Trendy i newsy

Klaster Creativro doradza i edukuje z e-marketingu. Pierwsze spotkanie z cyklu Culture of za nami

383wyświetleń

creativro_logo

Culture of to nowy cykl spotkań organizowany przez wrocławski klaster Creativro. Podczas pierwszego spotkania we Wrocławiu goście mogli posłuchać między innymi o współpracy z blogerami, tworzeniu contentu wideo, strategiach SEO i SEM oraz o wykorzystaniu animacji 3D w biznesie. 25 kwietnia sala Kina Nowe Horyzonty wypełniła się po brzegi. Tłumnie stawiły się zarówno firmy z sektora MŚP, jak też przedstawiciele NGO i instytucji kultury.

Pierwsza prezentacja – Tomasza Kudły oraz Bartosza Idzikowskiego ze studiumprzypadku.com – zobrazowała gościom, jak powinna wyglądać idealna współpraca marek z blogerami. Zaprezentowane case studies wskazały na najlepsze w skutkach działania, zdrowe podejście do reklamy na blogach i przestrzegały przed nieumiejętnym rozpoczęciem współpracy z blogerami posługując się analogią do pierwszej randki. Wśród pozytywnych przykładów znalazły się między innymi działania agencji Socializer z okazji Wielkanocy (wysłanie popularnym blogerom oraz osobom z branży interaktywnej pisanek z ich podobiznami), czy też fundacji Anny Dymnej, która zachęcała do przekazania 1% podatku. Wśród negatywnych pojawił się między innymi przykład konfliktu między blogerką Fashionelką, a sklepem Schaffashoes.

Piotr_Radziemski_IKONA
fot. Marcello Murgia

Kolejne dwie prezentacje dotyczyły wideo, choć w dwóch różnych kontekstach. Piotr Radziemski z firmy Ikona KMP opowiadał o trendzie wideo, reklamach na YouTube oraz mierzeniu skuteczności filmów wideo. Pokazał najlepsze praktyki tworzenia filmów viralowych, a także podejście, którego należy unikać, decydując się na stworzenie filmu wirusowego dla swojej firmy. Przykładem, który wzbudził zainteresowanie uczestników było wideo zrealizowane tuż przed Euro 2012, pokazujące stosunek Polaków i turystów do naszego kraju. Co istotne – optymistyczny i bardzo przyszłościowy.
Paweł Lipka i Marcin Muszyński ze studia Xantus wskazali z kolei na zastosowanie animacji 3D w biznesie. Podali przykłady, kiedy technologia 3D sprawdza się najlepiej, jakie można dzięki niej uzyskać efekty, ile kosztuje stworzenie jednego, krótkometrażowego filmu. Opowiedzieli również o pracy nad serialami. Zarówno tymi tworzonymi w 3D, jak i 2D, między innymi „Włatcy Móch”. Uczestnicy poznali proces tworzenia przykładowej animacji.
Radek_Miszczak_Rocket_Media
fot. Marcello Murgia

Kolejnym prelegentem był Radosław Miszczak z Rocket Media, który wskazał na istotne aspekty wykorzystania działań w wyszukiwarkach przy prowadzeniu biznesu. Obecnie, według danych IAB Polska, reklama w wyszukiwarkach jest najpopularniejszą formą reklamy internetowej w Polsce. W ubiegłym roku wyprzedziła nawet reklamę display, która do tej pory była liderem i to na tę formę przeznaczane były największe budżety. Miszczak wskazał, jak efektywnie wykorzystać reklamę AdWords, jak analizować wyniki, jak ustalać strategię reklamową w zależności od produktu, jaki sprzedajemy. W drugiej części opowiedział o pozycjonowaniu stron internetowych oraz zdradził dobre praktyki dotyczycące działań SEO.
Ostatnim prelegentem był Tomasz Chołast z Rocket Media, który przedstawił rosnącą rolę e-mail marketingu i zaprezentował zasady tworzenia kampanii e-mailowych.
Dla uczestników konferencji przewidziano nagrody od każdego z prelegentów: wspólną akcję społecznościową z blogerami, szkolenie z wystąpień publicznych z logopedą medialnym, audyt strony www, szkolenie z tworzenia animacji oraz voucher do kina NH.
Culture of: e-marketing było pierwszym spotkaniem z cyklu Culture of organizowanym przez wrocławski klaster Creativro.

Dodaj komentarz