Trendy i newsy

Jaka jest gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego? Raport

431wyświetleń
fot. Fragment raport ActiveMobi "Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego"
fot. Raport ActiveMobi “Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego”

Właściciele firm nie doceniają potencjału smartfonów. 93 proc. stron internetowych MSP nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym – tak wynika z raportu firmy ActiveMobi, który przedstawia gotowości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na klienta nowego typu, funkcjonującego w innym niż dotychczas kontekście – klienta ze smartfonem w ręku.

Raport z badania zawiera 40 stron o tym, czy małe i średnie firmy w Polsce są gotowe na klienta mobilnego. Dowiesz się m.in czy fryzjerzy radzą sobie lepiej od hydraulików z dostosowaniem swoich firmowych stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Poznasz, w jakich miastach strony firmowe są najlepiej przygotowane na ruch generowany ze smartfonów czy tabletów. Raport, poza częścią badawczą, zawiera aż dwa rozdziały edukacyjne, co pomoże polskim przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak realizować swoje cele biznesowe w najdynamiczniej rozwijającym się kanale sprzedażowym.

Jaki procent stron internetowych małych i średnich firm w Polsce jest przyjazny urządzeniom mobilnym?

Ostatnie lata charakteryzował dynamiczny rozwój nowych technologii. Wygoda, jaką zapewniły nam urządzenia mobilne sprawiła, że zaczęliśmy je stopniowo adaptować do wykonywania codziennych czynności. Ewoluował również obraz typowego konsumenta, zmieniły się jego zachowania związane z dokonywaniem zakupów, a medium najczęściej wykorzystywanym w tym procesie stał się smartfon.
Tymczasem okazuje się, że właściciele firm wciąż nie doceniają potencjału inteligentnych telefonów. Z przeprowadzonego przez firmę ActiveMobi badania rynku wynika, że aż 93 proc. stron internetowych małych i średnich przedsiębiorstw nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym. Na 2937 stron internetowych uwzględnionych w badaniu zaledwie 207 jest dostosowanych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Jeżeli przypomnimy sobie, że według Google, 61 proc.2 użytkowników mobilnych po prostu opuści stronę, która nie jest dostosowana do wyświetlania na ich urządzeniu, tak wysoki odsetek powinien być alarmujący.

Firmy z jakich branż są gotowe na klienta mobilnego

Najlepiej na tle wszystkich uwzględnionych branż wypadli fryzjerzy, stomatolodzy i restauratorzy. Te trzy grupy zawodowe wydają się na co dzień być najbliższej swoich mobilnych klientów, co przekłada się na zrozumienie ich potrzeb. W tym kontekście zadziwiająco słabo wypadli weterynarze. Zastanawia również przedostatnie miejsce w rankingu, zajmowane przez kwiaciarnie. Rynek usług dostawy kwiatów pod wskazany adres doskonale odpowiada przecież kontekstowi użytkownika smartfonu, zamawiającego okazjonalny bukiet po otrzymaniu przypomnienia o jubileuszowej dacie, ustawionego w swoim telefonie.
Co jeszcze dowiesz się z raportu:

  • kim są prosumenci i jakie są ich oczekiwania
  • dlaczego firmowa strona mobilna jest ważna
  • jakie są najnowsze trendy i statystyki rynku mobilnego w Polsce
  • jak zwiększyć zasięg firmy oraz przyciągnąć potencjalnego klienta do kontaktu z nią

Pobierz cały raport z: http://activemobi.pl/gotowosc-msp-na-klienta-mobilnego-raport-2014
 
raport-okladka-gotowosc-sektora-msp-na-klienta-mobilnego

1 Komentarz

  1. Uważam, że posiadanie strony responsywnej to ukłon w stronę klienta i okazanie mu szacunku. Klientki mojego klubu fitness bardzo często potrzebują znaleźć szybko informacje na temat aktualnego grafiku, opisu zajęć czy aktualności ze strony. Wchodząc na stronę ze swojego telefonu, mogą otrzymać te informacje w wygodny sposób, bez straty czasu czy nerwów. Komunikacja przez stronę www – to też obsługa klienta, o którą należy zadbać.

Dodaj komentarz