Mała firma w sieci

Jak skutecznie wypromować firmę w czasach kryzysu – cz. 4

462wyświetleń

Większość firm, które prezentowały swoją ofertę za pomocą kuponów rabatowych w Okazje.Firmy.net uważa, że jest to skuteczna forma promocji. Zatem, jak najbardziej, jest to warte spróbowania, ale co zrobić, aby nie była to jedynie jednorazowa akcja promocyjna. Ten wpis podpowie Wam, jak z okazjowiczów zrobić stałych i lojalnych klientów.
Zyskaj stałych i lojalnych klientów – cz. 4
Pamiętaj, że kupony rabatowe to forma reklamy Twojej firmy a nie tylko jednorazowe pozyskanie nowych klientów. Dobrą wiadomością są wyniki ostatnich badań portalu GoDealla.pl: ponad 63% Polaków deklaruje, że wraca bez promocji do miejsca, gdzie wykorzystało kupon rabatowy pozyskany na serwisie zakupów grupowych. Oznacza to, że okazje są sposobem na poznanie firmy i sprawdzenie jakości jej usług lub produktów. Jednak nie wystarczy dodać okazję i oczekiwać powrotu klientów już bez kuponu. Należy odpowiednio działać, aby klienci chcieli wrócić.

  • Twoja inwestycja, Twój zysk

Zniżka zachęca do skorzystania z oferty. Klienci chętnie korzystają z okazji, bo mało kto się nie skusi na zakup produktu lub usługi, której poszukuje lub która go zainteresowała, za niższą cenę.   Dlatego warto poświęcić marżę, aby zyskać nowych klientów. Jednak wszelkie promocje i okazje powinny być wstępem do budowania relacji z klientami, aby pozyskać nie tylko nowych, ale i lojalnych klientów na lata.
W tej sytuacji, korzyść dla konsumenta to inwestycja dla firmy – tak duża, jak duży rabat zdecyduje się firma zaoferować. Na Okazje.Firmy.net każda firma ma dowolność w dodawaniu okazji z wielkością rabatów, na które może sobie pozwolić. Oczywiście im większy rabat, tym większe wzbudzi zainteresowanie przeglądających okazje. Istotą działań firm nie powinna być zatem tylko jednorazowa chęć zysku, ale działania wizerunkowe, doprowadzenie do wzrostu świadomości istnienia danej marki oraz zbudowanie przywiązania do firmy. Trzeba zadbać o dalsze działania, które zachęcą klienta do powrotu i skorzystania z oferty już o pełnowartościowej cenie.

  • Jak pozyskać stałych klientów?

Przede wszystkim należy zadbać o pozyskanie kontaktów bezpośrednich do klientów odwiedzających Twoją firmę – zebranie adresów e-mailowych lub numerów telefonów komórkowych nie będzie takie trudne, jeśli podczas korzystania z kuponu rabatowego po prostu o nie poprosisz. Wówczas masz możliwość szybko i tanio (poprzez e-mailing lub sms) przesłać podziękowanie za złożoną wizytę, zaproponować zniżkę na kolejną usługę lub produkt, przypomnieć o kolejnym terminie skorzystania z usługi lub w celu przypomnienia o swojej firmie wysłać ciekawe nowinki branżowe, porady. W ten sposób kreujesz i wzmacniasz wizerunek firmy, przyciągasz szerokie grono klientów – a w końcu, doprowadzasz do zwiększania sprzedaży.
Program lojalnościowy może również być realizowany poprzez regularnie wysyłany newsletter ze specjalnymi ofertami i okazjami przygotowanymi tylko dla stałych klientów. W ten sposób klient poczuje się doceniony przez firmę, przypomni sobie o jej istnieniu i chętniej wróci, aby skorzystać z kolejnych usług. Należy jedynie strzec się „suchych” wiadomości o nowościach produktowych, które po prostu nudzą klientów. Wnieś do swojego newslettera trochę kreatywności i świeżości, aby   jego treść zawsze ciekawiła klientów.

  • Nowoczesny marketing dla małej firmy

Firma inwestująca swoją marżę w okazje i promocje uzyskuje jasną informację, które jej usługi czy produkty cieszą się największą popularnością, które z nich należy promować, które natomiast zmienić lub wykluczyć z oferty. To zatem nie tylko kształtowanie wizerunku, ale też pomoc w budowie oferty szytej na miarę, otrzymana od konsumentów.
To pierwszy krok do prowadzenia nowoczesnego marketingu, gdzie przyznanie nabywcy wysokiej zniżki to koszt pozyskania nowoczesnej i aktualnej bazy danych. Umiejętne zarządzanie kontaktami w połączeniu z systematyczną i nastawioną na potrzeby konsumentów kampanią pozwoli zyskać wielu stałych i lojalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest doprowadzenie do tego, aby strategia obecności w zakupach grupowych nie kończyła się tylko na pokazaniu firmy i jej produktów czy usług.
Przeczytaj inne artykuły z cyklu „Jak skutecznie wypromować firmę w czasach kryzysu”:
1. Skorzystaj z najstarszego narzędzia do promocji firmy
2. Przełamuj swoje bariery
3. Zwiększ swoje szanse

Dodaj komentarz