Firmer 3/2015 – Marek Kondrat o biznesie opartym na pasji i ciężkiej pracy nad własną marką
We wrześniowym numerze rozmawiamy z Markiem Kondratem o jego winiarskim biznesie a z Ryszardem Petru na temat pomysłów, które mogłyby poprawić byt najmniejszych firm w Polsce. Nie zabrakło również porad dotyczących e-marketingu. Zdradzamy m.in., jak zbudować przewagę w walce o klienta, jak poprawić efektywność swojej strony www, jakie narzędzia są niezbędne w służbie social media dla małych firm oraz jak świadczyć usługi drogą elektroniczną. Zapraszamy do lektury.
W tym numerze przygotowaliśmy dla Was dwie rozmowy z bardzo ciekawymi ludźmi. Na okładce tego numeru zobaczyć możecie Marka Kondrata – człowieka, który od lat stanowi markę samą w sobie, a aktorstwo zamienił na bycie przedsiębiorcą. W przypadku Kondrata możemy mówić o tej idealnej sytuacji, w której Twoja pasja staje się Twoim biznesem. Tak właśnie jest z siecią sklepów brandowanych marką Kondrat Wina Wybrane. Drugi z naszych gości to Ryszard Petru, którego zapytaliśmy między innymi o to, co w praktyce mogłoby oznaczać przyjęcie przez Polskę euro. Takie pytania warto zadawać, gdyż – z punktu widzenia przedsiębiorców – dotyczą kwestii kluczowych. Jak na razie z badania Firmy.net wynika, że przedsiębiorcy sektora MSP podchodzą ostrożnie i z nieufnością do szans płynących z wprowadzenia euro. Obawy dotyczą przede wszystkim wzrostu cen i spadku krajowego popytu.
Kolejna edycja badania serwisu Firmy.net i Instytutu Badań i Analiz OSB dotycząca nastrojów wśród polskich przedsiębiorców nie napawa optymizmem. Pierwsza połowa 2015
roku okazała się dla nich trudniejsza, niż wskazywały na to przewidywania z drugiej połowy 2014 roku. Tradycyjnie już nastroje dotyczące przyszłości nadal są pozytywne, ale nie jest to już hurraoptymizm. To zresztą nie jest chyba nasza najmocniejsza cecha, bo jak pokazuje raport brytyjskiego urzędu statystycznego (pomimo faktu, że w latach 2007-2014 nasza gospodarka rozwijała się najszybciej ze wszystkich krajów OECD) zdaniem nas samych, nasza sytuacja się pogorszyła.
Jak w każdym numerze, przygotowaliśmy dla Was również sporo praktycznych porad, przydatnych w prowadzeniu Waszych biznesów. Opisujemy główne powody porzucania koszyków w sklepach internetowych, podpowiadamy, jak poprawić atrakcyjność swojej strony WWW, a także przedstawiamy kilka prostych narzędzi przydatnych w budowaniu swojej pozycji w social mediach. Z doświadczenia wiemy, że Ci, którzy zaczęli ich używać, nie bardzo mogą sobie wyobrazić dziś funkcjonowanie bez nich.
Czytaj wrześniowy numer FIRMERA:
W numerze FIRMER 3/2015 znajdziesz:
- Temat z okładki: Marek Kondrat
Marek Kondrat – człowiek, który porzucił czerwony dywan dla własnego biznesu. Jak sam opowiada, jest to ciężka praca, ale dająca satysfakcję, bo jest oparta na pasji. - Okiem eksperta: Przedsiębiorcom nie wolno przeszkadzać
O tym, czy ewentualne problemy Grecji mogą mieć wpływ na sektor MŚP w Polsce, o plusach i minusach wejścia do strefy euro oraz o barierach dławiących przedsiębiorczość – rozmawiamy z Ryszardem Petru. - Raport Firmy.net: Pesymistów coraz więcej
Wyniki piątego już badania Firmy.net pokazały, że nastąpiło pogorszenie się nastrojów gospodarczych wśród najmniejszych firm. Przeczytaj, co na to wpłynęło oraz poznaj kondycję sektora MMŚP. - Historia sukcesu: Czysty biznes na Pozamiatane.pl
Czy da się zarobić na sprzątaniu? Tak. Zrozumieli to twórcy portalu Pozamiatane.pl, którzy łączą zleceniobiorców z osobami sprzątającymi. - Porady: Jak budować przewagę nad konkurencją?
Na przykładzie gabinetu stomatologicznego przedstawiamy konkretne działania, które skutecznie pozwalają konkurować o klienta, i wcale nie chodzi o cenę.
- Dekalog Instagrama, czyli jak zbudować zaangażowanie zdjęciami
- 4 wskazówki, aby poprawić swoją stronę WWW
- 7 powodów utraty klienta w e-biznesie
- Rozprawka o własnej firmie – błogosławieństwo czy przekleństwo?
- 17 narzędzi dla małej firmy w służbie social media
- Co warto wiedzieć o WordPress?
- Świadczenie usług drogą elektroniczną w 10 punktach
I wiele, wiele więcej wartościowych porad dla właścicieli mikro- i małych firm!