Trendy i newsy

Ponad milion polskich internautów robi zakupy smartfonem

płatności mobile przez smartfona
fot. fotolia.com
419wyświetleń
Ponad milion polskich internautów robi zakupy smartfonem
fot. istockphoto.com

Polski rynek mobilnej sprzedaży wciąż się rozwija, a jego rosnący potencjał zaczyna być dostrzegany. Sukces firm, które postawiły na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż, zależy głównie od rosnącej świadomości konsumentów. W Polsce marki, które zdecydowały się na mobile commerce już zbierają profity.

Badania z początku 2013 roku pokazują, że zakupy mobilne wciąż są niszą na polskim rynku. Zaledwie 7% internautów dokonuje transakcji za pomocą urządzeń mobilnych. Według ekspertów w obszarze e-handlu potencjał rynku m-commerce w naszym kraju jest duży, ale wykorzystać go potrafią tylko nieliczne firmy, które odpowiednio przygotowały się na mobilną rewolucję.
Jedną z marek, która postawiła na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż jest największa platforma aukcyjna w Polsce. Allegro.pl wprowadziła aplikację, która umożliwia dokonanie kompletnego procesu zakupowego. Sukces tego rozwiązania okazał się być wymierny, bowiem na swoje urządzenia mobilne aplikację pobrało ponad 2 miliony użytkowników.
Według badań Internet Retailer w Wielkiej Brytanii kanały mobilne w 2013 roku planowało uruchomić 15% sprzedawców internetowych. W USA rynek ten również rozwija się w dużym tempie. W lutym b.r. analitycy serwisu KISSmetrics, zajmującego się badaniem ruchu konsumentów oraz zachowań użytkowników na stronach www i w aplikacjach mobilnych, przedstawili wyniki swoich pomiarów dokonanych w okresie świątecznym. Okazało się, że w 2012 r. sprzedaż mobilna wzrosła aż o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oszacowano, że w 2013 roku liczba kupujących za pomocą smartfonów będzie równa, a nawet przewyższy liczbę zakupów dokonywanych przez użytkowników stacjonarnych komputerów.

Dodaj komentarz