Oto dawka statystyk przedstawiająca dane dotyczące użytkowników Facebooka w Polsce w IV kwartale 2016 r.
Prawie 30% Polaków (11 mln) przegląda Facebooka codziennie, a 9,6 mln z nich korzysta do tego celu ze swojego urządzenia mobilnego.
Polscy użytkownicy Facebooka
Każdego miesiąca na FB logowało się ponad 15 mln Polaków, co stanowi 64% użytkowników internetu.
73% z osób korzystających z Facebooka miesięcznie powraca na portal każdego dnia. To prawie 11 mln Polaków.
12 mln osób w Polsce loguje się na swój profil za pomocą urządzeń mobilnych, z czego 9,6 mln z nim zagląda tam codziennie.
Użycie technologii cyfrowej i mobile rośnie
Z treści cyfrowej (digital) korzysta już więcej osób niż z analogowej. I jest to trend wciąż rosnący. Traci na tym radio i telewizja.
Liczba użytkowników technologii mobile rośnie. W Polsce mamy już 19 mln osób posiadających smartfony.
Oficjalna prezentacja Facebooka w zakresie ilości użytkowników w Polsce jest wydawana raz na kwartał w raporcie Market Snapshoot.
Tutaj cały raport za IV kwartał 2016 r.
Fajna byłaby infografika dotycząca preferencji, tych 9,6 mln zaglądających codziennie. Czego użytkownicy w Polsce poszukują najbardziej i gdzie znajdują informacje.
Facebook raz na kwartał przygotowuje raport zestawiający statystyki. Za ostatni kwartał 2016 r. pojawiły się niestety bardzo okrojone informacje o użytkownikach i tak, jak wskazujesz, zabrakło informacji o ich zachowaniach. Można za to cofnąć się do wcześniejszych analiz np. z 2 kwartału 2016 (https://www.slideshare.net/michalwiercimok/market-snapshot-poland-q22016), gdzie mamy już więcej statystyk: jak Polacy spędzają czas online (79% korzysta z social mediów, 77% ogląda wideo, 63% słucha lub ściąga muzykę), do jakich celów korzystają z Facebooka (79% chce być na bieżąco z tym, co robią znajomi, 74% do wysyłania wiadomości, 67% do kontaktu ze starymi znajomomi, 61% chce byc na bieżąco w informacjami i wydarzeniami), jakie informacje trafiają do Polaków najczęściej poprzez Facebooka (30% – kosmetyki, 20% – nowe technologie, 19% – rozrywka, 17% – podróże, z czego 3 na 5 osób odkrywa całkowicie nowe dla nich rzeczy), kiedy korzystają z Facebooka najczęściej (87% – w domu, 44% – przed pójściem spać, 40% – podczas wakacji lub podróży).