Trendy i newsy

Seniorzy kupują w sieci

fot. Jeff Sheldon CC0 1.0
444wyświetleń
fot. Jeff Sheldon CC0 1.0
fot. Jeff Sheldon (CC0 1.0), Unsplash.com

Do rekordowo niskiego poziomu 22,5% spadł także odsetek nieregulowanych w terminie faktur. Przedsiębiorcy płacą w terminie, bo rosną zamówienia i z optymizmem patrzą w przyszłość.

Średni wiek osób kupujących w sieci systematycznie rośnie.  Choć według danych Merlin.pl, najliczniejszą grupę kupujących stanowią osoby w wieku 25-34, to z pewnością klienci ze starszych pokoleń nie są już w sieci grupą niszową.

Z roku na rok wzrasta liczba osób powyżej 55 roku życia, które robią zakupy w sieci. Ta grupa e-konsumentów staje się coraz liczniejsza, co potwierdzają choćby dane sklepu Merlin.pl – w ub. roku aż 13 proc. nowych klientów stanowiły osoby z grup 55-64 oraz 64+.
W 2014 roku, już co szósta transakcja była dokonana przez kupujących z grupy 55+. To wyższy odsetek niż konsumenci w wieku 18-24.   Dla porównania, ponad jedną trzecią wszystkich zakupów (35 proc.) dokonują klienci z grupy wiekowej 25-34 – mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.
Co więcej, w porównaniu do wybranych młodszych grup wiekowych, nie tylko uważniej śledzą ofertę e-sklepu, ale również częściej wybierają się na zakupy.

Ile czasu na zakupy w sieci przeznaczają klienci 55+?

Według danych e-sklepu, nawet dwa razy więcej niż np. najmłodsi kupujący (18-24). Konsumenci z grup 55-64 i 65+ dokładnie analizują ofertę dostępną w sklepie – porównują ceny, czytają informacje o produkcie, starają się wybrać taki, który faktycznie spełni ich oczekiwania. Tym samym m.in. częściej niż przeciętny klient, decydują się na przejrzenie większej ilości produktów w sklepie.

Jak zbudować lojalność klienta 55+?

Klienci internetowi reprezentujący starsze pokolenia, częściej niż inni podkreślają łatwość i wygodę robienia zakupów w sieci, ale również zwracają baczną uwagę na dokładne informacje na temat zamówień m.in. czas, koszt dostawy, metody płatności.

Na powrót do wybranego e-sklepu wpływają pozytywne doświadczenia zakupowe: wygoda, dostęp do stosunkowo tańszych w porównaniu do tradycyjnych sklepów produktów, szeroka oferta, bezpłatny koszt dostawy czy oszczędność czasu.
W badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska dla Merlin.pl w listopadzie 2014 roku, najstarsi badani Polacy częściej niż pozostałe grupy wskazywali na tłumy w galeriach handlowych jako element, który zniechęca ich do robienia świątecznych zakupów.

Dodaj komentarz