Trendy i newsy

Badanie wpływu social media na email marketing

525wyświetleń
social-media
fot. fotolia.com

Ponad 29% marketerów umieszcza w newsletterach przyciski udostępniania w portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158% – wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse. To już trzecie badanie GetResponse sprawdzające jaki wpływ na skuteczność działań email marketingowych mają social media. Eksperci w szczególności przyjrzeli się popularności oraz  efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów w najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Najnowsze badanie potwierdza wnioski poprzednich analiz. Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki.
Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4%. Różnica wynosi aż 158% i z roku na rok rośnie – w 2011 r. wynosiła 115%.
Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011 r. było to tylko 18,3% marketerów.
Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania e-maili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn – 68,1%, Pinterest – 46,4% oraz Google+ – 41,6%.
Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości 3 różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.
W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba marketerów stosujących integrację kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi wzrosła aż o 61%. Jest to jasny sygnał, że umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w social media to nie była tylko chwilowa moda, wynikająca z ogromnej popularności portali społecznościowych, ale trend, który może zwiększać skuteczność kampanii email marketingowych. – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.
Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.
Wpływ social media na email marketing
 

Dodaj komentarz