Mała firma w sieci

6 powodów, dla których warto inwestować w e-marketing

Biznesman wrzucający monetę do świnki skarbonki, oszczędzanie
fot. istockphoto.com
501wyświetleń

Mała firma w sieci

Biznesman wrzucający monetę do świnki skarbonki, oszczędzanie
fot. istockphoto.com

Strona www, blog, fanpage na Facebooku, kanał na YouTube i inne internetowe platformy komunikacyjne dają firmom, takim jak Twoja, niezwykłą szansę bezpośredniego komunikowania się z klientami, czy to obecnymi czy potencjalnymi. Można powiedzieć, że dla małych firm to prawdziwy los wygrany na loterii: zamiast mozolnie budować świadomość swojej firmy w tradycyjny sposób, można to zrobić zupełnie inaczej. Lepiej, prościej, taniej!

Co musisz zrobić? Wystarczy, że wykorzystasz możliwości, jakie dają Ci dzisiejsze narzędzia i technologie i zaczniesz stosować najefektywniejsze formy promocji swojej firmy.

6 powodów, dla których warto inwestować w marketing internetowy:

1. Oszczędność pieniędzy
Znacznie niższa cena za reklamę to nie jedyna zaleta promocji w internecie. Dzięki analityce (Google Analitycs) jesteś w stanie precyzyjnie określić, jaki jest zwrot z wydawanych pieniędzy na reklamę internetową. Inwestując w różne formy promocji: linki sponsorowane (Google adwords), reklamę na Facebooku (Facebook adds), pozycjonowanie (SEO), e-mailingi, kampanie banerowe, jesteś w stanie określić, które ze źródeł przynosi Ci najwięcej korzyści.
2. Dotarcie do wybranej grupy klientów
W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, masz możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców w dużej skali (jak TV czy ogólnopolska gazeta) i w znacznie niższej cenie. Marketing internetowy to również ciągła ewolucja w kierunku totalnej personalizacji. Przykładem tego są kampanie w mediach społecznościowych, np. Facebooku, gdzie możesz dotrzeć do 50 osób, o których marzysz, by stały się Twoimi klientami, czy bardzo precyzyjne targetowanie reklam Google ze względu na zainteresowania, oglądane strony itp.
3. Bliższe relacje z klientami
Otrzymujesz bardzo dużo narzędzi i możliwości, aby komunikować się w czasie rzeczywistym z klientami, obecnymi i potencjalnymi. Możesz reagować natychmiast na ich zapytania, wątpliwości czy nawet na negatywne opinie. Prowadzisz dyskusje na Facebooku, odpowiadasz na komentarze na blogu, reagujesz na opinie pojawiające na się na temat Twojej firmy na forach internetowych. Dzięki temu zaufanie do Twojej firmy rośnie.
4. Potrzeby klientów jak na dłoni
Internet to nieskończone źródło informacji o Twoich klientach. Google Analytics udostępnia Ci obszerną wiedzę na temat odwiedzających Twoją stronę www, m.in. po wpisaniu jakich słów kluczowych w wyszukiwarkę trafili na Twoją witrynę. Jest to dla Ciebie bezcenna wskazówka, aby móc dostosować swoją ofertę oraz publikowane treści do tego, czego potencjalni klienci poszukują. Google Keyword Planner podpowie Ci, których wyrażeń i słów związanych z Twoją branżą najczęściej wyszukują internauci, a Google Trends określi, kiedy jest najlepszy czas na Twoje działania promocyjne. Zachowania, potrzeby konsumentów się zmieniają, a Ty możesz być cały czas na bieżąco i bardzo szybko na nie odpowiadać oraz dostosowywać do nich swoją ofertę. W każdej chwili możesz zapytać o ich zdanie, np. poprzez ankietę internetową, pytanie opublikowane na fanpage’u czy sondę na stronie www.
5. Szybsza akcja i reakcja
Reklama w sieci jest znacznie szybsza niż ta funkcjonująca w trybie offline. Przede wszystkim masz możliwość rozpoczęcia wysyłania reklam internetowych do szerszej publiczności w momencie rozpoczęcia kampanii reklamowej. W dowolnej chwili rozpoczynasz, jak również kończysz swoje działania promocyjne. Jest to zależne tylko od Ciebie. W przeciwieństwie do działań offline’owych znacznie szybciej możesz nanieść zmiany na swojej stronie www, poinformować o nowościach, podkreślić to na swoim fanpage’u czy poprzez e-mailing do zebranej bazy danych.
6. Skuteczniejsze budowanie świadomości marki w sieci
Każda forma reklamy i promocji pomaga w poprawie świadomości marki. Reklamy internetowe z racji większej możliwości interakcji użytkowników z marką, wpływają na poprawę świadomości firmy, usług lub produktów. Masz dużo więcej możliwości, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na swoją stronę i zachęcić ich, aby z Tobą pozostali. Ciekawe wpisy na blogu zachęcają do częstszych odwiedzin, zaproszenie do polubienie firmowego fanpage’a, możliwość zapisu do listy subskrybentów – to sposoby na to, aby niezdecydowanych w danym momencie do zakupu przekonać w późniejszym czasie. Natomiast wykupowanie reklam w mediach czy prasie jest skuteczne tylko na krótką metę. Wydajesz dużo pieniędzy, aby zaistnieć tylko na chwilę. To, co publikujesz w sieci, pozostaje w niej na zawsze.

Internet to bardzo dużo, ale nie wszystko

Powyższe wskazówki nie oznaczają, że masz całkowicie rezygnować ze wszystkich tradycyjnych form reklamy na rzecz e-marketingu. Ważne jest, abyś miał świadomość zmian, jakie następują i umiał się do nich dostosować. Musisz odnaleźć swój własny złoty środek i mieć kontrolę nad efektywnością promocji swojej firmy.

3 komentarze

  1. Czy mailingi w ogóle przynoszą jakiś efekt? Chyba wszyscy których znam korzystają z programów antyspamowych i kasują wszystko co ominie kosz bez czytania.
    Czy warto inwestować w listy trafiające do kosza?

  2. Witam
    Ja korzystam z mailingu ,ale sama tworzę listę osób do ,których wysyłam oferty.Rzeczywiście wiem to po sobie jak jest ciekawy temat to zawsze przeglądam wiadomość.Pozdrawiam

Dodaj komentarz