Mała firma w sieci

Siła referencji biznesowych

fot. istockphoto.com
534wyświetleń

Odkryj swój potencjał

fot. istockphoto.com
fot. istockphoto.com

Jako przedsiębiorca pewnie codziennie zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją firmę. Kiedy na rynku panuje bardzo duża konkurencja, ważne jest, abyś wykorzystał wszystkie dostępne środki, które pomogą Ci zdobyć nowych klientów. Referencje biznesowe należą do najlepszych narzędzi, jakie masz do dyspozycji, aby osiągnąć ten cel. Nasuwa się jednak jedno pytanie: Dlaczego wśród polskich przedsiębiorców referencje wciąż są tak mało popularną i rzadko stosowaną formą promocji? Aby wyeliminować główne bariery w wymianie rekomendacji, portal Firmy.net udostępnił darmowy generator referencji, który umożliwia stworzenie profesjonalnego dokumentu w 3 minuty.

Mity na temat referencji

Zastanawiając się nad istotą i skutecznością referencji, warto zacząć od rozprawienia się z mitami, które krążą wokół tego tematu:
1. „Nikt nie zwraca uwagi na referencje” – to błędne myślenie, ponieważ aż 75% przedsiębiorców* wskazało, że uwzględnia posiadane referencje podczas wyboru nowego partnera biznesowego.
2. „Nie wypada prosić swoich klientów o rekomendacje” – wyniki badania mówią, że wręcz przeciwnie – aż 60% przedsiębiorców* wystawia referencje, jeśli zostaną o to poproszeni.
2. „Ludzie nie lubią się wzajemnie polecać” – nie tylko lubią, a wręcz czują taką potrzebę. A wszystko przez ośrodek przyjemności znajdujący się w podwzgórzu i sterujący naszymi emocjami. Uaktywnia się on między innymi wtedy, kiedy zrobimy coś miłego dla innej osoby. Zatem sami czerpiemy przyjemność, wystawiając pozytywną opinię innej firmie.
Niestety większość przedsiębiorców przez takie mylne osądy traci szansę na bezpłatną i doskonałą formę promocji swojej firmy. Chociaż 90% przedsiębiorców* uważa referencje za dobry sposób na potwierdzenie swojego profesjonalizmu i zdobycie zaufania klientów, to posługiwanie się nimi wciąż nie stanowi standardu w polskim świecie małego biznesu.

Koniec z męczącym obowiązkiem

Przypomnij sobie, kiedy ostatnim razem Twój partner biznesowy poprosił Cię o wystawienie referencji po zadowalającej współpracy. Chciałeś spełnić jego prośbę, ponieważ zależało Ci na dobrych stosunkach, ale ciągle to odwlekałeś, usprawiedliwiając się brakiem czasu, nie wiedziałeś lub nie pamiętałeś, jak powinny wyglądać profesjonalne referencje lub nie miałeś pomysłu, co zawrzeć w słowach pochwały. I tak pomimo chęci, Twój zapał okazał się słomiany i partner nie doczekał się rekomendacji. Z powyższymi barierami, uniemożliwiającymi skuteczną wymianę referencji, boryka się większość przedsiębiorców. Aby ułatwić ten proces, przychodzimy z pomocą.
Portal Referencje.Firmy.net zadbał o to, aby wymiana referencji stała się prosta i przyjemna jak nigdy dotąd. Korzystając z ogólnodostępnego narzędzia, jakim jest generator referencji, cały proces zajmie Ci zaledwie 3 minuty. Jak to możliwe?

To banalnie proste!

Generator tworzy gotowy dokument z profesjonalną i unikalną treścią rekomendacji. Nie musisz wysilać się przy pisaniu rekomendacji, ponieważ generator kreuje ją za Ciebie. Zaznaczasz jedynie, za co chcesz pochwalić firmę partnerską, a specjalny algorytm generuje zdania, korzystając z przygotowanej przez doświadczonych copywriterów bazy leksykalnej. W efekcie otrzymujesz unikalny dokument, gotowy do Twojego podpisu. Nic prostszego! Najważniejsze jest to, że każda referencja zawiera wszystkie istotne informacje, aby spełniać funkcję skutecznego narzędzia do promocji firmy.

W jaki sposób zdobyć pochlebne rekomendacje?

Jeśli jesteś pewien wysokiej jakości swoich usług, wystarczy, że poprosisz klientów o opinię. Aby zwiększyć szanse na pozyskanie referencji musisz odpowiednio ich do tego zachęcić i postarać się ułatwić im to zadanie. W tym celu możesz: dodać do stopki maila prośbę o wystawienie referencje, wysłać wiadomość z zapytaniem o rekomendacje np. wraz z fakturą za zlecenie lub poprosić o to telefonicznie, jeśli na pytanie o zadowolenie ze współpracy Twój klient odpowiedział twierdząco. Po takiej rozmowie będzie czuł się bardziej do tego zobowiązany. Możesz również skorzystać z gotowego rozwiązania, które udostępnia Ci portal Referencje.Firmy.net poprzez ścieżkę „Pozyskaj referencje”. Za pomocą generatora sam przygotowujesz gotową treść rekomendacji, przesyłasz unikalny link firmie partnerskiej, a ona w jednym kroku określa, za co chce Cię pochwalić i gotowe.

Referencje online – warto wykorzystać ich potencjał

Trudno się nie zgodzić, że w dzisiejszych czasach coraz większą rolę w rozwoju firm odgrywa internet. Często jest on głównym źródłem wiedzy o firmie oraz jej towarach czy usługach. – Dzięki rozwojowi nowych technologii, w ciągu pięciu, dziesięciu lat przewiduję prawdziwy boom na referencje online. Kto dostrzeże ten potencjał i będzie potrafił go wykorzystać, z pewnością dużo na tym zyska – potwierdza Grzegorz Turniak, Dyrektor Zarządzający BNI Polska.
Aby skrócić czas i ułatwić firmom przekazywanie referencji, wprowadziliśmy możliwość podpisu online poprzez kod autentyczności. Kod autentyczności potwierdza istnienie firmy wystawiającej i otrzymującej referencje. Ma chronić klientów i kontrahentów przed fałszywymi i nieaktualnymi (anulowanymi przez wystawiającego) rekomendacjami. Aby go otrzymać, wystarczy, że zalogujesz się lub założysz bezpłatne konto w portalu Firmy.net. W ostatnim kroku generowania referencji, kliknij w przycisk: Podpisz się kodem autentyczności.
Stwórz zatem bazę dokumentów potwierdzających Twoją fachowość i rzetelność wykonania usługi czy jakości dostarczanych towarów. Proś swoich partnerów biznesowych o słowa rekomendacji, a także sam wystawiaj referencje w ramach uznania. Skorzystaj z generatora referencji dostępnego na stronie www.referencje.firmy.net.
*Badanie przeprowadzone przez Firmy.net w dniach 10 – 17.12.2012 r. Odpowiadało 1431 przedstawicieli małych i średnich firm.

Dodaj komentarz