Trendy i newsy

Portal Firmy.net w całkowicie nowej odsłonie

portal Firmy.net w nowej szacie graficznej
fot. Firmy.net
519wyświetleń

Odkryj nowe, lepsze Firmy.netPortal Firmy.net przeszedł długo planowaną i oczekiwaną metamorfozę. Nowa odsłona to nie tylko nowa szata graficzna, ale również szereg zmian w samym użytkowaniu serwisu. Jest to przede wszystkim ukłon w stronę użytkowników, którzy otrzymują szereg ułatwień w poszukiwaniu firm, produktów czy lokalnych usług. Poznaj tajniki przemiany oraz korzyści, jakie odniesie z tego Twoja firma, promująca się za pośrednictwem portalu.

Kluczowe zmiany, jakie zaszły w nowej wersji serwisu Firmy.net, to przede wszystkim:

  • Położenie głównego nacisku na wyszukiwanie sprawdzonych firm,
  • spersonalizowana strona główna dla 20 największych miast,
  • wprowadzenie sezonowości polecanych ofert,
  • odświeżona szata graficzna portalu oraz prezentacji
  • dopasowanie strony i prezentacji do urządzeń mobilnych (RWD).

Dowiedz się, dlaczego rewolucja się dokonała i jak skorzysta na tym Twoja firma oraz, co możesz zrobić więcej, aby czerpać garściami z nowej, pomarańczowej rzeczywistości.

Na początek niech zebrane po starcie nowej odsłony serwisu statystyki będą dla Ciebie dowodem, że ulepszony i odświeżony portal jest efektywniejszy w stosunku do poprzedniej wersji:

  • Dłuższy średni czas odwiedzin portalu – wzrost o 22,8%
  • Większa liczba wyszukiwań za pomocą wyszukiwarki – wzrost o 108%
  • Dłuższy średni czas odwiedzin prezentacji – wzrost o 73 % dla płatnych pakietów, wzrost o 32,2% dla bezpłatnego wpisu.

Metamorfoza strony głównej

Najwięcej modyfikacji przeszła strona główna portalu. Przede wszystkim na pierwszy plan wysunęła się wyszukiwarka. Zmiany zaprojektowane zostały w sposób maksymalnie upraszczający użytkownikowi odnalezienie poszukiwanych firm, produktów i usług.
Oprócz możliwości samodzielnego wyszukiwania i przeglądania wybranych ofert, serwis automatycznie odczytuje lokalizację użytkownika i proponuje mu, dostępne w niej, okazje cenowe na produkty i usługi.  Są one dodatkowo połączone z aktualnym sezonem zakupowym. Dzięki temu w okresie wiosennym użytkownikowi wyświetli się przykładowo propozycja tańszej wymiany opon z zimowych na letnie, a pod koniec roku okazja zakupu tańszych biletów na imprezę sylwestrową.

Sprawdź, jak wyglądają nowe Firmy.net
Sprawdź, jak wyglądają nowe Firmy.net

 

Co możesz zrobić, aby Twoja firma była polecana na stronie głównej?

Przede wszystkim musisz mieć uzupełnioną prezentację, która przedstawia wartościowe treści o Twoich produktach lub usługach. Koniecznie opisz, to co oferujesz w Katalogu produktów i usług. W sekcji „Pora na …” przedstawiamy wybrane firmy z branż z aktualnego sezonu zakupowego. Jeśli świadczysz usługi mocno związane z sezonowością, to możesz się spodziewać, że Twoja firma zostanie wyróżniona na stronie głównej portalu.
Okazje z danej lokalizacji wyświetlane są w losowej kolejności. Jako pierwsze internauta zobaczy Top okazje z danej lokalizacji. Ustaw zatem atrakcyjną promocję na swoje produkty lub usługi, aby zobaczyli ją odwiedzający.

Pomarańczowa rewolucja

Od strony szaty graficznej serwis wyróżnia się spośród konkurencji mocnym wykorzystaniem koloru pomarańczowego, symbolizującego spontaniczność i pozytywne nastawienie do życia. Ma to za zadanie budować również świadomość marki wśród internautów. Podobne akcenty, choć w nieco mniejszym stopniu, pojawiły się już wcześniej w aplikacji mobilnej serwisu. Jest ona dostępna  bezpłatnie w App Store, Google Play a także Windows Store i Windows Phone Store.

Aplikacja Firmy.net na urządzeniach moblinych
Aplikacja Firmy.net na urządzeniach mobilnych

Twoja firma w świecie mobilnym

Portal Firmy.net oraz prezentacje zostały dopasowane do wszystkich urządzeń, co oznacza, że przeglądanie serwisu z poziomu smartfona czy tabletu jest taka samo wygodne jak na komputerze. Dzięki temu korzystanie z Firmy.net jest przyjemne dla posiadacza każdego urządzenia. Strony są również atrakcyjne graficznie, estetyczne i spójne.
Przy obecnym wzroście popularności smartfonów, serwisy internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych to z pewnością bardzo dobra, a coraz częściej konieczna inwestycja. Nie ma przesady w twierdzeniu, że jesteśmy świadkami mobilnej rewolucji. Codziennie pojawiają się nowe urządzenia mobilne, dlatego warto projektować strony zgodnie z zasadami RWD (Responsive Web Design), choćby po to, aby za każdym razem nie musieć dostosowywać ich do następnych urządzeń – tłumaczy Michał Kurczycki, przedstawiciel spółki NNV, zarządzającej serwisem Firmy.net.
Dzięki temu masz zapewnione, że prezentacja Twojej firmy jest dopasowana do aktualnych standardów. Jest to przede wszystkim krok stronę poprawy jakości życia użytkownika, który z każdym dniem staje się coraz bardziej świadomy i tym samym – wymagający.
Strona responsywna to strona przyjazna nie tylko dla użytkownika, lecz również dla Google. Posiadanie stron mobile-friendly to w obecnych czasach warunek konieczny obecności w wynikach wyszukiwania. Spełnienie rekomendacji Google to obowiązek każdego posiadacza strony www.

Widok responsywnej prezentacji na smartfonie:

Widok responsywnej prezentacji -  iPhone

Widok responsywnej prezentacji na tablecie:

Widok responsywnej prezentacji -  iPad

Jak oceniasz zmiany?

Podziel się swoją opinią w komentarzu.
 

Dodaj komentarz