Mała firma w sieci

Social media są dla małych firm! Podsumowanie Programu Eksperckiego

506wyświetleń

Marzec będzie ostatnim miesiącem, w którym małe firmy będę mogły powalczyć o status Eksperta na Fanpage’u Firmy.net. Program Ekspercki zastąpi nowa akcja, której misją będzie jeszcze większe zmotywowanie przedsiębiorców do aktywności na Facebooku i dostarczenie im potrzebnej wiedzy, jak osiągnąć sukces w SM. Zobacz, jak wyglądało 10 miesięcy Programu Eksperckiego na Facebooku z perspektywy Firmy.net i firm, które brały w nim udział i sprawdź, co przygotowaliśmy dla Was na kolejne miesiące.

Po co małej firmie Facebook?

Facebook już dawno przestał być miejscem do komunikacji tylko i wyłącznie ze znajomymi. Dzisiaj jest przede wszystkim sposobem na nawiązywanie relacji biznesowych i budowanie swojej pozycji w świadomości internautów. Do największych korzyści, które płyną z obecności w mediach społecznościowych dla małej firmy jest:

• zwiększenie popularności marki,
• budowa lojalności klientów,
• budowa pozycji lidera opinii,
• sprowadzenie użytkowników na stronę www,
• poprawa pozycjonowania marki,
• pozyskanie informacji zwrotnej na temat produktu/usługi,
• pozyskiwanie kontaktów w celach sprzedażowych, sprzedaż produktów, pozyskiwanie adresów mailowych.

Misją Programu Eksperckiego było stworzenie swoistej platformy, na której małe firmy mogły ćwiczyć umiejętności poruszania się w social media, tak by mogły czerpać powyższe profity z obecności w nich. Drugim zadaniem było dostarczanie wartościowej wiedzy pomocnej w prowadzeniu biznesu na co dzień.

Co miesiąc wybieraliśmy nowych Ekspertów, których wizerunek promowaliśmy na naszym Fanpage’u i stronie głównej Firmy.net. Zaangażowanie niektórych firm i użytkowników było tak duże, że zostawały Ekspertami z miesiąca na miesiąc. Każde zdobycie takiego tytułu wiązało się ze zdobyciem gwiazdek, które później można było wymieniać na nagrody: roczny Pakiet Starter o wartości 324 zł i pozycjonowanie w portalu o wartości 200 zł.


Zobacz, co o Programie Eksperckim mówią sami Eksperci:

“Zdecydowanie warto  brać udział w Programie Eksperckim na Fanpage’u Firmy.net.
Po pierwsze: daje to sporo frajdy.
Po drugie: social media stają się coraz ważniejsze w marketingu,
Po trzecie: przez miesiąc widnieje się na liście ekspertów, co może znacznie zwiększyć rozpoznawalność, zaufanie i prestiż naszej firmy
Po czwarte: z tego tytułu płyną także bonusy finansowe przeznaczone na pozycjonowanie w portalu Firmy.net.”

Natalia Stankiewicz, Agencja Reklamowa Merea

“Program ekspercki Firmy.net jest trafioną i ciekawą inicjatywą, która pozytywnie wpływa tak na organizatora, jak i na uczestników. Program ekspercki jest bardzo dobrym sposobem na budowanie relacji z użytkownikami przy zachowaniu obustronnych korzyści. Użytkownicy, którzy otrzymują wyróżnienia mogą czuć się docenieni na tle społeczności Firmy.net, jednocześnie zwiększając swoje zaangażowanie w jej życie. Możliwość wypowiedzi na określone tematy i bycie nagradzanym przywiązuje użytkowników i powinno przyciągać kolejnych. Mnie osobiście brakuje jeszcze nieco więcej dyskusji w komentarzach pod danymi tematami. Dobrze, gdyby program ekspercki się rozwijał i oferował jakieś nowe możliwości, tak aby dało się odczuć pewien progres. Generalnie jestem zadowolony, że mogę poprzez Fanpage wymieniać się zdaniem z innymi użytkownikami. A jeżeli dodatkowo uda się zdobyć tytuł eksperta w danym miesiącu, tym większe zadowolenie.”

Kamil Wojciechowski

Chociaż Program Ekspercki spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników, zdecydowaliśmy, że przyszedł czas na coś nowego i świeżego.

Co zamiast programu Eksperckiego?

Program Ekspercki zastąpi akcja Social Media dla Small Businessu. Jak sama nazwa wskazuje, będzie on poświęcony głównie rozkręceniu małych firm na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Aby osiągnąć nasz cel przygotowaliśmy serię e-booków, które co miesiąc będę do pobrania na naszym profilu. Wszystkie z nich będą dotyczyły promocji małego biznesu w mediach społecznościowych, ale tematyka będzie bardzo zróżnicowana, począwszy od tego, jak założyć swój Fanpage po sprzedaż produktów na Facebooku. Bez względu na to, czy jesteś facebookowym wyjadaczem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodą z SM, z pewnością skorzystasz z wiedzy, którą będziemy Ci dostarczać przez najbliższych kilka miesięcy. Pierwszy e-book, który pojawi się już w kwietniu, zostanie w całości poświęcony korzyściom, jakie firmy z sektora MŚP mogą czerpać z obecności w social media. W każdym miesiącu będziemy testować Waszą wiedzę dotyczącą Facebooka oraz innych mediów społecznościowych i nagradzać najlepszych super nagrodami.

Co z dotychczasowymi zasadami?

Zmienia się program, reguły gry pozostają takie same. Nadal komentujecie, bierzecie udział w dyskusjach i konkursach. Wszystkie gwiazdki, które uzbieraliście do tej pory przechodzą dalej na Wasze konto. Co miesiąc będziemy wybierać najbardziej aktywne osoby, promować je na naszym Fanpage’u i stronie głównej Firmy.net i nagradzać gwiazdkami, które później będziecie wymieniać na nagrody. Oczywiście, wszystkie gwiazdki, które zdobyliście w Programie Eksperckim przechodzą automatycznie na konto akcji Social Media dla Small Bussinesu.

Uwaga!

Na zakończenie Programu Eksperckiego mamy niespodziankę dla naszych Fanów. Już wkrótce będzie można pobrać e-booka, który stanowi swoiste kompedium wiedzy o marketingu internetowym dla małych firm. Znajdziecie w nim takie zagadnienia jak: najnowsze trendy wyglądu stron internetowych, kreowanie sukcesu marki w mediach społecznościowych, e-mail marketing, blog firmowy oraz opis tanich lub darmowych narzędzi, dzięki którym przeniesiecie swoje działania w internecie na zupełnie nowy poziom. Chcielibyśmy w ten sposób podziękować wszystkim za udział w naszym programie, a tych, których jeszcze z nami nie ma, zachęcić do udziału w nowym programie Social Media dla Small Businessu, który ruszy już w kwietniu. A w marcu czekają na Was konkursy, w których będziecie mogli sprawdzać swoją wiedzę z e-marketingu i wygrywać wartościowe nagrody!

Ostatni miesiąc Programu Eksperckiego zapowiada się naprawdę gorąco!

Do zobaczenia na Facebooku! >>>

14 komentarzy

  1. Ja tam dalej uważam że ogrom klientów trafia z google.pl. Na FB są martwe dusze które czasem “lajkują” post i nic więcej. To jest dobre by produkt (link) się szybko zaindeksował ale czy z FB ma być klient? Nie, bo w wyszukiwarce FB wpisuje się nazwiska a nie produkty czy usługi. Od tego jest wujek G.
    A i link z FB ma nofollow z definicji więc dużo nie da (zresztą tak jak linki tutaj na firmy.net)

  2. Social Media to nie tylko fejsbuk – te czasy już minęły. Jest cała masa miejsc, w których trzeba szukać klientów (twitter, google+, instagram, pinterest… – wymieniać można jeszcze długo). Obecnie naczelną zasadą dobrego SM Managera jest być tam, gdzie są jego klienci, a ci nie zawsze są na Facebooku. Np. reklamę i marketing prędzej spotkasz na Twitterze, ludzi z SEO na Google+, a managerów, prezesów i szefów na GoldenLine bądź Linkedin…

  3. Z mojego doświadczenia wynoszę, że Facebook niestety nie jest miejscem (przynajmniej dla większości branż), gdzie można coś sprzedać.
    To raczej tuba dla mniej lub bardziej śmiesznych i zaskakujących wiadomości. Równie wątpliwe zdanie mam na temat konkursów organizowanych na FB – wydaje mi się, że ogromny odsetek ludzi to tylko poławiacze konkursowi a nie osoby zainteresowane produktem lub usługą.

  4. A ja uważam że FB pomaga sprzedawać, kreuje wizerunek marki, trzeba pamiętać że są tam te z kliencie, ale nie oznacza to że będziemy traktować go jako słup do wieszania ofert…

  5. zawsze przed skorzystaniem z usług danej firmy, klikam w facebookowy guzik, jęsli jest taki u nich na stronie, aby zobaczyć, jak komunikują się w social media. Jeśli mi się podoba, to co publikują ,i przede wszystkim jak to robią, to na pewno mają ode mnie dużego plusa! Lubię, jak nie wstydzą się swoich projektów oraz realizacji i chwalą się nimi na swoim FanPage’u. To dla mnie oznaka zaangażowania w daną realizację. No i wiarygodność firmy wzrasta. Ale oczywiście w zależności od branży…

  6. Jak wskazują badania na facebooku można z powodzeniem sprzedawać swoje produkty, niestety wciąż nie udaje się to ze zbyt wielkim powodzeniem polskim firmom. A co do tego czy facebook jest ważny? Ja bez niego nie wyobrażam sobie możliwości promowania marki firmy i “chwalenia” się jej osiągnięciami:)

  7. Prawda jest taka, że social media nie służą do sprzedaży a do budowania lojalności i świadomości marki. I jeśli ktoś nie zrozumie tej różnicy i nie pogodzi się z tym, nie będzie w stanie wykorzystać potencjału jaki mają w sobie media społecznościowe. To już taki trend jest – “wszyscy są na fejsbuku to i ja muszę być”. Więc taki Kowalski zakłada fanpage i albo go zalewa zdjęciami i informacjami o swoich produktach albo po prostu go zostawia odłogiem. A potem się dziwi, że nic z tego nie ma. A tu potrzebny jest plan i ktoś kto będzie wiedział jak go wykonać. Tylko tyle i aż tyle.

  8. Facebook w jednych biznesach sprawdza się lepiej, w innych gorzej – jeśli mamy dziennie po kilka nowych produktów w sklepie, albo np. prowadzimy działalność usługową w internecie to Facebook jest genialnym narzędziem.
    Nie wyobrażam sobie natomiast wielkich fanów IKEI lub innych firm tego typu (choć pewnie tacy są) – meble w końcu kupujemy raz na kilka lat, więc po co wiadomości co kilka dni o nowej ofercie?
    Kontakt z klientem jest ważny, ale zachowajmy pewien umiar – nikt nie chce być przecież spamowany, albo za spamera uchodzić, prawda?

  9. Problem, który jest tu poruszony, nie leży w istocie social media, ale w ich rozumieniu. SM nią są substytutem “standardowej” komunikacji czy sprzedaży. Są raczej ich wsparciem. Uzupełnieniem, którego waga będzie wzrastać wraz z rozwojem online’owości 😉 Tak jak to napisał Dobromysł – tu chodzi o relacje.

  10. Facebook w jednych biznesach sprawdza się lepiej, w innych gorzej – jeśli mamy dziennie po kilka nowych produktów w sklepie, albo np. prowadzimy działalność usługową w internecie to Facebook jest genialnym narzędziem.
    Nie wyobrażam sobie natomiast wielkich fanów IKEI lub innych firm tego typu (choć pewnie tacy są) – meble w końcu kupujemy raz na kilka lat, więc po co wiadomości co kilka dni o nowej ofercie?
    Kontakt z klientem jest ważny, ale zachowajmy pewien umiar – nikt nie chce być przecież spamowany, albo za spamera uchodzić, prawda?

  11. Problem, który jest tu poruszony, nie leży w istocie social media, ale w ich rozumieniu. SM nią są substytutem “standardowej” komunikacji czy sprzedaży. Są raczej ich wsparciem. Uzupełnieniem, którego waga będzie wzrastać wraz z rozwojem online’owości 😉 Tak jak to napisał Dobromysł – tu chodzi o relacje.

Dodaj komentarz