Polski rynek mobilnej sprzedaży wciąż się rozwija, a jego rosnący potencjał zaczyna być dostrzegany. Sukces firm, które postawiły na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż, zależy głównie od rosnącej świadomości konsumentów. W Polsce marki, które zdecydowały się na mobile commerce już zbierają profity.
Badania z początku 2013 roku pokazują, że zakupy mobilne wciąż są niszą na polskim rynku. Zaledwie 7% internautów dokonuje transakcji za pomocą urządzeń mobilnych. Według ekspertów w obszarze e-handlu potencjał rynku m-commerce w naszym kraju jest duży, ale wykorzystać go potrafią tylko nieliczne firmy, które odpowiednio przygotowały się na mobilną rewolucję.
Jedną z marek, która postawiła na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż jest największa platforma aukcyjna w Polsce. Allegro.pl wprowadziła aplikację, która umożliwia dokonanie kompletnego procesu zakupowego. Sukces tego rozwiązania okazał się być wymierny, bowiem na swoje urządzenia mobilne aplikację pobrało ponad 2 miliony użytkowników.
Według badań Internet Retailer w Wielkiej Brytanii kanały mobilne w 2013 roku planowało uruchomić 15% sprzedawców internetowych. W USA rynek ten również rozwija się w dużym tempie. W lutym b.r. analitycy serwisu KISSmetrics, zajmującego się badaniem ruchu konsumentów oraz zachowań użytkowników na stronach www i w aplikacjach mobilnych, przedstawili wyniki swoich pomiarów dokonanych w okresie świątecznym. Okazało się, że w 2012 r. sprzedaż mobilna wzrosła aż o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oszacowano, że w 2013 roku liczba kupujących za pomocą smartfonów będzie równa, a nawet przewyższy liczbę zakupów dokonywanych przez użytkowników stacjonarnych komputerów.