Trendy i newsy

Senior Mobile Power

Starsza pani z tabletem w ręku oraz znaczkiem "lubię to"
fot. istockphoto.com
499wyświetleń
Starsza pani z tabletem w ręku oraz znaczkiem "lubię to"
fot. istockphoto.com

Do tej pory, mówiąc o wykorzystaniu nowych technologii służącej dotarciu do określonych grup klientów, mieliśmy na myśli głównie osoby młode. Okazuje się jednak, że nowe technologie stają się coraz efektywniejszym kanałem komunikacji z grupami osób, które lepiej niż dobrze pamiętają minioną epokę.

Ciekawą inicjatywą skierowaną do osób 60+ podjął ostatnio T-Mobile, który wypuścił na rynek tablet Modecom z systemem operacyjnym Windows 8.1. Co w tym niezwykłego? Otóż wspomniany tablet ma zainstalowanych 15 specjalnie wyselekcjonowanych aplikacji, które ułatwiają codzienne życie i posiadają przyjazny i prosty w obsłudze interface. Przykładowo dzięki aplikacji Firmy.net użytkownik bez trudu w każdym miejscu znajdzie najbliższą aptekę czy inny punkt usługowy, którego akurat w danej chwili potrzebuje. Na aplikacji Ceneo porówna koszty planowanych zakupów, a po powrocie do domu przeczyta jedną z kilku tysięcy książek w aplikacji Legimi. Nie brak też aplikacji rozrywkowych takich jak TVN Player czy Tuba.FM.
Czyżby T-Mobile popełnił marketingowy błąd, kierując swój produkt do źle dobranej grupy docelowej? Nic z tych rzeczy. Jak wynika z badań IRCenter (raport Social Media 2014) aktywność starszych osób w sieci wzrasta. Tylko w ciągu ubiegłego roku wzrost internautów 55+ korzystających z serwisów social mediów wzrósł o 5%. Najwięcej nowych userów z tej grupy zyskał Twitter (+5%) oraz Facebook (+3%). Aż 8% internautów 55+ jest użytkownikiem blogosfery, a z YouTube korzysta już 11% z nich.
Można dyskutować czy używanie słowa „aż” w kontekście badań, w których górne wyniki nie przekraczają 15%, nie jest nadużyciem. W tym kontekście warto jednak porównać sobie wskaźniki, jakie można było zaobserwować w tej grupie jeszcze kilka lat temu. Trend jest wzrostowy i akcje takie jak ta zrealizowana przez T-Mobile potwierdzają, że ten rynek z punktu widzenia mobile staje się coraz bardziej atrakcyjny.

Dodaj komentarz