Trendy i newsy

Jak Polacy korzystają z poczty elektronicznej? Raport z XI badania SARE

Raport z XI Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce
fort. Sare.pl
415wyświetleń
Raport z XI Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce
fort. Sare.pl

SARE po raz kolejny bada wykorzystanie poczty elektronicznej w Polsce. Dowiedz się, jakie są preferencje odbiorców i jak wygląda e-mail marketing w firmach. Jeśli prowadzisz działania e-mailowe we własnej firmie koniecznie przeczytaj darmowy raport.

Po raz jedenasty SARE (system do prowadzenia wielokanałowej komunikacji z klientami) przeprowadził badanie na użytkownikach poczty e-mail. Pytano o wykorzystanie e-mail marketingu w pracy osoby z działów marketingu, PR, menadżerów, dyrektorów i właścicieli firm. Celem corocznych badań jest zebranie opinii i preferencji użytkowników poczty elektronicznej, a także sposobów jej wykorzystania w życiu codziennym oraz w pracy zawodowej. Sprawdzono, jakie jest znaczenie e-maila w świetle rozwoju social media i mobile – czy traci na znaczeniu, czy utrzymuje pozycję, czy będzie częściej wykorzystywany w działaniach marketingowych.
Raport jest podzielony na trzy główne części:

  • Korzystanie z poczty elektronicznej
    Pytano m.in. o ilość posiadanych kont pocztowych, ilość otrzymywanych maili dziennie, sposoby i programy do odbioru maili.
  • E-mail marketing w ocenie odbiorców
    Pytania dotyczyły subskrybowania newsletterów i preferencji ich otrzymywania.
  • E-mail marketing w ocenie firm
    Badano, w jaki sposób polskie firmy wykorzystują e-mail marketing w swoich działaniach reklamowych.

Same wyniki potwierdzają tendencje panujące na rynku, ale też bywają zaskakujące.
Następuje pewne przewartościowanie w sposobie korzystania z poczty elektronicznej. Aż 32% ankietowanych posiada 5 i więcej kont pocztowych. Czyli co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami oraz skrzynkami. Użytkownicy często zakładają konta w celach testowych (szczególnie w branży e-commerce), ale też generują dodatkowe adresy przez wzgląd na promocje i rabaty. Jedynie 8% badanych posiada 1 konto pocztowe albo nie ma go wcale. To o 3% mniej niż w roku ubiegłym.
Potwierdza się wzrost liczby otrzymywanych przez użytkowników wiadomości. Niemal połowa ankietowanych deklaruje, że codziennie otrzymuje średnio więcej niż 40 maili. Z tego 16% badanych ponad 100 wiadomości dziennie! Grupa osób, która otrzymuje mniej niż 20 maili dziennie (23%) maleje z roku na rok – w roku 2013 stanowiła 43% badanych.
E-mail wciąż króluje wśród kanałów komunikacji w Internecie! Potwierdza się to zarówno od strony klienckiej – 90% ankietowanych subskrybuje różnego rodzaju newslettery. Można dostrzec coraz większe zorientowanie na content – 92% zamawianych newsletterów to wiadomości o charakterze informacyjnym i branżowym. Jak i wśród osób wysyłających – prawie 80% marketerów najczęściej wybierało właśnie tę formę dialogu z klientem.
Czy e-mail marketing jest skuteczny?
Pada podstawowe pytanie, czy marketerzy uważają, że dzięki e-mail marketingowi firma może osiągnąć wymierne korzyści? Z badania wynika, że aż 90% ankietowanych potwierdza, że tak. Wynik ten utwierdza w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc inwestować w zaawansowane rozwiązania komunikacji z klientem.
Aby pobrać pełen raport, kliknij tutaj.
Źródło: Sare.pl

Dodaj komentarz