Mała firma w sieci

Słowa kluczowe – najważniejszy element pozycjonowania. 6 sposobów na dokonanie właściwego wyboru

582wyświetleń

To, jakie słowa kluczowe dobierzesz dla swojej strony www, może zdecydować o jej sukcesie lub porażce w wyszukiwarkach. W tym momencie dokonujesz wyboru, czy klienci odnajdą Twoją firmę, poszukując tego, czego potrzebują. Aby Twój biznes mógł się rozwijać, musisz być pewien, że słowa kluczowe są najlepiej dopasowane do profilu Twojej działalności. Poznaj sposoby i narzędzia, które ułatwią ten proces.
Co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe, definiowane na potrzeby pozycjonowania, to frazy, wyrażenia, ciąg słów wpisywane przez użytkowników internetu do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia określonych informacji.

Jak samemu wybrać najlepsze słowa kluczowe?

1. Poproś znajomych o pomoc. Zapytaj kogoś, kto nie zna dobrze Twojej branży, co by wpisał w wyszukiwarkę, szukając Twoich usług lub produktów? Możesz również nakreślić sytuację i przedstawić problem, z którym najczęściej borykają się Twoi klienci. Następnie zapytaj, jak Twój znajomy poszukiwałby rozwiązania.
2. Podglądaj konkurencję. Wpisz w Google frazy opisujące konkurencyjną firmę. Następnie spójrz, co znajduje się w nagłówku wyników wyszukiwania. Jeśli firma dobrze się pozycjonuje, właśnie w tym miejscu powinny się znaleźć słowa kluczowe. Pamiętaj – podglądanie konkurencji nie oznacza, że należy ją kopiować. Jeśli konkurencyjne firmy wykorzystują podobne słowa kluczowe, warto pozycjonować się na inne frazy, dzięki którym odróżnisz się od reszty.
3. Używaj synonimów. Korzystaj z darmowych słowników synonimów np. www.synomix.pl lub www.synonimy.ux.pl. Dlaczego? Załóżmy, że jakaś osoba szuka fotografa we Wrocławiu. ”fotograf Wrocław” jest zatem Twoją frazą kluczową. Nie możesz jednak zawrzeć w nagłówku lub w opisie zbyt często tych samych słów -kluczy, bo będzie to wyglądało nienaturalnie. Warto postawić na synonimy i frazy z danej kategorii np. „fotografia ślubna”, „sesje zdjęciowe”, „zdjęcia do legitymacji” – Google bez problemu radzi sobie z rozpoznawaniem takich powiązań, a treści na Twojej stronie będą wyglądać naturalniej.
4. Użyj Google Keywords Tool, dzięki któremu sprawdzisz, jaką popularnością cieszą się wybrane przez Ciebie frazy i odkryjesz pomysły na nowe. O tym, jak korzystać z Google Keywords Tool opiszemy w kolejnym artykule.
5. Zorganizuj burzę mózgów, zapraszając na nią pracowników, współpracowników oraz osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie. Wykorzystaj wszystkie zebrane do tej pory frazy i przy pomocy Google Keywords Tool wybierzcie te, które zapewnią największy ruch na Twojej stronie.
6. Przeanalizuj statystyki strony www. Jeśli zainstalujesz na swojej stronie www bezpłatne narzędzie Google Analytics, służące do zbierania danych o ruchu i odwiedzających, będziesz mógł zobaczyć listę słów kluczowych, które wpisane w wyszukiwarkę skierowały użytkowników na Twoją stronę. Jeśli pojawią się tam słowa, których wcześniej nie wziąłeś pod uwagę, koniecznie raz jeszcze przeanalizuj swoje działania pozycjonujące. Może warto będzie poszerzyć swoją listę słów kluczowych.
RADA: Bierz pod uwagę lokalność, jeżeli oferujesz produkty lub usługi lokalne. Połącz słowa kluczowe z nazwami miast/regionów, w których klienci szukają Twoich usług.
Pamiętaj – im bardziej ogólne frazy wybierzesz, tym dłuższy i bardziej kosztowny będzie proces pozycjonowania. Skup się na frazach złożonych z dwóch, trzech lub więcej słów, np.zamiast „mechanik” użyj „wymiana rozrządu Opel Olsztyn”, zamiast „zabawki dla dzieci” użyj „pluszowe misie Chorzów”, „bezpieczne zabawki dla dzieci Wrocław”, zamiast „opony” użyj „wymiana opon Gdańsk” „wyważanie kół Słupsk”.

2 komentarze

  1. Jak już wspomniano, lepsze są frazy kluczowe niż słowa. Pojedyncze słowa są już tak dawno wypozycjonowane, że nie ma co z tym walczyć. Zresztą ludzie też nie szukają pojedynczych słów, bo wiedzą, że odpowiedź rzadko będzie trafna. A i wyszukiwarki umieją rozpoznać całe zdanie np. “najlepsza studio graficzne w lublinie” 🙂

    1. Z naszego przykladu widac ze odpowiedni dobor fraz/slow kluczowych jest podstawa dobrej optymalizacji strony i fundamentem do pozyskania klientow z wyszukiwarek.
      Panie Andrzeju proponuje przynajmniej w minimalnym stopniu zoptymalizowac swoja strone a przekona sie Pan ze wyniki w wyszukiwarkach nie są skostniale. Dlugie frazy sa tez wazne ale przynajmniej w naszej branzy, stanowia one tylko niewielka czesc z calego tortu.

Dodaj komentarz