INFORMACJA PRASOWA LIPIEC 2008
Jak złowić klienta w sieci?
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz prosty i zrozumiały przekaz, to najważniejsze czynniki gwarantujące sukces promocji w Internecie – takie wnioski płyną z wyników badania przeprowadzonego na firmach przez Firmy.net.
Badanie Firmy.net – niedawno powstałego portalu, który umożliwia kompleksową promocję firm w Internecie – miało postać ankiety internetowej. Zostało przeprowadzone w okresie od 1 do 15 marca 2008 na grupie 1000 przedsiębiorstw zarejestrowanych w portalu. Celem badania było poznanie potrzeb i motywacji firm, które zdecydowały się zainwestować w budowanie swojego wizerunku w sieci i dzięki temu wiedzę na temat skutecznej reklamy mogły czerpać już z własnych doświadczeń.
Ankietowani odpowiadali na pięć pytań, w których mieli za zadanie m.in. wskazać najważniejsze ich zdaniem cechy skutecznej reklamy w Internecie, a także konsekwencje braku internetowej promocji.
Jako najbardziej efektywną metodę promocji w Internecie przebadane firmy wskazały skuteczne pozycjonowanie oraz łatwość wyszukania firmy w wyszukiwarkach (35 proc. odpowiedzi). Wysoka pozycja firmowej prezentacji w wynikach wyszukiwania jest ważna z tego względu, iż stanowi pierwszy krok, by zbudować zainteresowanie potencjalnego klienta i zachęca go do sprawdzenia zawartości odsyłającego linku. Jeśli ten warunek nie jest spełniony, to nawet najlepsza i najbardziej oryginalna reklama będzie nieskuteczna, gdyż wśród miliardów innych informacji, internauta po prostu jej nie zauważy.
Kiedy już uda się poprzez pozycjonowanie zwabić internautę do odwiedzenia firmowej strony, wtedy niezwykle istotny staje się sposób prezentacji informacji o firmie. Według respondentów najważniejsze jest szczegółowe, jasne, czytelne opisanie firmy i jej produktów czy usług (19 proc. odpowiedzi), a także możliwość zamieszczenia kompletnych i aktualnych danych kontaktowych firmy wraz z jej lokalizacją na mapie (15 proc. odpowiedzi).
Celem konkursu jest zachęcenie internautów, którzy byli lub są klientami firm, do oceny poziomu świadczonych przez nie usług. Opinie o firmach stanowią źródło informacji dla przyszłych klientów i ułatwiają im podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług konkretnego przedsiębiorstwa. Dla firm jest to cenna informacja zwrotna. Poza tym liczba opinii dodanych do prezentacji firmy na portalu Firmy.net, wpływa także na miejsce jej wyświetlania w rankingu branżowym Firmy.net. Im więcej pozytywnych opinii uda się zgromadzić konkretnej firmie, tym pozycja jej prezentacji będzie wyższa.
„Internet stał się ogromną platformą wymiany poglądów, miejscem, gdzie ludzie szukają opinii na różne tematy. Widać to wyraźnie na rozmaitych forach internetowych. System opinii i komentarzy doskonale sprawdza się także na poziomie handlowym, co pokazuje przykład portali aukcyjnych. Oczywiście, każda opinia posiada cechę subiektywizmu. Dlatego jedna opinia nie jest nigdy wyznacznikiem poziomu usług firmy i nie może być podstawą do jej zachwalania, ani dyskredytacji. Zależy nam na tym, aby w prezentacjach firm na portalu Firmy.net, tych opinii było jak najwięcej. Każda opinia to cegiełka w budowaniu ogólnego wizerunku firmy. Im większy zbiór opinii, tym bardziej wiarygodny i obiektywny obraz firmy.” – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.
418wyświetleń
Może zainteresuje Ciebie także to:
Pośrednicy nieruchomości nadal optymistyczni
Marcin Dostojski
797
Według Raportu z ogólnopolskiego badania nastrojów pośredników w obrocie nieruchomościami sporządzonego przez portal nieruchomosci-online.pl, w III kwartale 2021 roku nastroje...

Dokumentacja budowy
Nieruchomosci-online.pl
653
Rozpoczęcie oraz realizacja jakiejkolwiek inwestycji budowlanej wymaga prowadzenia rzetelnej dokumentacji budowy. Jej kompletowania rozpoczyna się już w fazie projektowania. Wraz z postępem prac zwiększa się obojętność całej dokumentacji budowlanej, która w ostatecznej wersji może liczyć nawet kilkaset stron.
Wyróżnij się albo zgiń. Recenzja książki Content marketing. Od strategii do efektów
FIRMER
834
Content is king. To w marketingu jedno z najczęściej cytowanych zdań. Trudno się temu dziwić. Marketing treści zyskuje na znaczeniu...
FIRMER 1/2021 Karolina Nowakowska o sile rozwoju osobistego
FIRMER
675
Był kwiecień 2013 roku. To wtedy w Wasze ręce oddaliśmy pierwszy numer magazynu „FIRMER”. Minęło już niemal 8 lat. W...
Legalna strona biznesu online. Recenzja książki Prawo dla biznesu. E-commerce
FIRMER
734
Dla wielu przedsiębiorców e-biznes to już nie wizja przyszłości. Rok 2020 okazał się w tej kwestii prawdziwym turbodopalaczem. Biznes online...
Wielu ludzi nie docenia potęgi internetu. Czasem można się obudzić z ręką w nocniku. Ja zauważyłem że promocja internetowa mimo trudnej sytuacji w Polsce ma ogromne znaczenie. Warto.