Mała firma w sieci

Jak uzupełnić prezentację, aby dotrzeć do maksymalnej liczby klientów? Poradnik Firmy.net – część I

582wyświetleń

Przygotowaliśmy poradnik, który poprowadzi Cię krok po kroku przez najważniejsze elementy prezentacji na Firmy.net. Jeżeli chcesz zacząć zdobywać coraz większą liczbę odwiedzin, uzupełnij ją według naszych wytycznych! Jeśli zrobiłeś to już wcześniej, przyjrzyj się temu ponownie i sprawdź, czy na pewno jest to zgodne z naszymi wskazówkami.

W I części poradnika przedstawiamy Ci dwa najistotniejsze elementy, które wpływają na efektywność prezentacji na Firmy.net: Opis firmy oraz Katalog produktów i usług. Mają one największe znaczenie przy pozycjonowaniu Twojej prezentacji w Google oraz znaczący wpływ na decyzję zakupową użytkownika.

Gotowy, aby zwiększyć widoczność swojej firmy w internecie?

Zaloguj się do swojego konta, usiądź wygodnie i poświęć pół godziny, aby zacząć zdobywać nowych klientów! Oto, co będziesz musiał zrobić:

KROK 1. O firmie

Na podstawie tych pierwszych kilku zdań użytkownik decyduje, czy zapozna się dalej z Twoją ofertą czy nie. Wejdź w Opis firmy i kliknij: Edytuj opis firmy. O firmie składa się z dwóch części: Opis firmy oraz Krótki opis wyświetlany na listach.

  • Opis firmy (wyświetlany w prezentacji)

Jest to pierwszy tekst, jaki widzi klient po wejściu na Twoją stronę. Aby zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z Twoją pełną ofertą lub do kontaktu z Tobą, proponujemy Ci, abyś stworzył go w następujący sposób:

  • Napisz, co oferujesz.
  • Gdzie świadczysz usługi lub gdzie można nabyć Twoje produkty.
  • Co wyróżnia Twoją ofertę ( np.: masz biuro bardzo blisko centrum, oferujesz parking, posiadasz kącik dla dziecka, działasz długo na rynku, z Twoich usług korzystali: nazwy firm, itp.).
  • Jakie promocje/rabaty oferujesz, na jakie produkty/usługi oraz na jakich zasadach.
  • Call to action. Na końcu wskaż klientowi, co ma teraz zrobić, np.: „Zobacz naszą ofertę!” , „Zadzwoń do nas, chętnie odpowiemy na Twoje pytania!”

Wskazówka #1

Przedstawiając swoją firmę, nie skupiaj się wyłącznie na sobie. Pisz tak, aby prezentować korzyści dla klienta. Dzięki temu poczuje on, że Twoje usługi zaspokajają jego potrzeby. Używaj mniej formalnych zwrotów pisanych na “Ty”, tak by odbiorca poczuł, że przekaz skierowany jest właśnie do niego. Pamiętaj o tym, żeby nie przesadzać i pisać zgodnie z prawdą. Więcej wskazówek, jak stworzyć perswazyjny opis na swoją prezentację, znajdziesz w artykule: Chcesz mieć więcej klientów – nie popełniaj tych błędów!

Wskazówka #2

Opis Twojej firmy musi być unikalny. Nie kopiuj go z innych stron. Jest to bardzo ważne, gdyż duplikowanie treści wpływa negatywnie na pozycje prezentacji w Google.

  • Krótki opis wyświetlany na liście firm:

Jest to tekst, który użytkownik widzi, przeglądając listy firm z danej branży. Ma on decydujące znaczenie, czy klient wejdzie na Twoją stronę czy uda się do konkurencji. Umieść tu skrócony opis tego, co oferujesz.

  • Trzymaj się konkretów, nie pisz o sobie, ale o tym, co możesz dać.
  • Jeżeli oferujesz promocyjne ceny, sprecyzuj, jak wysokie są to promocje oraz jakich produktów konkretnie dotyczą.
  • Użyj call-to-action np.: „Zobacz”, „Sprawdź”, aby zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą.
  • Nie ma potrzeby, abyś umieszczał tu nazwę firmy, gdyż widnieje ona zawsze nad logo.
  • Nie pisz o historii oraz o tym, że Twoja firma jest najlepsza. Masz mało miejsca, skup się zatem na najważniejszych korzyściach dla klienta.

Wskazówka #3

Skup się na jednej rzeczy, która wyróżnia Twoją ofertę spośród innych na rynku. Co masz najtańszego/najlepszego/unikalnego? Pamiętaj! Jeżeli osoba przeglądająca listę firm nie zobaczy w opisie tego, czego szuka, przejdzie do następnej firmy.

KROK 2. Katalog produktów i usług

W tym miejscu możesz szczegółowo zaprezentować swoją ofertę. Umieść tu maksymalnie dużo swoich produktów i usług. Jeżeli użytkownik nie znajdzie w Twojej prezentacji poszukiwanego produktu lub usługi uzna, że tego nie oferujesz. Wejdź w Katalog Produktów i Usług i kliknij Dodaj. Dodaj każdą usługę lub produkt wg poniższych wskazówek:

1. Wybierz odpowiednią kategorię produktu lub usługi.

2. Dodaj zdjęcie – użytkownicy częściej klikają w produkty i usługi ze zdjęciem.

Wskazówka #4

Jeśli wykonujesz samodzielnie fotografie produktu, staraj się pokazać go w użyciu, fotografuj obok rozpoznawalnego obiektu, aby pokazać rozmiar. Jeżeli nie masz zdjęć, skorzystaj z darmowych baz fotografii i grafik, np.: Sxc.hu, lub płatnych: Istockphoto.pl, Gettyimages.com.

3. Stwórz nazwę

Bardzo ważne jest aby nazwa zwięźle  i jednoznacznie przedstawiała produkt.

Wskazówka #5

Bardzo istotny jest dobry wybór nazwy produktu oraz usługi. Wejdź w skórę klienta. Pomyśl, jakie słowa wpisze w wyszukiwarkę Google, aby znaleźć Twoją firmę. Nie używaj słów zbyt ogólnych (np.: mechanik, opony, meble) gdyż są one zbyt konkurencyjne i pozycjonowanie na nie trwa latami (dużo lepszymi frazami są: „wymiana rozrządu”, „wulkanizacja opon” „laminowane meble na wymiar”, „meble z litego drewna”, itp). Spróbuj podpytać się kogoś, kto nie pracuje w Twojej branży, jakby nazwał Twoje usługi/produkty, gdyby musiał znaleźć je w internecie.

4. Koniecznie napisz Krótkie wprowadzenie oraz Opis produktu.

Opisy produktów są kolejnym niedocenionym elementem, które mają znaczący wpływ na konwersję. Dlatego warto poświęcić temu aspektowi więcej uwagi.

Wskazówka #6

Opisując produkt, warto skupić się na przedstawieniu wyglądu, koloru, faktury – szczególnie, jeśli są one słabo widoczne na zdjęciu. Pomoże to potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji, a Tobie zaoszczędzi czas na odpowiadanie na pytania o uszczegółowienie produktu. Dodatkowo podstrona z produktem zostanie lepiej zindeksowana przez Google na słowa typu: “czarna lampa wisząca”.

Wskazówka #7

Aby podnieść konwersję sprzedaży, zastosuj się do podstawowej zasady tworzenia dobrych tekstów reklamowych stosowanych od lat przez specjalistów. Jest to zasada 3 korzyści:
1. W opisie produktu najpierw wymień jedną jego cechę, która wyróżnia go od innych (np.”W końcu na rynku pojawił się najcichszy odkurzacz”).
2. Następnie umieść tę cechę w kontekście życia codziennego (np. “Od tej pory hałas związany z odkurzaniem należy do przeszłości”).
3. Na koniec przedstaw klientowi, w jaki sposób ta cecha odmieni jego życie na lepsze. (np. “Po raz pierwszy możesz spokojnie posprzątać mieszkanie, nawet kiedy sąsiedzi już śpią”).

Jeśli posiadasz jeden lub kilka produktów lub usług, to koniecznie umieść je w Katalogu produktów i usług. Nie liczy się tylko ilość, ale również jakość.

A już w przyszłym tygodniu II część poradnika, który pomoże Ci wyciągnąć maksymalne korzyści z prezentacji Firmy.net.

8 komentarzy

  1. Proszę wybaczyć ale to nie zwiększy szans na dotarcie klienta do celu z Google tylko zwiększy szanse na dotarcie klienta przeglądającego firmy.net…
    Poza tym nawet jeżeli kategoria wyświetli się w google to “przy okazji” pokaże się i konkurencja w postaci np 20 firm.
    Panowie redaktorzy znów napisaliście dwuznaczny tytuł w newsletterze a tutaj zupełnie co innego jest w nagłówku.

    1. Panie Krzysztofie, zapewniamy Pana, jak i pozostałe osoby, że posiadając uzupełnioną prezentację w Firmy.net, dociera się do klientów poprzez Google. Jest Pan pozycjonerem, zatem zapewne Pan wie, że Google potrzebuje treści, aby zindeksować na wysokich pozycjach daną podstronę. Oprócz prezentacji, pozycjonujemy również portal, dzięki czemu tak dużo osób trafia z list branżowych na konkretne prezentacje (tutaj liczy się np. wprowadzony krótki opis, który ma zachęcić użytkowników do kliknięcia w daną firmę). Zachęcamy Pana do tego, aby uzupełnił Pan swój Katalog produktów i usług wedle wskazówek. Bez tego trudno opiniować jego skuteczność.

  2. Owszem ale potencjalny klient chyba by wolal pokazać się sam a nie wśród 20 konkurentów;) Posiadają Państwo statystyki fraz kluczowych dla mojej branży? chętnie zobaczę, jeżeli to możliwe.

    1. Każdą z prezentacji na Firmy.net można odnaleźć przynajmniej na dwa sposoby: z poziomu list w katalogu firm lub z poziomu wyszukiwarki Google.
      W obu przypadkach (katalog firm Firmy.net oraz wyszukiwarka Google ) oferta firmy jest przedstawiona obok firm konkurencyjnych, z tym że firmy w naszym katalogu mają możliwość wyróżnienia się dzięki opisowi firmy, dodaniu logo, wyróżnieniom w programie FPI, uzyskanym opiniom i referencjom. Wybierając wyższy pakiet również zdobywa się wyższe pozycje na listach.
      Co do statystyk to jest to mocno uzależnione od rodzaju oraz jakości kontentu jaki jest umieszczony na prezentacji.
      Obecnie, firmy jeżeli chcą wygrać walkę o klienta powinny umieć się wyróżnić na tle konkurencji, gdyż jest ona nieodłączną częścią prowadzenia biznesu, a nie próbować jej uniknąć :).

  3. Oczywiście należy się wyróżnić ale czy statystyki fraz są gdzieś do obejrzenia? Czy jeżeli wysłałbym ich listę to czy bym otrzymał odpowiedź z wynikami? Jak tak to na jaki mail wysłać zapytanie?

  4. Czy nie rozważali Państwo dodania większej ilości kategorii produktów? Chodzi mi m.in. o kategorię typu “Przemysł”? Myślę, że cześci firmy cieżko jest dopasować swój produkt do odpowiedniej kategorii. Wiem, że można dodawać później swoje podkategorię, jednak wydaje mi się to być mylące. Moim zdaniem kategorie produktów powinny być zbudowane na podstawie tych z katalogu firm.

Dodaj komentarz