Mała firma w sieci

Jak ściągać 4 727 potencjalnych klientów na swoją prezentację co miesiąc? Case study Firmy.net

700wyświetleń

Jak się okazuje, pozyskiwanie dużej liczby odwiedzin na stronie wcale nie musi być drogie, wręcz przeciwnie. Wystarczy wiedzieć, jak się za to zabrać. Na przykładzie jednej z firm pokażemy Ci, jak ściągnąć maksymalną liczbę potencjalnych klientów na Twoją prezentację w portalu Firmy.net. Zajrzyj do naszego case study i dowiedz się, jak to zrobili inni.

Spośród wszystkich firm korzystających z rozwiązań Firmy.net wybraliśmy 6, które w 2012 roku uzyskały największą liczbę odwiedzin potencjalnych klientów.

Najlepiej prosperujące firmy 2012:

1. REAL BHP – Środki Ochrony Pracy i Elektroizolacja
2. Śmieszne Prezenty, Imprezowicz
3. Serwis rtv
4. Handel Usługi Transport Adam Brunka
5. P.P.H.U.”Kamyczek” Iwona Woźniak
6. Sportbody.pl

Szczególnie przyjrzeliśmy się prezentacji firmy REAL BHP i sprawdziliśmy, w jaki sposób pozyskała ona tak dużą liczbę odwiedzin.

Jak REAL BHP ściągnęła 4 727 potencjalnych klientów w ciągu miesiąca?

1 . Katalog produktów i usług

REAL BHP  jest na pierwszych miejscach w Google na setki słów kluczowych, dzięki czemu pozyskuje bardzo duży ruch na prezentację bezpośrednio z wyszukiwarki Google.

Spójrz na kilka przykładów:

  • 2 pozycja Google, 2 Google Images – „trzewiki ochronne ocieplane”
  • 3 pozycja Google, 1 Google Images – „apteczka samochodowa Warszawa”
  • 2 pozycja Google, 2 Google Images – „kombinezony wodoodporne”
  • 2 pozycja Google, 4 Google Images – „obuwie ochronne damskie”
  • 1 pozycja Google, 6 Google Images – „półbuty elektroizolacyjne”
  • 1 pozycja Google, 1 Google Images – „sorbent chemiczny na wycieki”
  • 1 pozycja Google, 1 Google Images – „zestaw do uziemiania z ziemi”
  • 1 pozycja Google, 1 Google Images – „kalosze dielektryczne 20kv”
  • 1 pozycja Google, 2 Google Images – „kask cerca”

dane z Google.pl na dzień 22.01.2013

Jak to zrobił REAL BHP?

REAL BHP dodała do katalogu produktów i usług 646 szczegółowo uzupełnione produkty.
Nazwa produktu lub usługi jest jednocześnie słowem kluczowym. REAL BHP ukazuje się na pierwszych miejscach w Google na frazy, które są nazwami produktów i usług, co więcej każdy z produktów pojawia się na takie same frazy w Google Images, dzięki czemu fraza generuje jeszcze więcej odwiedzin.

Użytkownicy podczas wyszukiwania produktów lub usług w internecie wpisują najczęściej konkretną nazwę tego produktu, bardzo często wraz z modelem lub marką. np.: „Trzewiki ochronne ocieplane” czy „Trzewiki ochronne ocieplane Timberland”.
Po dodaniu bardzo wielu szczegółowo nazwanych produktów firma zdobyła setki pierwszych miejsc w Google!

Co więcej, obszerne przedstawienie oferty w katalogu produktów i usług, wpływa bezpośrednio na sprzedaż. Jeżeli potencjalny klient wejdzie na prezentację i nie znajdzie dokładnie tego, czego szuka, pomyśli,  że tego nie oferujesz i odejdzie.

Pamiętaj, że nawet pierwsze miejsca w Google nie przyniosą klientów, jeżeli użytkownik po wejściu na prezentację nie zobaczy tego, czego się spodziewał.

2 . Szczegółowy opis produktów

Wszystkie produkty w katalogu są szczegółowo opisane, dzięki czemu każda osoba, która przegląda ofertę Real BHP otrzymuje wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie.

Jak opis produktów i usług wpływa na sprzedaż?

Wczuj się przez chwilę w osobę, która chce kupić jakiś produkt i poszukuje firm, które go oferują w internecie. Osoba taka przegląda strony na których opisany jest dany produkt, ogląda zdjęcia oraz czyta opisy, aby się upewnić że znalazła dokładnie to czego poszukuje. Jeśli uzyska wszystkie niezbędne informacje decyduje się na zakup. Jeżeli nie, opuszcza stronę i zaczyna szukać na nowo.

REAL BHP bardzo szczegółowo opisał swoje produkty, dzięki czemu potencjalny klient otrzymuje szereg istotnych informacji (cenę, szczegółowy opis produktu, dostępność, informacje o gwarancji, terminie dostawy oraz o tym jak zamówić), dzięki czemu jest mu znacznie łatwiej podjąć decyzję o zakupie.

3 . Rodzaj prezentacji

REAL BHP posiada pakiet Business, dzięki któremu może zaprezentować pełną ofertę na osobnej stronie, pod własnym adresem www, z możliwością wyboru własnych szablonów graficznych. Pakiet ten ma większy zasięg niż Starter. Większa liczba branż oraz lokalizacji powoduje, iż firmę można odnaleźć na znacznie więcej słów kluczowych a dodatkowo jest wyżej na listach firm, co zwiększa liczbę odwiedzin.

Prezentacje na Firmy.net są bardzo dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google i na bieżąco pozycjonowane.
Aby uzyskać wysokie pozycje w Google, jedyne co należy zrobić, to wyczerpująco je uzupełnić. Szczególną uwagę należy zwrócić na sporządzenie unikalnego i rzeczowego opisu firmy. Warto również zadbać o ofertę, która nie tylko przyciągnie klientów, lecz będzie wspierać naszą firmę w walce o najwyższe pozycje w wyszukiwarkach.

4 . Ile wart jest wzrost liczby klientów?

REAL BHP – 56 734 odwiedzin użytkowników na prezentacji w ciągu roku
4 727 potencjalnych klientów każdego miesiąca!

77 zł (prezentacja Business) /4727(liczba odwiedzin) = 2 gr !

Czy zdarzyło Ci się nie wziąć reszty od ekspedientki, która szuka dla Ciebie 2 groszy?
Właśnie tyle REAL BHP zapłacił za dotarcie do jednego potencjalnego klienta.

Zgodzisz się, że to niezbyt wygórowana kwota?

5 . Podsumowanie

Firmy.net wyposaża małe i średnie firmy w rozwiązania do pozyskiwania klientów z internetu.

Główną formą promocji są pakiety Starter, Business oraz Business GOLD, które są tak zoptymalizowane, by pozyskiwały dużą liczbę odwiedzin potencjalnych klientów.

Posiadając konto na Firmy.net masz możliwość szybkiego i taniego zgromadzenia dużej liczby klientów z internetu, wystarczy, że podobnie jak to zrobił REAL BHP, odpowiednio uzupełnisz prezentację!

Firmy.net reklama

7 komentarzy

  1. Mając tak ogromny wybór produktów, jak np. REAL, jest mu znacznie łatwiej wypromować szeroki wachlarz słów kluczowych. Niemniej jest to świetny sposób na zwiększenie liczby potencjalnych klientów.

  2. Proszę spojrzeć na to tak. Ten case jest przykładem tego w jaki sposób zwiększyć liczbę odwiedzin i trzeba go odpowiednio dostosować do specyfiki każdej branży.
    Real BHP nie jest Państwa konkurentem, nie walczą Państwo z nimi o rynek, więc nie ma potrzeby wrzucać takiej, czy większej liczby produktów.
    Może, aby poszerzyć liczbę klientów wystarczy dodać większą liczbę produktów/usług niż bezpośrednia konkurencja i lepiej, bardziej wyczerpująco je opisać? 🙂

    1. “Może, aby poszerzyć liczbę klientów wystarczy dodać większą liczbę produktów/usług niż bezpośrednia konkurencja i lepiej, bardziej wyczerpująco je opisać? :)”
      Ja rozumiem, ale jak to ogarnąć skoro większość firm zalogowanych na portalu to szczyt możliwości ich właścicieli. Czy przesadziłem?
      …no być może, ale coś prawdy w tym zapewne i jest. Co do firmy REAL miałem identyczne pierwsze przemyślenia jak powyższym wpisie.
      W kwestii liczby produktów/usług mnie ciekawi, czy możliwe jest i jak to będzie postrzegane przez google jeśli produkt/usługa nie będzie podparta fotką?
      p.s. A może należałoby selektywnie a spontanicznie udzielać użytkownikom nie rad, a edytować ich strony za przyzwoleniem oczywiście, by później ukazywać różnicę i korzyści wynikające z takich działań ekspertów tegoż portalu?
      Rozmarzyłem się 😉

  3. jasne, jeszcze trzeba miec tak wielki asortyment, a jak ktos ma małą firme i i tylko piec usług? to ciekawe jak ja to mam zrobic….poki co oględzin troche prezentacji mam i co z tego? jesli nawet nikt nie jest zainteresowany okazjami ktore tworzę a żeby sciagnac do siebie klientow to juz daje najnizsze ceny jakie moge dac i sa najnizsze w regionie i gdzie tkwi problem?

  4. Wydaje mi się że tak jak jest napisane tworzenie unikalnych opisów może znacząco podnieść widoczność naszych stron , niemniej uważam że samo to i tak jest kroplą w morzu aby ktoś nas odnalazł więcej niż kilka razy dziennie. Bez konkretnego pozycjonowania się i wrzucania dużej ilości tekstów i zdjęć na portalach takich jak Facebook czy Google+ oraz płatnego AdWords nawet duża ilość wizytówek internetowych nie jest wystarczająca do uzyskania dużej liczby wejść na stronę. Teksty trzeba przecież aktualizować aby roboty Google nie pomijały ich. Jednak tak jak napisaliśmy już wcześniej samo wejście na stronkę jest w tej chwili równoznaczne jak oglądanie dużej ilości reklam za szybą autobusu. Kiedyś przy mniejszej ilości zarejestrowanych domen łatwiej było cokolwiek znaleźć. Teraz wyszukanie firmy w necie która nie wykłada dosyć dużych pieniędzy na reklamę jest jak szukanie drzewa na pustyni i to w dodatku w nocy.

  5. Fraza dość nietypowa “trzewiki ochronne ocieplane”. Ciekawe jak sytuacja pozycjonowania wygląda w bardziej popularnych frazach np: zabawki bujany konik lub ubranko na chrzest. I słuszna uwaga, firma która sprzedaje 20-30 produktów nie ma szans z firmą która ma w ofercie 646. Oczywiście w tej samej branży.

    1. Jeżeli chodzi o bardziej popularne frazy, to efekty rzetelnego opisania produktów można obserwować na przykładzie firmy Serwis RTV(http://serwis-rtv.firmy.net/). Firma, ta nie posiada 600 produktów w swoim katalogu, a mimo wszystko pojawia się na bardzo wiele, dosyć konkurencyjnych fraz w pierwszej 10 Gogole np.: „serwis Philips Warszawa”, „naprawa monitorów warszawa”.

Dodaj komentarz