Trendy i newsy

Firmy.net badają, co polskie firmy myślą o promocji w Internecie

557wyświetleń

fota13INFORMACJA PRASOWA LIPIEC 2008
Jak złowić klienta w sieci?
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz prosty i zrozumiały przekaz, to najważniejsze czynniki gwarantujące sukces promocji w Internecie – takie wnioski płyną z wyników badania przeprowadzonego na firmach przez Firmy.net.
Badanie Firmy.net – niedawno powstałego portalu, który umożliwia kompleksową promocję firm w Internecie – miało postać ankiety internetowej. Zostało przeprowadzone w okresie od 1 do 15 marca 2008 na grupie 1000 przedsiębiorstw zarejestrowanych w portalu. Celem badania było poznanie potrzeb i motywacji firm, które zdecydowały się zainwestować w budowanie swojego wizerunku w sieci i dzięki temu wiedzę na temat skutecznej reklamy mogły czerpać już z własnych doświadczeń.
Ankietowani odpowiadali na pięć pytań, w których mieli za zadanie m.in. wskazać najważniejsze ich zdaniem cechy skutecznej reklamy w Internecie, a także konsekwencje braku internetowej promocji.
Jako najbardziej efektywną metodę promocji w Internecie przebadane firmy wskazały skuteczne pozycjonowanie oraz łatwość wyszukania firmy w wyszukiwarkach (35 proc. odpowiedzi). Wysoka pozycja firmowej prezentacji w wynikach wyszukiwania jest ważna z tego względu, iż stanowi pierwszy krok, by zbudować zainteresowanie potencjalnego klienta i zachęca go do sprawdzenia zawartości odsyłającego linku. Jeśli ten warunek nie jest spełniony, to nawet najlepsza i najbardziej oryginalna reklama będzie nieskuteczna, gdyż wśród miliardów innych informacji, internauta po prostu jej nie zauważy.
Kiedy już uda się poprzez pozycjonowanie zwabić internautę do odwiedzenia firmowej strony, wtedy niezwykle istotny staje się sposób prezentacji informacji o firmie. Według respondentów najważniejsze jest szczegółowe, jasne, czytelne opisanie firmy i jej produktów czy usług (19 proc. odpowiedzi), a także możliwość zamieszczenia kompletnych i aktualnych danych kontaktowych firmy wraz z jej lokalizacją na mapie (15 proc. odpowiedzi).
Celem konkursu jest zachęcenie internautów, którzy byli lub są klientami firm, do oceny poziomu świadczonych przez nie usług. Opinie o firmach stanowią źródło informacji dla przyszłych klientów i ułatwiają im podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług konkretnego przedsiębiorstwa. Dla firm jest to cenna informacja zwrotna. Poza tym liczba opinii dodanych do prezentacji firmy na portalu Firmy.net, wpływa także na miejsce jej wyświetlania w rankingu branżowym Firmy.net. Im więcej pozytywnych opinii uda się zgromadzić konkretnej firmie, tym pozycja jej prezentacji będzie wyższa.
„Internet stał się ogromną platformą wymiany poglądów, miejscem, gdzie ludzie szukają opinii na różne tematy. Widać to wyraźnie na rozmaitych forach internetowych. System opinii i komentarzy doskonale sprawdza się także na poziomie handlowym, co pokazuje przykład portali aukcyjnych. Oczywiście, każda opinia posiada cechę subiektywizmu. Dlatego jedna opinia nie jest nigdy wyznacznikiem poziomu usług firmy i nie może być podstawą do jej zachwalania, ani dyskredytacji. Zależy nam na tym, aby w prezentacjach firm na portalu Firmy.net, tych opinii było jak najwięcej. Każda opinia to cegiełka w budowaniu ogólnego wizerunku firmy. Im większy zbiór opinii, tym bardziej wiarygodny i obiektywny obraz firmy.” – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.

1 Komentarz

  1. Wielu ludzi nie docenia potęgi internetu. Czasem można się obudzić z ręką w nocniku. Ja zauważyłem że promocja internetowa mimo trudnej sytuacji w Polsce ma ogromne znaczenie. Warto.

Dodaj komentarz