Trendy i newsy

Nowe Allegro

530wyświetleń

Od 13.02.2013 Allegro dostępne jest w zupełnie nowej odsłonie. Zmienił się wygląd  i sposób poruszania się po platformie. Można szybciej i łatwiej dotrzeć do poszukiwanego przedmiotu i w prosty sposób dokonać zakupu. Główne działy są niczym branżowe sklepy, a duże zdjęcia pełnią rolę podobną do sklepowych witryny. Przejrzysty, intuicyjny wygląd i sposób poruszania się po serwisie z pewnością ułatwi zakupy każdemu użytkownikowi.

Od teraz wszyscy użytkownicy mogą korzystać z nowej wersji Allegro. Serwis jest przejrzysty i ma bardziej współczesny charakter. Zmieniła się szata graficzna, sposób prezentacji ofert ale i funkcjonalności: nowy układ kategorii, wyszukiwarki, listy ofert z wieloma przydatnymi opcjami wyszukiwania produktów i łatwiejszy sposób kupowania. To największe zmiany w 13-letniej historii serwisu. Jednocześnie po raz pierwszy Allegro było projektowane przy tak dużym zaangażowaniu samych użytkowników.

– Te zmiany to konieczność. Internet zmienia się praktycznie każdego dnia. Nowe technologie, nowe trendy, nowe oczekiwania użytkowników. I w takim sam sposób zmienia się Allegro. Kiedy zaczynaliśmy 13 lat temu byliśmy serwisem aukcyjnym dla hobbystów. To nawet trudno porównywać z dniem dzisiejszym, kiedy nasza platforma ma 15 milionów użytkowników –
mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl. Nowe Allegro to przestrzeń, w której codzienne zakupy to przyjemność – dodaje Kuśnierska.

Czyste, białe tło na stronie głównej i duże zdjęcia oferowanych produktów pozwalają szybciej dotrzeć do interesujących przedmiotów. Wyszukiwarka, która znajduje się na górze strony umożliwia odnalezienie poszukiwanych produktów bez względu na to, w którym miejscu w serwisie się znajdujemy. Jednocześnie szeroka oferta serwisu została  posegregowana w 10 głównych działów, wśród których pojawił się jeden nowy – Strefa okazji. Wyodrębnienie takiego działu pozwala łatwo dotrzeć do produktów w promocyjnych cenach.

– Dla naszych klientów zakupy będą proste, szybkie i wygodne, co mamy nadzieję przełoży się na większą przyjemność z kupowania na Allegro. Dla naszych partnerów, czyli osób czy firm handlujących w serwisie te zmiany oznaczają lepszą prezentację ich ofert, a w efekcie więcej transakcji. Zapewniam, że warto rozwijać swój biznes w oparciu o współpracę z Allegro – wylicza Łukasz Nowak, dyrektor produktów platform transakcyjnych w Grupie Allegro.

Nowością jest również to, że po raz pierwszy użytkownicy sami decydują o długości widocznej listy ofert (wybór pomiędzy 60, 120 lub 180 pozycjami na liście zależy od tego, jakiego produktu się szuka). Atrakcją dla wielbicieli nowych technologii jest możliwość głosowego wyszukiwania produktów (zamiast wpisywać słowo „sukienka”, wystarczy je wypowiedzieć przed komputerem, a ten sam uzupełni pole w wyszukiwarce).

Źródło: Informacja prasowa Allegro.pl

Czekamy na Twój komentarz odnośnie wprowadzonych zmian. Czy uważasz, że nowa prezentacja ofert wpłynie na lepszą skuteczność w dotarciu do klienta i wzrost sprzedaży?

7 komentarzy

  1. Moim zdaniem Allegro powinno udostępnić za darmo swoim użytkownikom możliwość budowy (na templatkach, jak na wordpressie) mniej lub bardziej złożonych sklepów – z obsługą przesyłek, rozliczania stanów magazynowych itd.

  2. A mi akurat średnio podeszło. Może to kwestia przyzwyczajenia. Wizualnie jak najbardziej OK, ale jeśli chodzi o samą obsługę, to bardzo łatwo się pogubić. Jest bałagan, żeby nie użyć innego słowa na “B”. No ale czas pokaże, może to jest i dobre 🙂

  3. Przejrzyste są strony produktów, i kategorii, na głównej straszny bajzel jak dla mnie. Albo to dlatego ze cenię minimalizm 🙂

Dodaj komentarz