Część z nas, a w szczególności ci, którzy choć raz pomyśleli o posiadaniu własnego sklepu, zastanawia się, czy trudno jest prowadzić własną, wirtualną witrynę zakupową. Trudno odpowiedzieć na to pytanie w dwóch słowach. Nie jest to pewnie tak trudne, jak większości się wydaje (szczególnie jeśli chodzi o „ogarnięcie” wszystkich zamówień klientów, itd.), jednak wiadomo, że trzeba włożyć we własny biznes całkiem sporo pracy i czasu, niezależnie od tego, czy internetowy czy prowadzony offline. Warto wiedzieć, w jaki sposób działają sklepy internetowe i jak zarządzają nimi ich właściciele.
Na sukces sklepów internetowych składa się wiele czynników. Dokładnie tak samo jest w przypadku sklepów tradycyjnych, gdzie o sukcesie decyduje asortyment, ceny, wygląd sklepu, lokalizacja, promocja, itd. W oparciu o bardzo podobne kryteria wybieramy sklepy internetowe, w których robimy zakupy. Szczególną uwagę zwracamy oczywiście na design sklepu, na asortyment, na ceny (jako że w internecie niskie, szczególnie nas do siebie przekonują), a także na możliwości sklepu, sposób jego funkcjonowania, działania, za co odpowiada oprogramowanie sklepu internetowego.
Wiele osób jest błędnie przekonanych o tym, że w sieci liczy się tylko wygląd witryny zakupowej. Nic bardziej mylnego… Dobra wyszukiwarka produktów, podział asortymentu na kategorie, łatwa nawigacja i szybki sposób robienia zakupów to podstawa sukcesu naszego internetowego biznesu. Dlatego właśnie potrzebny nam jest dobry „silnik” witryny.
Po pierwsze, oprogramowanie sklepu internetowego odpowiada za to, jak my, jako administrujący zarządzamy sklepem. Dobry panel administrujący to podstawa sukcesu. Dzięki niemu będziemy mieli łatwość wykonywania wszystkich czynności związanych ze sprzedażą elektroniczną, takich jak:
- obsługa zamówień,
- zapytań klientów,
- aktualizacja oferty,
- dodawanie nowości na sklep,
- zmienianie treści sklepu, itd.
Ponadto, oprogramowanie sklepu, które jest nowoczesne, pozwala na automatyzację wielu czynności niezbędnych w pracy nad sklepem oraz na integrację sklepu z systemami zewnętrznymi, przykładowo ze stanami magazynowymi, hurtowniami, systemami płatności, porównywarkami cen, portalami społecznościowymi, systemami aukcyjnymi (najpopularniejsze Allegro), czy po prostu ze stronami internetowymi, które są związane w jakiś sposób z naszą działalnością.
Oprócz tego, dobry silnik zbudowany jest w taki sposób, aby ułatwiać promocję sklepu. Wiadomo, że miejsce w wyszukiwarkach dla sklepu internetowego jest niezwykle ważne, a samo oprogramowanie sklepu internetowego powinno ułatwiać to zadanie.
Kolejno, dobre oprogramowanie musi być elastyczne, tak byśmy mogli rozwijać swoją działalność. Wiadomo, że zmiany w sieci postępują niezwykle szybko, a technologie i rozwiązania, które jednego dnia są bardzo funkcjonalne, następnego traktujemy jako przestarzałe. Jeżeli postawimy na oprogramowanie sklepu, którego nie będziemy mieli możliwości ulepszać, udoskonalać, szybko okaże się, że jesteśmy daleko z tyłu za konkurencją. A tego byśmy raczej nie chcieli.
Na zakończenie pragnę uczulić, że wybór oprogramowania jest naprawdę istotny, gdy zamierzamy wystartować z własną działalnością w sieci. Przy dobrym i elastycznym oprogramowaniu będziemy mogli rozwijać działalność, bez konieczności wymiany całego sklepu na nowy. Ponadto, najwyższej jakości silnik sklepu będzie oferował naszym klientom łatwość obsługi sklepu, składania zamówień na witrynie oraz poruszania się po nawet dużych rozmiarów witrynie (i wyszukiwania pożądanego asortymentu). A ma to niezwykłe znaczenie dla działalności online.
bardzo dobry artykuł
Z własnego doświadczenia polecam oprogramowanie firmy Shoper, spełnia wszystkie nasze oczekiwania, i ma bardzo dobrą pomoc techniczną. Zapraszam do kliknięcia linku a zobaczą Państwo wdrożoną wersję tego oprogramowania w akcji. 🙂
Bardzo dobry artykuł, a dla większego zaistnienia w sieci polecam moją stronę
Dobre oprogramowanie to podstawa. Potem odpowiednia optymalizacja i pozycjonowanie powinny dopełnić sukcesu.