Trendy i newsy

Firmer poleca TRENDBOOK 2013

111wyświetleń
Firmer poleca Trebdbook 2013 Natalii Hatalskiej
fot. okładka Trendbook 2013

Już jest! Trzecia edycja Trendbooka – raportu poświęconego najważniejszym  trendom marketingowym nadchodzącego roku. Hasłem przewodnim tegorocznego Trendbooka jest zdanie, które padło podczas jednego z paneli na tegorocznym CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas: „Przestańcie mówić o smartfonach, zacznijcie rozmawiać o połączonym świecie”.

W TrendBooku 2013 znajdziecie następujące rozdziały:

  1. Internet rzeczy, czyli w internecie nikt nie wie, że… jesteś pralką – skala trendu jest ogromna. Szacuje się, że do 2020 roku na świecie będzie 50 miliardów urządzeń z dostępem do sieci, co oznacza, że na jedną osobę będzie przypadać ok. 7 takich urządzeń. Z danych Forrestera wynika, że ponad połowa przedsiębiorców zamierza wykorzystać rozwiązania tego typu w ciągu najbliższych dwóch lat.
  2. Wearable computers, czyli era człowieka+ – Wearable computers to nic innego, jak urządzenia z dostępem do sieci, stale włączone, łatwe do założenia/ noszenia na sobie i dokonujące odpowiednich (różnych) pomiarów w czasie rzeczywistym, a oprócz tego posiadające także zdolność dwustronnej komunikacji na linii człowiek-urządzenie.
  3. Big data i prywatność, czyli kiedy firmy wiedzą o nas więcej niż my sami – Marketerzy mają do dyspozycji tzw. nieustrukturyzowane dane, a konsumenci mają świadomość postępującej utraty prywatności.
  4. Humanizacja maszyn, czyli kiedy urządzenia za nas myślą – Już na początku lat 90-tych Mark Weiser prognozował, że po erze komputerów osobistych nadejdzie era tzw. spokojnej technologii. Takiej, która wtapia się w tło, jest niezauważalna, nie wymaga naszej uwagi ani zwiększonej świadomości, by z niej korzystać. Dziś jużobserwujemy lawinowy wręcz przyrost urządzeń naprawdę inteligentnych – czyli takich, które nas samych zwalniają myślenia i to we wszystkich obszarach i aspektach naszego życia.
  5. Świat hybrydowy, czyli świat bez granic – Świat, w którym żyjemy, jest inny od tego, w którym żyliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Nazywany jest światem hybrydowym, bo tak naprawdę trudno wskazać, gdzie przebiega granica między światem online i offline.

Autorką raportu jest Natalia Hatalska – autorka bloga hatalska.com i chief inspiration officer Universal McCann. Specjalizuje się przede wszystkim w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (ambient media, szeroko pojęty internet oraz wykorzystanie nowych technologii w komunikacji). Hatalska.com „Co roku, publikując TrendBooka, stawiam sobie za cel, żeby każda kolejna edycja była lepsza od poprzedniej. Nie wiem więc, jaka będzie musiała być wersja przyszłoroczna, bo tegoroczna jest naprawdę wyjątkowa. I mówię to bez fałszywej skromności. Nie tylko udało mi się zgromadzić dużą ilość własnych, unikalnych treści (to oczywiście efekt pobytu na International CES, możliwego dzięki współpracy z Intel Polska – Partnerem Strategicznym TrendBooka), ale także zaprosić do współpracy wybitnych ekspertów z Europy (Polska, Holandia, Wielka Brytania) i świata (Stany Zjednoczone).

Skąd go wziąć?

Raport w całości dostępny jest za darmo, ale – podobnie jak w ubiegłych latach – w ramach usługi Pay with a Tweet/ Pay with a Post.
Pobierz pełną wersję raportu TrendBook 2013 ze strony Hatalska.com.

Dodaj komentarz