Trendy i newsy

Firmy.net w 2015 roku. Podsumowanie roku i życzenia noworoczne

671wyświetleń

Z okazji zbliżającego się Nowego Roku chcemy złożyć naszym Klientom najserdeczniejsze życzenia. Jak co roku przygotowaliśmy również podsumowanie 2015 roku w Firmy.net. Oto wyniki naszej pracy nad efektywnością portalu i zadowoleniem klientów z usług, które oferujemy.

 

Najważniejsze wskaźniki w 2015 r.

Przedstawiamy statystyki portalu Firmy.net, śledzone poprzez narzędzie Google Analytisc w okresie minionego roku (od 01.11.2014 r. do 01.11.2015 r.).
Są to efekty pracy naszych specjalistów, liczone liczbą wizyt na naszym portalu. Jak co roku dokładamy wszelkich starań, aby na Państwa prezentacje trafiała jak największa liczba potencjalnych klientów, zainteresowana skorzystaniem z usług czy zakupem produktów.
 
Firmynet w 2015 roku - Podsumowanie Roku
Oto krótkie wyjaśnienie, co oznaczają poszczególne dane.

  • Odsłony – każdorazowe wczytanie pojedynczej podstrony portalu przez przeglądarkę.
  • Odwiedziny (sesje) – wizyty użytkowników na stronie. Liczone są od wejścia na stronę do momentu jej przełączenia na inną witrynę (w dowolny sposób).
  • Unikalni Użytkownicy – liczba osób, która odwiedziła stronę w określonym przedziale czasowym.

Jeśli chcecie Państwo sprawdzić, jakie statystyki wygenerowała prezentacja firmy w portalu Firmy.net, zapraszamy do zakładki w profilu „Zobacz efekty”. Co miesiąc generujemy raporty z odwiedzin (http://profil.firmy.net/zobacz-efekty/raporty-miesieczne.html) Państwa prezentacji oraz przedstawiamy bieżące statystyki (http://profil.firmy.net/zobacz-efekty/biezace-statystyki.html) w formie wykresów.
Daje to możliwość oceny efektywności reklamy w Firmy.net. W wielu przypadkach odwiedziny prezentacji dotyczą uzyskania informacji o ofercie, adresie lub numerze telefonu w celu bezpośredniego kontaktu, lecz są to tak samo wartościowe wizyty, jak efekt w postaci wysłania zapytania, czy przejścia na podaną stronę internetową.
 

Firmy.net w liczbach

Portal Firmy.net to nie tylko rozbudowane możliwości ekspozycji oferty w internecie. To również szereg narzędzi przydatnych do budowania pozytywnego wizerunku w internecie.
Oto dane, jak firmy, które reklamują się w Firmy.net, korzystają z dostępnych narzędzi:
Firmynet-w-liczbach2015
Dzięki narzędziom od Firmy.net do pozyskiwania rekomendacji na portalu opublikowanych jest już ponad 5,2 tys. referencji biznesowych oraz prawie 100 tys. opinii od klientów. Posiadanie referencji i opinii wpływa nie tylko na budowanie pozytywnego wizerunku firmy w internecie, lecz również na pozycję firmy na listach branżowych.
Nie słabnie zainteresowanie właścicieli firm wyróżnianiem się wśród konkurencji promocjami i rabatami na swoje produkty i usługi. Od początku istnienia serwisu Okazje.Firmy.net dodano ponad 24,5 tys. okazji. Kupony rabatowe prezentowane są również użytkownikom korzystającym z aplikacji mobilnej Firmy.net. Podczas wyszukiwania lokalnych firm w aplikacji Firmy.net wyżej na listach prezentowane są firmy, które posiadają aktywne okazje, co wpływa na wzrost statystyk odwiedzin potencjalnych klientów.
W kwietniu b.r. rozstrzygnęliśmy IV edycję konkursu Firma Przyjazna Internautom i wyłoniliśmy 10 firm, które wykazały się największą precyzyjnością i kreatywnością w spełnieniu wszystkich wymagań programu. Już prawie 11 tys. firm zadbało o swój wizerunek w sieci. Te firmy, które do kwietnia 2016 r. osiągną wszystkie 5 poziomów będą miały szansę zawalczyć o nagrody i prestiżowy tytuł FPI 2015.
 

Lista słów kluczowych w 2015 r.

Oto frazy, które cieszyły się największym zainteresowaniem wśród odwiedzających wyszukiwarkę Firmy.net w 2015 roku.
 

Firmy.net- Najczęściej poszukiwane frazy w wyszukiwarce Firmy.net w 2015 roku

Na liście znajduje się wiele słów kluczowych określających usługi czy produkty lokalnych firm. Można jeszcze znaleźć na niej takie frazy, jak: salon fryzjerski, kasy fiskalne, materiały budowlane, fryzjer, kredyty, psycholog, elektryk, części samochodowe, projektowanie wnętrz, geodeta, weterynarz, warsztat samochodowy, agencja reklamowa, meble kuchenne, drukarnia, noclegi, dietetyk, pomoc drogowa, restauracja, kwiaciarnia, usługi stolarskie, nauka jazdy oraz wiele, wiele innych.
Kiedy w kwietniu 2014 roku portal przeszedł przemianę, przede wszystkim na pierwszy plan wysunęła się wyszukiwarka. Zmiany zaprojektowane zostały w sposób maksymalnie upraszczający użytkownikowi odnalezienie poszukiwanych firm, produktów i usług oraz trafienie na prezentacje firm, które najlepiej spełniają kryteria wyszukiwania.
 

Firmy.net w świecie mobile

Google coraz wyraźniej dąży do poprawy korzystania z zasobów internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Ogłoszony w 2015 roku przez Google „Mobilegedon” (od słów mobile i armagedon) oraz szereg opublikowanych wytycznych dla twórców stron internetowych (https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/), które skupiają się na responsywności witryn, świadczą o tym, że kwestia bycia przyjaznym użytkownikom mobilnych musi wysuwać się na pierwszy plan, jeśli chodzi o obecność w wyszukiwarce Google.
Portal Firmy.net oraz prezentacje są responsywne, czyli zostały dopasowane do wszystkich urządzeń, co oznacza, że przeglądanie serwisu z poziomu smartfonu czy tabletu jest taka samo wygodne jak na komputerze. Dzięki temu masz pewność, że prezentacja Twojej firmy jest dopasowana do aktualnych standardów wymaganych od Google, jak i od użytkowników mobilnych.
Oto wynik testu dopasowania portalu Firmy.net do urządzeń mobilnych na specjalnej stronie przygotowanej przez Google:

Firmy.net - Test zgodności z urządzeniami mobilnymi
Źródło: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?url=firmy.net

Z wielu statystyk jasno wynika, że w 2015 roku coraz więcej osób odwiedza strony internetowe z urządzeń mobilnych. W Firmy.net zanotowaliśmy takie oto dane, świadczące o wzroście ruchu z urządzeń mobilnych w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku:
 
Firmy,net - Ruch z urzadzen mobilnych w 2015 roku
Jeśli strona Twojej firmy nie jest dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych, możesz stracić nawet połowę klientów pochodzących z internetu. Google, prezentując wyniki wyszukiwania dla użytkowników urządzeń mobilnych, przestaje wyświetlać strony, które są niemobilne lub nieresponsywne. Zadbaj o to zawczasu!
 

Remarketing w służbie małych firm

Remarketing to nowa reklama internetowa w formie graficznych banerów, „śledząca” osoby, które odwiedziły Twoją stronę. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w kilka dni po pierwszych odwiedzinach na stronie jakiejś firmy, nagle wszędzie wyświetlają Ci się jej reklamy? To nie zbieg okoliczności! To jest właśnie remarketing, działający na podstawie plików „cookies” zapisanych w pamięci komputera.
W roku 2015 roku na sile przybrały działania remarketingowe w portalu Firmy.net. Usługa remarketingu jest włączana dla pakietów Business oraz Business Gold, jako skuteczny sposób wzrostu efektywności prezentacji. System remarketingowy zapisuje każdą osobę, która odwiedzi Twoją prezentację. W momencie, gdy potencjalny klient opuszcza stronę, system zaczyna wyświetlać mu reklamę Twojej firmy.
Jak działa remarketing?
Jak działa remarketing
1. Klient odwiedza Twoją prezentację. System remarketingowy zapamiętuje go.
2. Klient opuszcza Twoją prezentację.
3. Reklama Twojej firmy pojawia się w wielu miejscach w sieci m.in. w najpopularniejszych serwisach jak Facebook, Onet, WP czy Youtube, przypominając o Twojej ofercie.
4. Klient powraca na Twoja prezentację, klikając w baner reklamowy.
Internauta na każdym kroku widzi Twoją reklamę. „Podąża” ona za nim prawie na wszystkich stronach, które przegląda. Dzięki temu wzrasta jego przekonanie, że Twoja firma posiada ogromny budżet marketingowy. Oprócz wzrostu świadomości Twojej marki, produktu czy usługi, zyskujesz prestiż i wiarygodność w oczach e-klienta.
 

Content wciąż na szczycie

Uzupełnianie treścią strony www czy prezentacji w Firmy.net nie służy tylko przedstawieniu oferty, profilu działalności czy przekonywaniu potencjalnych klientów o słusznym wyborze usług lub produktów Twojej firmy. To również „narzędzie” służące pozycjonowaniu. Niezmiernie ważne jest, aby przedstawić swoją ofertę w internecie jak najszerzej. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia internautów, ale również Google. Jest to niezmienna wytyczna już od 2013 r., po tym jak zmienił się silnik wyszukiwarki Google.
Firmy.net wiedzą jak mało czasu na działania promocyjne mają mali przedsiębiorcy. Aby wspomóc właścicieli najmniejszych firm, w 2015 r. rozpoczęliśmy działania, których efektem jest uzupełnianie prezentacji naszych klientów treściami z ich oferty handlowej. Nasi specjaliści tworzą unikalne teksty marketingowe, które bardzo dobrze opisują ofertę firmy, jak również skutecznie nakłaniają do kontaktu. Dodatkowo treści pozytywnie wpływają na pozyskiwanie klientów z Google.
Akcja uzupełniania prezentacji przez specjalistów jest usługą w ramach płatnego pakietu w Firmy.net.
 

Raporty o kondycji sektora MMŚP

We wrześniu 2015 r., już po raz piąty portal Firmy.net zaprezentował wyniki z badania nastrojów gospodarczych wśród mikro- i małych firm w Polsce. Celem cyklicznie przeprowadzanej ankiety jest przedstawienie sytuacji firm z najliczniejszego sektora polskiej gospodarki wraz z analizą czynników, które na nią wpłynęły.
Raporty „Jak w Polsce prowadzi się własny biznes” są obrazem kondycji i nastrojów właścicieli najmniejszych firm. Oprócz odczuwanego poziomu popytu, osiąganych wyników sprzedażowych, kondycji finansowej czy planów zatrudnienia poznajemy bolączki i codzienne zmagania w prowadzeniu własnego biznesu w trudnym i zmiennym środowisku biznesowym.
Badania przeprowadzamy co pół roku na przedsiębiorcach reklamujących się za pośrednictwem portalu Firmy.net. Wyniki opracowuje Instytut Badań i Analiz GRUPA OSB.
raport_Firmy.net - Jak w Polsce prowadzi się własny biznes.
 
Raporty można pobrać bezpłatnie na www.firmy.net/raporty.
 

FIRMER – magazyn przedsiębiorcy

Już od ponad 2,5 lat wydajemy niezmiennie bezpłatny e-magazyn FIRMER, dedykowany właścicielom mikro-, małych i średnich firm. W środku znajdują się konkretne i praktyczne informacje, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Przedstawiamy bieżące trendy w e-marketingu, najskuteczniejsze narzędzia do promocji w internecie oraz porady od najlepszych specjalistów i praktyków biznesu.
W mijającym roku przeprowadziliśmy wywiady z wieloma osobistościami świata biznesu, sportu czy show biznesu. Na szczególne wyróżnienie zasługują inspirujące rozmowy m.in. z Markiem Kondratem, który opowiadał o swoim biznesie winiarskim, Stephanem Antigą, trenerem polskiej reprezentacji siatkówki mężczyzn, o tym jak zbudować zespół marzeń, z Ewą Wachowicz, która przedstawiała smaczki z prowadzenia własnego biznesu czy z Pawłem Tkaczykiem o tym, jak mały biznes może napisać swoją historię i wybić się ponad korporacje i dużych konkurentów.

Świadcząc usługi dla mikro- i małych firm, doskonale znamy bolączki i problemy przedsiębiorców. Na łamach magazynu staramy się opisywać zagadnienia, które dotyczą skutecznej reklamy w internecie, aby ułatwić funkcjonowanie najliczniejszego i najważniejszego sektora polskiej gospodarki – mówi Michał Kurczycki, prezes NNV Sp. z o.o., właściciela portalu Firmy.net i wydawcy magazynu FIRMER.

Firmer 03/2015 - Marek Kondrat
Zapraszamy na stronę www.firmer.pl po najnowszy numer bezpłatnego magazynu.
 

Drodzy Klienci! Z okazji Nowego Roku przyjmijcie od nas serdeczne życzenia

Życzenia na  Nowy rok od zespołu Firmy.net

3 komentarze

  1. A ja jestem zadowolona z efektów reklamy w Firmy.net. Prowadzę stronę www, której nie reklamuję i pozycjonuję, Fanpage na facebooku i prezentację Business w Firmy.net. Jestem skrupulatna i śledzę wyniki tych reklam i uważam, że nawzajem się uzupełniają. W sumie moją prezentację odwiedziło 7579 osób (400osób miesięcznie). Moja strona www nie osiąga takich rezultatów. Ale trochę czasu i wysiłków wkładam w dbanie o prezentację. Zamieszczam aktualności, wstawiam nowy grafik, aktualizuję listę zajęć czy cennik. Kontaktują się ze mną klientki, dopytują o grafik i zajęcia – w sumie najczęściej nie podając, że trafiły do mnie z firmy.net, ale po pytaniach wiem, skąd są (pytają o to, co jest zamieszczone tylko na firmy.net). Kiedyś ktoś do mnie zadzwonił, zaproponował przetestowanie reklamy i cieszę się, że się zgodziłam. teraz moje 3 strony znajdują się w google, co zwiększa szanse na złapanie klienta 🙂

Dodaj komentarz