Trendy i newsy

Potencjał polskiego rynku e-commerce B2B

Raport Mergeto: Potencjał polskiego rynku e-commerce B2B
fot. Mergeto,pl
108wyświetleń

Przedstawiamy raport poświęcony polskiemu rynkowi e-commerce, kładąc nacisk na analizę transakcji dokonywanych na rynku B2B. Raport to kompendium wiedzy na temat funkcjonowania oraz potencjału polskiego rynku e-commerce B2B i B2C.W jednym opracowaniu zebrano nie tylko dane rządowe, czy znanych agencji badawczych, ale również unikatowe dane przygotowane na zlecenie. Autorem opracowania jest serwis Mergeto.pl.

Raport potwierdza, że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce. Potencjał rozwoju e-commerce w naszym kraju jest ogromny. Przemawiają za tym liczby: w 2009 roku jedynie 7 proc. całości obrotów polskich firm pochodziła z handlu elektronicznego, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosiła 13 proc. (dawało to Polsce 16. pozycję). Według danych szacunkowych, wartość polskiego e-commerce B2B wyniosła w 2011 roku 120 mld PLN, co stanowiło aż ośmiokrotność wartości elektronicznych transakcji konsumenckich ale zarazem tylko 5-6 proc. wszystkich transakcji B2B w Polsce. Dla porównania w USA, elektroniczny handel B2B ma 30% udział w całym rynku. W roku bieżącym wartość polskiego rynku e-commerce wyniesie najprawdopodobniej 140 mld PLN.
Do kluczowych trendów e-commerce należą m. in.: wykorzystywanie urządzeń mobilnych w e-handlu i media społecznościowe. Obserwowany jest tzw. mobile boom, a liczba transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, jak smartfon czy tablet, wzrosła w 2011 roku o 722 proc. Szacuje się, że wartość tych transakcji wyniosła w 2011 roku 640 mln PLN, czyli prawie 4 proc. wszystkich zakupów internetowych B2C.
Z badania przeprowadzonego na użytkownikach platform internetowych B2B, wynika, że najchętniej kupują one za pośrednictwem tego kanału materiały biurowe, surowce, materiały produkcyjne, produkty/usługi związane z eksploatowaniem majątku przedsiębiorstwa.
W raporcie znajdziecie się informacje m. in. na temat:

  • warunków funkcjonowania polskiego e-commerce,
  • charakterystyka e-handlu konsumenckiego,
  • wartość i potencjał rozwoju tego rynku,
  • informacje o konsumencie, trendach, charakterystyce rynku B2B,
  • analiza e-commerce B2B,
  • przedsiębiorcy i ich percepcja korzyści i barier oraz wiele innych zagadnień z zakresu handlu elektronicznego.

Szczegółowy raport można pobrać na stronie www.mergeto.pl.

Potencjał polskiego rynku e-commerce B2B
Infografika podsumowująca wybrane zagadnienia z raportu. Źródło: Mergeto.pl

 

1 Komentarz

  1. To że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce świadczy głównie o tym, iż potencjał rozwoju e-commerce w naszym kraju jest ogromny i to daje nam prawo do patrzenia w przyszłość z nadzieja na poprawę życia w Polsce.

Dodaj komentarz