na jakość. Podpowiadam, jak zabrać się za kreację opisu „O firmie”, aby zmieścić się w magicznych 1000 znakach, a przy tym wzbudzić zainteresowanie, zaufanie i sympatię u klientów.

Jeśli szukamy książki do kupienia w księgarni, bardzo często, nawet podświadomie, wybieramy tę, która liczy więcej stron – wynika to z ekonomiki myślenia. Po prostu chcemy mieć więcej, wydając tyle samo. W przypadku tekstów publikowanych w internecie jest odwrotnie.
opis firmy
To samo dotyczy odwiedzanych stron firmowych. W praktyce krótkie, ale treściwe formy to ciężki kawałek chleba, z którym muszą się zmagać przedsiębiorcy, tworząc opisy swoich firm, produktów lub usług.

Liczy się jakość, a nie ilość

Treść reklamowa spełnia wiele funkcji:

  1. dostarcza informacje dotyczące danego produktu,
  2. przyciąga i podtrzymuje uwagę odbiorcy,
  3. nakłania do akcji, w tym do zakupu towaru lub skorzystania z usługi proponowanej przez nadawcę.

Wzbudzanie emocji, przekazywanie informacji czy przestrzeganie wymogów gatunkowych – wszystko to służy wpłynięciu na postawy i zachowania odbiorców. Jak widzisz, nie ma tu miejsca na wodolejstwo czy przechwałki.
opis firmy
Niech wyznacznikiem krótkich treści będzie zatem limit 1000 znaków. Udowodnię Ci i przekonam Cię, że w tej liczbie da się zawrzeć wszystkie istotne informacje o firmie, jej asortymencie, usługach i wyróżnikach.

Jak zmieścić się w 1000 znakach?

Po prostu zabaw się w redaktora. Weź pod lupę stworzony już tekst o swojej firmie i skróć go. Skorzystaj z poniższych wskazówek, a ostateczna wersja Twoich treści reklamowych będzie atrakcyjna tak samo dla Ciebie, jak i czytającego.

  • Bez wodolejstwa, same konkrety
    Masz chwilę na zainteresowanie ofertą odwiedzającego Twoją stronę lub prezentację. Nie strać jej i nie każ czytać długich elaboratów. Znajdź wyróżniające Twoją firmę cechy i przedstaw je tak, aby klient zobaczył w nich korzyść dla siebie.
  • Pozbądź się frazesów
    Piszesz, że oferujesz kompleksowe usługi, posiadasz szeroki asortyment, zapewniasz najwyższą jakość i dysponujesz wieloletnim doświadczeniem. To właśnie frazesy! Unikaj zbyt ogólnych zdań i haseł, których może użyć każda inna firma.
  • Usuń wszystkie sztuczne wypełniacze i puste słowa
    Przejrzyj swoje treści pod względem występowania w nich wypełniaczy, takich jak: generalnie, również, także, właśnie, wszystkie, takie, jakieś, znacznie, w dużym stopniu itp. To samo dotyczy często nadużywanych zaimków osobowych, takich jak: my, moich, naszych, swoich, nas. Oto przykłady: U nas w firmie specjalizujemy się (…). Sprzedajemy tylko markowe produkty. Zapożyczenia z języków obcych: notabene, sensu stricto itp. też są w tym przypadku nie na miejscu.
  • Nie używaj kwiecistego języka
    Unikaj wyszukanych słów, zbędnych przymiotników czy form retorycznych. Im prościej, tym lepiej. Pisz jak najkrótsze zdania, najlepiej do 50 znaków. Mniej znaczy lepiej. Skracaj, gdzie się da. Krótsze zdania są bardziej zrozumiałe i szybciej się je czyta.
  • Nie używaj zdań wielokrotnie złożonych
    Często jest tak, że dopełnienie jest zbędne, a zdanie mniej rozbudowane jest już samo w sobie zrozumiałe i konkretne.
  • Korzystaj z magii wypunktowań
    Nic tak nie przykuwa wzroku jak kropki czy liczby. To obietnica, że w tym miejscu znajdują się konkrety. I rzeczywiście muszą się tam znaleźć 🙂

Na koniec spójrz na swój tekst bardzo krytycznym okiem. Pamiętaj, że czasem to, co dla Ciebie jako autora tekstów wydaje się być oczywistym i jasnym, wcale nie musi być takim dla odwiedzających Twoją stronę.

opis firmy
fot. Matthew Henry / Burst

Jak stworzyć opis Twojej firmy w prezentacji Firmy.net

Treści, które tworzysz, aby przedstawić zakres swojej działalności, mają bardzo duży wpływ na efektywność Twojej reklamy. Opisy mają spore znaczenie przy pozycjonowaniu Twojej prezentacji w Google za pośrednictwem naszego serwisu oraz znaczący wpływ na decyzję zakupową użytkownika. Warto poświęcić zatem czas na uzupełnienie swojej oferty lub jej dopracowanie. W prezentacji na Firmy.net część „O firmie” składa się z dwóch elementów: „Opis firmy” oraz „Krótki opis wyświetlany na listach”. Wejdź w Opis firmy i kliknij: Edytuj opis firmy.

  • Opis firmy (wyświetlany w prezentacji) – LIMIT 1000 znaków

Jest to pierwszy tekst, jaki widzi klient po wejściu na Twoją prezentację. Aby zachęcić go do zapoznania się z Twoją pełną ofertą lub do kontaktu z Tobą, proponujemy Ci, abyś stworzył opis w następujący sposób:

  • napisz, co oferujesz, gdzie świadczysz usługi lub gdzie można nabyć Twoje produkty, co wyróżnia Twoją ofertę (np.: masz biuro bardzo blisko centrum, oferujesz parking, posiadasz kącik dla dziecka, działasz długo na rynku, z Twoich usług korzystali: nazwy firm, itp.),
  • jakie promocje czy rabaty oferujesz, na jakie produkty lub usługi oraz na jakich zasadach,
  •  zachęć do akcji – na końcu wskaż klientowi, co ma teraz zrobić, np.: „Zobacz naszą ofertę!”, „Zadzwoń do nas, chętnie odpowiemy na Twoje pytania!”.
  • Krótki opis (wyświetlany na liście firm) – LIMIT 150 znaków

Jest to tekst, który użytkownik widzi, przeglądając listy wyników wyszukiwania. Umieść tu skrócony opis tego, co oferujesz. Pamiętaj o limicie 150 znaków.

  •  Nie pisz o sobie, ale o tym, co możesz dać. Skup się na jednej rzeczy, która wyróżnia Twoją ofertę spośród innych na rynku. Co masz najtańszego, najlepszego, unikalnego?
  • Jeżeli oferujesz promocyjne ceny, sprecyzuj, jak wysokie są to promocje oraz jakich produktów konkretnie dotyczą.
  • Użyj wezwania do akcji, np.: „Zobacz”, „Sprawdź”, aby zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą.
  • Nie ma potrzeby, abyś umieszczał tu nazwę firmy, gdyż widnieje ona zawsze nad logo.

 

Czas na przykłady

Zwróć uwagę na poniższe dwa teksty. Oba opisują tę samą firmę i jej usługi. Sens w dwóch opisach jest zachowany – jednak różnica jest w liczbie znaków. Który tekst jest dla Ciebie bardziej przystępny?

Opis nr 1 – 1471 znaków:

W naszej ofercie znaleźć mogą Państwo markowe produkty z branży fotowoltaicznej, monitoringu, alarmu, kontroli dostępu oraz różnego rodzaju okablowania wraz z akcesoriami.
Dokładamy starań, aby oferowane przez nas produkty były wysokiej jakości. Świadczymy wsparcie techniczne dla wszystkich oferowanych przed nas produktów, zarówno dla klientów hurtowych, jak i detalicznych.

Specjalizujemy się w gotowych zestawach przygotowanych do samodzielnego montażu spełniających najwyższe normy. Znaleźć można u nas gotowe systemy fotowoltaiczne do oświetlenia lub zasilania urządzeń 230V lub gotowe zestawy solarne dla kamperów, łodzi lub domków letniskowych.

Oferujemy również przygotowane do samodzielnego montażu zestawy telewizji przemysłowej. Nasze zestawy mogą być wstępnie przygotowane do montażu, co znacznie ułatwia ich
instalację nawet dla niewprawionych osób.

W końcu też dla naszych klientów oferujemy kompleksową obsługę wraz z montażem na terenie całej Polski. Instalujemy małe, jak i rozległe systemy telewizji przemysłowej, elektrownie słoneczne od 1 do 100 kW, oświetlenie reklam, kontrole dostępu oraz systemy alarmowe. Jesteśmy certyfikowanym instalatorem Urzędu Dozoru Technicznego

Nasza firma jest oficjalnym dystrybutorem niemieckich regulatorów Phocos, które jako jedyne na światowym rynku szczycą się bezawaryjnością na poziomie 99,9%. W naszej ofercie znajdą również Państwo produkty takich renomowanych firm, jak Victron Energy, SMA, Steca, HAZE.

 

Poprawiony opis nr 2 – 990 znaków:

Oferujemy markowe produkty o najwyższej jakości z branży fotowoltaicznej, monitoringu, alarmu, kontroli dostępu z okablowaniem i akcesoriami. Gwarantujemy wsparcie techniczne klientom hurtowym i detalicznym.

Specjalizujemy się w gotowych zestawach do samodzielnego montażu:

  • systemy fotowoltaiczne do oświetlenia lub zasilania urządzeń 230V,
  • zestawy solarne dla kamperów, łodzi i domków letniskowych,
  • zestawy telewizji przemysłowej.

Wyróżnia nas kompleksowa obsługa wraz z montażem na terenie całej Polski. Instalujemy:

  •  małe i rozległe systemy telewizji przemysłowej,
  • elektrownie słoneczne od 1 do 100 kW,
  • oświetlenie reklam,
  • kontrole dostępu,
  • systemy alarmowe.

Jesteśmy certyfikowanym instalatorem Urzędu Dozoru Technicznego.

Nasza firma jest oficjalnym dystrybutorem niemieckich regulatorów Phocos, szczycących się 99,9% bezawaryjnością. Nasi dostawcy to renomowane firmy, jak: Victron Energy, SMA, Steca, HAZE.

Sprawdź naszą solidność. Zapraszamy do siedziby firmy lub zakupów online.

 

Różnice:

  • Krótszy tekst bardziej zachęca do przeczytania. Być może ten dłuższy nie będzie w ogóle czytany. Przy krótkich treściach takie ryzyko się zmniejsza.
  • Odbiorcy częściej skanują tekst, niż go czytają „od deski do deski”. Wypunktowania i pogrubienia to ułatwiają. Wystarczy jedno, dłuższe spojrzenie, aby poznać wyróżniki firmy.
  • Krótkie zdania są łatwiejsze w konsumpcji, można szybko je przeczytać i lekko „strawić”.
  • Krótszy tekst sprzyja użytkownikom mobilnym, bo jest wygodniej przyswajalny i można go szybciej skonsumować w oczekiwaniu na autobus czy kawę lub wtedy, kiedy bardzo szybko potrzebujemy konkretnych informacji.
  • Krótszy tekst zachęca do kontaktu z firmą, w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, już dopasowanych do potrzeb danego odbiorcy.
  • Jeśli odbiorca będzie miał wrażenie, że wszystko zostało już powiedziane na stronie, będzie miał opory przed zadawaniem pytania bezpośrednio.

 
 

Dodaj komentarz