Mała firma w sieci

Google+ Lokalnie, czyli jak maksymalizować swoją widoczność w sieci

Google+ Lokalnie, czyli jak maksymalizować swoją widoczność w sieci
fot. istockphoto.com
476wyświetleń

Małe narzędzia do wielkich zadań

Google+ Lokalnie, czyli jak maksymalizować swoją widoczność w sieci
fot. istockphoto.com

Zależy Ci na jak największej widoczności w sieci a zarazem nie chcesz wydawać na to fortuny? Jest wiele tanich i dobrych rozwiązań służących realizacji tego celu. Jednym z nich jest Google+ Lokalnie. O tym, czy warto je stosować i dlaczego tak, w kolejnej odsłonie cyklu Małe narzędzia do wielkich zadań.

 

Google+ Lokalnie

Jest to krótka prezentacja firmy składająca się z opisu firmy/działalności, adresu oraz zdjęć. Pod każdą prezentacją znajduje się miejsce, w którym użytkownicy (posiadający konto na Google+) mogą pozostawiać opinię oraz ocenę.
Google+ Lokalnie powstało z połączenia Miejsc Google oraz stron w Google+. Wszystkie wpisy z Miejsc Google zostały automatycznie zaimportowane do Google+ Lokalnie. Jeżeli kiedyś dodawałeś swoją firmę do Miejsc Google, teraz powinieneś ją widzieć jako profil w Google+ Lokalnie.

Po co mi Google+ Lokalnie?

Co zyskujesz, tworząc profil swojej firmy w Google+ Lokalnie?
1. Przyjazny i nowoczesny wizerunek Twojej firmy. Dodając swoją firmę do Google+ Lokalnie pokazujesz użytkownikom, że jesteś nowoczesną firmą.
2. Zyskujesz trzy dodatkowe miejsca, w których potencjalni klienci znajdą ofertę Twojej firmy: wyszukiwarka Google, mapy Google, Google+.
3. Podczas szukania produktów/usług lokalnych firm profile z Google+ Lokalnie zawsze są najwyżej na liście wyników wyszukiwania

Przyjazny i nowoczesny wizerunek – tak może wyglądać prezentacja w Google+ Lokalnie

Tak jak w przypadku większości usług internetowych dla biznesu, tak i tu najwięcej zależy od właściciela prezentacji. Wśród firm posiadających profil w Google+ Lokalnie możemy znaleźć bardzo dobrze przygotowane prezentacje z mnóstwem zdjęć i z wyczerpującym opisem oferty i firmy.
Istnieje jednak spora liczba firm, która ma zupełnie puste lub słabo uzupełnione prezentacje. A szkoda, gdyż jest to kolejne miejsce, z którego można pozyskiwać klientów.
Poniżej znajdziesz dwa przykłady, które pokazują, jak może wyglądać profil biznesowy firmy:
1. System rezerwacji hoteli LateRooms
grafa pierwsza
2. Linie lotnicze Delta
garafa druga

Trzy dodatkowe miejsca, czyli gdzie znajdują się profile firm z Google+ Lokalnie?

1. Google
Profile firm posiadających Google+ Lokalnie możemy znaleźć na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google, wpisując frazę lokalną.
2. Konto Google+
Użytkownicy posiadający konto na Google+ mogą przeglądać profile firm lokalnych oraz wystawiać im opinie z poziomu swojego konta.
3. Mapy Google
Trzecim miejscem, gdzie użytkownicy znajdą informacje pochodzące z Google+ Lokalnie to mapy Google.

5 komentarzy

  1. W mapach Google pragnę być od 4 lat – ciągle oczekuję, trwa weryfikacja itd itp sprawdzają – gdy sprawdzą otrzymuję pytania czy mam szyld czy mam recepcję i takie tam. Jest firma która odprowadza podatki za wynajem pokoi ale wg Google to nie taka firma i nie przysługuje nie umieszczą w mapach. Dziwne bo sąsiedzi są widoczni wystarczy wpisać w wyszukiwarkę apartamenty rabka. Za to propozycje z Google Adwords są na bieżąco. Jeśli może mi ktoś udzielić pomocy w tym temacie to oczekuję na komentarze.

    1. To coś dziwnego i pierwszy raz słyszę o czymś takim. Jestem rekomendowanym fotografem Google i faktem jest ,że wirtualną wycieczkę po hotelu, czy pensjonacie można wykonać tylko wtedy jak obiekt ma recepcję, ale żeby założyć wizytówkę na Google plus, to z tym nie ma problemu. Chętnie Panu pomogę w załozeniu takiej wizytówki. Po założeniu wizytówki będzie Pana pensjonat również na mapach.

  2. Niestety Google plus jeszcze nie ma takiej siły w Polsce jak FB ale może to się kiedyś zmieni. Sam należe do Grona Rekonedowanych fotografów Google i wykonuje Wirtualne spacery, które są podłączane do kont Google + Lokalnie… Świetny efekt 🙂

  3. DO Apartamenty Studio:
    dziwne do piszesz, bo generalnie Google nie robi problemów z umieszczeniem lokalizacji firmy na mapie. Czy po dodaniu lokalizacji wpisywaliście PIN otrzymany kartką pocztową z Google? Bo to jest najważniejsze potwierdzenie lokalizacji.

Dodaj komentarz