Jak uzupełnić prezentację, aby dotrzeć do maksymalnej liczby klientów? Poradnik Firmy.net – część II
Oto II część poradnika, która poprowadzi Cię krok po kroku przez najważniejsze elementy prezentacji na Firmy.net. Sprawdź możliwości swojego pakietu i zobacz, co jeszcze możesz poprawić, aby osiągać maksymalne korzyści.
W II części poradnika przedstawiamy Ci kolejne elementy, które wpływają na efektywność prezentacji na Firmy.net. Mają one duże znaczenie przy pozycjonowaniu Twojej prezentacji w Google. Nie ukrywamy, że płatne pakiety mają więcej możliwości, aby zdobyć przewagę nad konkurencją.
Gotowy, aby zwiększyć widoczność swojej firmy w internecie?
Zaloguj się do swojego konta, usiądź wygodnie i poświęć pół godziny, aby zacząć zdobywać nowych klientów! Oto, co będziesz musiał zrobić:
KROK 3. Dodatkowe branże*
* (dostępny w pakietach Starter, Business oraz Business GOLD)
Wybór branży determinuje miejsce wyświetlania się firmy w wyszukiwarce oraz wpływa na Twoje pozycje w Google. Dodaj swoją firmę do odpowiednich branż, aby zwiększyć zasięg oferty.
Aby dodać branże, wejdź w Dane podstawowe, następnie w zakładkę Edytuj dane podstawowe i kliknij czarny guzik Dodaj branżę dodatkową.
Wskazówka #1
Im więcej branż, tym większy zasięg Twojej oferty. Wykorzystaj zatem możliwości swojego pakietu i wybierz branże dodatkowe (Starter: 1 dodatkowa branża, Biznes: 3 dodatkowe branże, Gold: 4 dodatkowe branże). Pamiętaj! Dodawaj swoją firmę do branż tylko wówczas, kiedy rzeczywiście świadczysz takie usługi. Jeśli wprowadzisz klienta w błąd, może on stracić do Ciebie zaufanie na zawsze.
KROK 4. Lokalizacje i obszary działalności
Lokalizacje i obszary działalności to miejsca, w których świadczysz usługi lub sprzedajesz swoje produkty. Uzupełnij wszystkie możliwe lokalizacje, aby zacząć się pojawiać wysoko na kolejne frazy w Google!
Aby dodać lokalizacje, wejdź w Lokalizacje i obszary Działalności, a następnie kliknij Dodaj obszar działalności firmy.
Wskazówka #2
Zastanów się, jaki jest zasięg Twojej usługi i skąd pochodzą Twoi klienci. Jeśli świadczysz usługi w mniejszej miejscowości, ale w niedalekiej odległości od innego, większego miasta, wówczas wybierz więcej miejscowości. Wykorzystaj możliwości swojego pakietu i dodaj dodatkowe lokalizacje (Starter: 1 dodatkowa lokalizacja, Biznes: 4 dodatkowe lokalizacje, Gold: 5 dodatkowych lokalizacji). Pamiętaj, aby nie wprowadzać klienta w błąd. Przypisz się tylko do tych lokalizacji, w których rzeczywiście jesteś w stanie wykonać usługę (np. dojechać do klienta albo klient do Ciebie).
Wskazówka #3
Wykorzystaj darmowe narzędzie Google Keyword Planner, aby sprawdzić, jakim zainteresowaniem cieszy się Twoja usługa w wybranych lokalizacjach. Dzięki temu dowiesz się, jakie frazy najczęściej wpisują Twoi klienci w wyszukiwarki (np. porównaj wyniki wyszukiwania dla frazy “szklarz Warszawa” i “szklarz Legionowo”). Aby z niego korzystać, musisz posiadać konto Google (np. skrzynkę gmailową)
KROK 5. Adres prezentacji*
* (dostępny w pakietach Business oraz Business GOLD)
Jest to adres URL, pod jakim internauci będą widzieli Twoją stronę, np.: TwojaNazwa.firmy.net.
Posiadając własny adres www, będziesz mógł go umieścić na wizytówce firmowej lub szybko podyktować klientowi przez telefon.
Aby ustawić adres, wejdź w Adres www prezentacji, następnie zarejestruj proponowany przez nas lub utwórz nowy według swojego pomysłu!
Wskazówka #4
Dobrze jest, aby w adresie występowało słowo, na które chcesz być wysoko w Google lub nazwa Twojej firmy. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić, Twój adres powinien być przede wszystkim łatwy do zapamiętania oraz w miarę możliwości krótki.
KROK 6. Wygląd prezentacji*
* (dostępny w pakietach Business oraz Business GOLD)
Szablony graficzne pozwalają na zmianę wyglądu Twojej prezentacji. Zdecyduj się na jeden z sześciu i pokaż, że jesteś ciekawą, atrakcyjną i nowoczesną firmą!
Wejdź w Zmień wygląd prezentacji i wybierz szablon, który będzie najlepiej pasował do wizerunku Twojej firmy!
Wskazówka #5
Klient, wchodząc na Twoją stronę, musi od razu zorientować się, czym się zajmujesz. Na pewno pomocne w tym są: logo, nazwa firmy, grafika czy kolorystyka, które muszą być spójne z Twoją branżą i misją firmy. Oto niektóre podpowiedzi:
- zielony – branża kosmetyczne i wellness, finanse, gastronomia
- pomarańczowy – technologie
- niebieski – finanse, służba zdrowia, rolnictwo
- czerwony – gastronomia, branża samochodowa
- czarny – branża odzieżowa i samochodowa
KROK 7. Logo Twojej firmy
Logo będzie widoczne na listach firm wraz ze skróconym opisem oraz na Twojej prezentacji.
Dzięki logo Twoja firma jest znacznie częściej klikalna na listach, a do tego lepiej się prezentuje.
Aby dodać logo, wejdź w Logo, następnie kliknij Dodaj logo.
Wskazówka #6
Logo jest kluczowym elementem budowania indywidualnej tożsamości biznesowej. Profesjonalnie wykonany logotyp, który nawiązuje do prowadzonej działalności wyróżnia firmę wśród konkurencji i ma bezpośredni wpływ na to, jak odbierają firmę klienci. Dowiedz się więcej na ten temat: Czy małą firmę stać na brak wizerunku, czyli po co firmie logo?
KROK 8. Link do strony www*
* (dostępny w pakietach Starter, Business oraz Business GOLD)
Link do Twojej witryny umieszczony na prezentacji zwiększy liczbę osób odwiedzających stronę.
Aby dodać link wejdź w Dane podstawowe, następnie kliknij Edytuj dane podstawowe.
Na samym dole znajdziesz okienko, w które należy wpisać adres swojej strony. Wpisz go i kliknij Zapisz.
Przeczytaj I część poradnika, który przedstawia 2 elementarne kroki, mające największy wpływ na efektywność prezentacji Firmy.net:
Jak uzupełnić prezentację, aby dotrzeć do maksymalnej liczby klientów? Poradnik Firmy.net – część I
Byłem pod wrażeniem ilości cennej wiedzy zawartej w pierwszej części, ale ta jest o dziwo jeszcze lepsza 🙂
Cenna wiedza? Kwestia bardzo sporna Powiedział bym instrukcja obsługi dla laika 🙂
To jest podstawa do zastosowania także na swoich stronach nie tylko tu.
Witek to cenna wiedza bo czasem klient nie wie “jak” opisać swoje usługi czy towary jakie ma na sprzedaż.
Mam pytanie do:
KROK 3. Dodatkowe branże*
czy lepiej jest dla wyszukiwarek i potencjalnych klientów, żeby profil firmy był wpisany do jednej, konkretnej branży, czy do kilku?
czy to nie będzie oznaczać, że firma nie ma jakieś jednej specjalizacji?
Lepiej niech będzie dobrze opisany profil firmy. Jak branża pasuje to jak najbardziej należy tam się dodać.
Dużo ciekawych i przydatnych informacji.
Wyszukiwarki patrzą na ilość linków i na anchor tekst.
Więc dodatkowa branża, o ile nie jest z kosmosu – nie zaszkodzi.
Rzeczywiście, słuszna uwaga. Byleby tylko nie przesadzić 🙂
Chciałabym wykorzystać podane wskazówki, ale mam wątpliwość, czy rzeczywiście mogę dodać swoją firmę do innych branż niż szkolenia bazując na tym, że szkolenia i kursy mają róznorodną tematykę? Na przykład jeśli jeden z kursów to podstawy kroju i szycia to celowe byłoby dodanie firmy szkoleniowej do branży produkcyjnej związanej z odzieżą??
Ktos mi może podpowiedzieć?? Z góry dziekuję.
Droga Iwono wszystko zależy od tego jak masz zbudowaną stronę internetową. Najlepiej jest każdy z kursów umieścić w odpowiedniej kategorii na Twojej stronie. Zakładamy, że masz stronę o kursach i w ramach niej posiadasz kilka kursów tematycznych np 1. kurs fryzjerstwa, kurs psychologii, kurs ogrodnictwa… itd. wtedy główną stronę dokładasz do katalogu opisanego og o kursach a podstrony (konkretne zawierające opis danego kursu) linkujesz z tematycznych artykułach np na swoim blogu, który prowadzisz lub innych forach specjalistycznych powiązanych branżowo z danym kursem. W praktyce na forum o psychologii umieszczasz sensowny artykuł o swoim kursie i gdzieś w treści tego artykułu umieszczasz link do Twojej podstrony na której opisujesz ww kurs (o psychologii) i tak z wszystkimi kursami 😉 Pozdrawiam mam nadzieję , że pomogłem. Łukasz Nowak
@Iwona zdecydowanie nie, gdyż użytkownicy poszukujący firm w branży produkcyjnej związanej z odzieżą raczej nie szukają tam szkoleń.
Tak jak pisaliśmy w poradniku należy pamiętać by dodawać swoją firmę do branż tylko wówczas, kiedy rzeczywiście świadczy się takie usługi. Wprowadzanie klienta w błąd, spowoduje iż może on stracić do zaufanie do firmy na zawsze.
W przypadku dodania firmy jak najbardziej powinna znaleźć się w odpowiedniej branży ale co innego prezentacja branżowa a co innego strona przez którą będziesz chciała wypromować. Pozdrawiam
Rewelacyjny zbiór porad. Co prawda nie wszystkie mi odpowiadają ale z większości na pewno skorzystam przy najbliższej okazji 🙂