Trendy i newsy

Próbujesz sprzedać mieszkanie, ale mało kto chce je oglądać? Sprawdź koniecznie porady jak sprzedać mieszkanie i popraw swoje ogłoszenia w celu zwiększenia oglądalności Twojej nieruchomości.

Firmer 2/2014 - Cezary Pazura
Trendy i newsy

Firmer 2/2014 – Cezary Pazura jako biznesowy kiler

W numerze 2/2014 poruszamy kwestie mobilności, budowania relacji z klientem, zasad udanej rekrutacji, inbound oraz buzz marketingu. Nie zabraknie również porad, jak skutecznie wypromować swoją firmę w Internecie.
Raport Firmy.net. Jak w Polsce prowadzi się własny biznes. Edycja II
Trendy i newsy

Raport Firmy.net – Jak w Polsce prowadzi się własny biznes w I połowie 2014?

Już po raz drugi portal Firmy.net wraz z Instytutem Badań i Analiz OSB sprawdził sytuację mikro- i małych firm w Polsce. Poznaj kondycję najliczniejszego sektora polskiej gospodarki oraz codzienne zmagania osób prowadzących własny biznes w I połowie 2014 r. W październiku 2013 r. portal Firmy.net wraz z Instytutem Badań i Analiz przeprowadził drugie badanie nastrojów gospodarczych, w którym wzięło udział 2000 przedstawicieli mikro i małych firm. Nastroje wśród MŚP - optymizm i determinacja! Nastroje panują bardzo optymistyczne. Mikroprzedsiębiorcy są pełni nadziei, że ich sytuacja w końcu się poprawi. Choć trudności nie brakuje, wciąż szukają nowych rozwiązań, aby zwiększać swoją konkurencyjność na rynku, co stanowi szansę na długo oczekiwane ożywienie gospodarcze w tym sektorze. Można powiedzieć, że przedsiębiorcy nie poddają się, i zacięta walka o lepsze jutro trwa. Jaka jest obecna kondycja mikro i małych firm? Rok 2013 był trudnym okresem w polskiej gospodarce, co odczuły dość boleśnie również mikro i małe firmy. Na podstawie wyników możemy powiedzieć że recesja objęła niemal wszystkie obszary działalności przedsiębiorstw. Jednak nie jest tak źle, jak to przewidywano na początku 2013. Znacznie więcej mikroprzedsiębiorców odczuło poprawę swojej ogólnej sytuacji niż to prognozowano w marcu ub. r. Nastąpił spadek popytu na rynku krajowym (odczuło go aż 34%, w porównaniu do 25%, które odczuło poprawę, 36% utrzymało ten sam poziom sprzedaży. Spowodowało to to, że przedsiębiorcy decydowali się częściej na obniżanie cen (25%) niż ich podwyższanie (19%) Spora grupa utrzymała je na stałym poziomie – 52%. Stosowana była strategia przetrwania – z powodu niskiego poziomu popytu firmy częściej zmniejszały ceny lub pozostawiały je na tym samym poziomie. Doprowadziło to do pogorszenia się sytuacji finansowej u 37% firm (34% zachowała stabilność, 22% odnotowała poprawę). Nie przełożyło się to na redukcję zatrudnienia. 73% utrzymała poziom zatrudnienia na tym samym poziomie. Jednak więcej firm zwalniało (10%), niż zatrudniało pracowników (8%). Dobre wiadomości są w przypadku odczuwanej przez firmy ich konkurencyjności oraz pozycji na rynku - 55% utrzymało swoja pozycję na rynku, 27% ją poprawiło, 10% - odczuło jej pogorszenie. Niestety występująca recesja, powoduje, że pomimo pozytywnych nastrojów, rzeczywista konkurencyjność ulega pogorszeniu, co jest dużym zagrożeniem dla mikroprzedsiębiorców. Najsilniej pogorszenie się sytuacji ogólnej odczuły sektory: budownictwo, przemysł oraz rolnictwo (w tym leśnictwo, łowiectwo i rybactwo). Skala zjawiska recesji była znacznie mniejsza w sektorach usług, handlu. Wpływ na to może mieć sezonowość ich prac w trwającym okresie zimowym. Jakie są prognozy na I połowę 2014 r.? Mikroprzedsiębiorcy z optymizmem i determinacją wchodzą w 2014 r. Pomimo wciąż trudnej sytuacji w gospodarce, mają ogromne nadzieje na poprawę swoich sytuacji (32% przewiduje poprawę sytuacji, 25% spadek, 41% stabilizację). Obawy o dalszy spadek popytu, jednak bez diametralnych zmian w stosunku do sytuacji z 2013 r. (41% stabilizacja w poziomie sprzedaży, 27% - spadek, 26% - wzrost). Oczekiwane są wzrosty na rynkach zagranicznych. Wciąż pogarszająca się sytuacja finansowa (37% -stabilizacja, 31% -pogorszenie, 25% -poprawa). Aby nadrobić straty finansowe z 2013 r, można oczekiwać, że mikroprzedsiębiorcy będą dążyć do podnoszenia swoich cen (54 %– bez zmian, 22%- wzrosty, 20% - obniżki). Tendencja wzrostu poziomu cen nie we wszystkich sektorach gospodarki! Spadki cen w branży: budownictwo i przemysł. Wzrosty cen w: rolnictwo, usługi i handel. 70% mikro- i małych firm utrzymają obecny poziom zatrudnienia z tendencją wzrostową (13% - wzrost, 9% - spadek). Ogólne spowolnienie gospodarki oraz obawy mikroprzedsiębiorców spowodowały, że zmobilizowali oni swój potencjał i rywalizują o utrzymanie oraz poprawę konkurencyjności na rynku (52% - utrzymanie stałej pozycji na rynku, 32%  -poprawa, 9% - pogorszenie. Czego się obawiają w 2014 r.? Borykają się z wieloma trudnościami, głównie spowodowanymi czynnikami z zewnątrz. Zachodzące w 2013 r. zmiany i wydarzenia najczęściej wpływały negatywnie na małe przedsiębiorstwa osłabione złą koniunkturą. Takie same odczucia przedsiębiorcy przenoszą na 2014 r. Mikroprzedsiębiorcy najczęściej obawiają się: - wzrostów kosztów prowadzenia działalności (podatki, koszty pracownicze i materiałowe) - niskiego poziomu popytu (czyli brak klientów i stagnacja w poziomie sprzedaży) - dalszej złej kondycji gospodarki, która wpływa na zachowanie konsumentów Właściciele mikro- i małych firm narzekają na: - brak optymizmu i złe nastroje gospodarcze (mają dość słowa „kryzys”) - źle prowadzone rządy i politykę gospodarczą kraju - negatywne podejście urzędników, biurokrację - dużą konkurencję cenową, - działalność szarej strefy, - deregulację zawodów, - środki pomocowe z UE, o które trudno się starać firmom z sektora MŚP. Kto jest najaktywniejszy w pozyskiwaniu środków z Unii Europejskiej? Korzystanie z programów unijnych w latach 2007-2013 Ogólnie niskie wykorzystanie środków z Unii Europejskiej. 83% mikro firm nie skorzystała z dofinansowania, zaledwie 17% wykorzystało te środki, z czego najwięcej zostało przeznaczonych na założenie i rozwój działalności oraz na zakup środków trwałych do przedsiębiorstwa. Przyczyny nie aplikowania: - brak poczucia potrzeby - brak wiary w możliwość uzyskania wsparcia - brak czasu i słabe doinformowanie o programach unijnych - brak środków na wkład własny Najwyższa aktywność: rolnictwo. Najniższa – budownictwo. Korzystanie z programów unijnych w latach 2014-2020 Prawie 70 % nie potrafiła jeszcze określić, czy będzie aplikować. 18% - brak podejmowania działań, 14% - gotowość do skorzystania ze wsparcia unijnego Celem będzie pozyskanie środków na modernizację i restrukturyzację oraz zwiększanie zatrudnienia (programy Innowacyjna Gospodarka oraz Kapitał Ludzki) - zakup środków, innowacje, działania marketingowe. OGÓLNE WNIOSKI: Małe firmy najczęściej skarżą się na brak funduszy na dalszy rozwój w 2014 r. Wraz ze zmniejszaniem się popytu na produkty i usługi, właściciele firm, nie chcąc podnosić cen, muszą rezygnować z własnej marży, co wpływa na pogarszanie się ich sytuacji finansowej. Ich zdaniem spowodowane jest to brakiem optymizmu w gospodarce oraz postawą zachowawczą klientów, którzy ograniczają wydatki, bądź poszukują najtańszych towarów na rynku. Ma to wpływ na wciąż rosnącą niepewność przedsiębiorców odnośnie warunków prowadzenia działalności gospodarczej i na pogorszenie ich płynności finansowej w 2014 r. Wyzwaniem na 2014 r. jest poszukiwanie kolejnych rozwiązań, by  utrzymać płynność finansową. Nadzieją przedsiębiorców jest ogłoszenie końca kryzysu, co ich zdaniem spowoduje ożywienie gospodarcze i zażegnanie zastoju w pewnych sektorach gospodarki. DARMOWY RAPORT DO POBRANIA: KLIKNIJ, ABY POBRAĆ RAPORT Plik PDF, 50 stron, 6,6 MB PODZIEL SIĘ RAPORTEM NA FACEBOOKU Kliknij w obrazek i podziel się raportem na Facebooku. Jeśli posiadasz własny Fanpage, wypowiedz się na temat nastrojów w Twojej firmie. Będzie to doskonały post na Twojej...
Firmer 09/2013-01/2014 - Przepis na biznes od Magdy Gessler
Trendy i newsy

Firmer 09/2013-01/2014 – Przepis na biznes od Magdy Gessler

W świąteczno-noworocznym numerze poruszamy kwestię obecności oraz działań promocyjnych małych firm w internecie oraz jak skutecznie korzystać z Google + Lokalnie do poprawy swojej widoczności w sieci. Zdradzamy również triki skutecznych tekstów sprzedażowych oraz tajniki najlepszych kreacji mailingowych.
1 21 22 23 24 25 41
Strona 23 z 41