Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 4 i 5, czyli opinie klientów i pozytywny wizerunek
Spełnij 2 ostatnie wymagania internautów i tytuł Firmy Przyjaznej Internautom jest Twój. Podpowiadamy, jak pozyskiwać opinie od klientów, które świadczą o wysokiej jakości Twoich usług oraz jak efektywnie budować pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci.
Zadanie nr 4: Pozyskaj opinie zadowolonych klientów
Wiesz już, że referencje od partnerów biznesowych są wartościowym narzędziem do promocji firmy. Są wiarygodne i szczegółowo przedstawiają zakres współpracy, ale proces ich wymiany wymaga trochę wysiłku. Znacznie szybciej i prościej można zdobyć opinie. Nawet jeśli nie są one potwierdzone danymi rejestrowymi firmy ani pieczątką firmową jak referencje, to ich mnogość ten brak rekompensuje. Poza tym opinie są bardziej osobiste i więcej osób może się z nimi utożsamiać np. podczas poszukiwania rozwiązania dla swojego problemu lub potrzeby. Powodem, dla którego warto zadbać o pozyskiwanie opinii od klientów, jest to, że pomaga Ci to kreować się na otwartego i komunikatywnego sprzedawcę. Pokazuje to również, że jesteś wrażliwy na potrzeby i opinie odbiorców. Jest to bardzo ważny element zdobywania zaufania, a nawet lojalności klientów.
„Jeżeli tylko Twoi klienci będą zadowoleni, z pewnością polecą firmę kolejnym osobom” – jest to bardzo prawdziwe stwierdzenie. Jednak aby tak się stało, musisz pokazać, że zależy Ci na ich opinii i jesteś otwarty na dialog.
W 4 krokach zdobądź dziesiątki opinii na temat swojej firmy, korzystając z udogodnień od Firmy.net:
1. Wykorzystaj Facebook do zbierania opinii
Facebook to świetne miejsce do zbierania opinii od osób, które mogą polecić Twoją firmę oraz napisać na Twój temat parę miłych i szczerych słów. Poprzez polecenie „Poleć” (dostępnego z poziomu konta) poproś swoich znajomych lub, jeśli posiadasz własny FanPage, swoich fanów o rzetelne komentarze na temat Twoich usług.
2. Posłuż się wklejką na stronie www
Zamieść na swojej stronie www specjalną wklejkę z grafiką, która będzie zachęcać do zapoznania się z opiniami, które już posiadasz na swojej prezentacji w Firmy.net oraz wyrażenia własnej opinii. Wystarczy skopiować kod, który znajdziesz po zalogowaniu się do swojego konta i umieścić go w miejscu widocznym dla odwiedzających Twoją stronę www.
3. Zamieść prośbę w stopce e-maila
Codziennie wysyłasz dziesiątki, jak nie więcej wiadomości ze swojej skrzynki pocztowej. Czyż nie dobrym pomysłem jest zamieszczenie w stopce maila prośby o wystawienie opinii? Liczymy na Państwa opinie/Prosimy o wystawienie opinii/Opinie mile widziane – te parę słów może zdziałać cuda i będziesz mógł cieszyć się nowymi rekomendacjami.
4. Wyślij e-mailem indywidualną prośbą
Aby zdobyć wiele słów polecenia, polecamy indywidualne prośby wysyłane e-mailem do klienta np. po zakończonej transakcji czy usłudze. Podpowiadamy Ci, co możesz zawrzeć w takiej prośbie. Możesz dodać zachętę w postaci rabatu na kolejną usługę lub drobnego upominku w zamian za pochlebne słowa.
Musisz pamiętać, że pozyskiwanie rekomendacji to ciągły proces i upłynie dużo czasu, zanim ilość pozytywnych opinii na Twój temat będzie satysfakcjonująca. Bardzo często klienci nie wystawiają opinii pierwsi, bo wiedzą, że jeśli sprzedawcy na nich zależy, sam o to poprosi. Zatem do dzieła!
Zaloguj się i spełnij warunek dotyczący opinii
Wskazówka: Jak reagować na negatywne komentarze?
Pozostaje ostatnia kwestia do rozwiązania – co z negatywnymi opiniami, które na pewno kiedyś się pojawią? Przede wszystkim nie można się ich obawiać, bo są one rzeczą naturalną przy prowadzeniu działalności. Nie powinno się kasować wszystkich negatywnych komentarzy, szczególnie jeśli są one rzetelne i mają wartość informacyjną. Klienci docenią uczciwe podejście sprzedawcy, który daje szansę zapoznania się z negatywnymi opiniami. Uwiarygodniają one bowiem cały system ocen.
Zadanie nr 5: Stwórz pozytywny wizerunek
Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że wszystkie Twoje działania ku byciu przyjaznym internautom, budują Twój pozytywny wizerunek. Jest to strategiczny element, który wpływa na wyniki Twojej firmy. Dlatego nie należy ich lekceważyć, a odpowiednio opracować i wytrwale dążyć do ich realizacji. Brzmi banalnie… ale jak to zrobić?
Działania, które prowadzą do budowania wizerunku Twojej firmy w sieci i uzyskania pożądanych efektów, powodują między innymi:
- większą rozpoznawalności Twojej firmy, a tym samym wzmocnienie szansy na dotarcie do nowych klientów i ich pozyskanie,
- spełnianie oczekiwań nabywców i podążanie za trendami panującymi w internecie
- możliwość kreowania swojej firmy jako wiarygodnego i godnego zaufania partnera w biznesie wśród potencjalnych klientów.
Zaloguj się i pochwal się udziałem w FPI
Przeczytaj, jak spełnić inne warunki w programie Firma Przyjazna Internautom:
Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 1, czyli kompletna i rzeczowa oferta
Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 2, czyli unikalna treść
Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 3, czyli pozyskanie referencji biznesowych