Trendy i newsy

Próbujesz sprzedać mieszkanie, ale mało kto chce je oglądać? Sprawdź koniecznie porady jak sprzedać mieszkanie i popraw swoje ogłoszenia w celu zwiększenia oglądalności Twojej nieruchomości.

Twoja firma na Windows 8 dzięki Aplikacji Firmy.net
Trendy i newsy

Twoja firma na Windows 8

Ruszyła ogólnopolska kampania Microsoftu promująca Firmy.net! Zobacz, jak skorzysta na tym Twoja firma! Czym jest aplikacja Firmy.net na Windows 8? Portal Firmy.net wypuścił kilka miesięcy temu aplikację na Windows 8. Każdy posiadacz komputera lub tabletu z systemem Windows 8 może za darmo ściągnąć aplikację, która znacznie ułatwia i przyspiesza znalezienie lokalnych firm, produktów i usług. Jest to świetne rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje skorzystać z usług lokalnych dostawców np.: z najlepszego w mieście mechanika, lokalnego centrum rekreacji, ekipy remontowej, pogotowia komputerowego lub zakupić w swoim mieście np.: materiały budowlane, leki, artykuły dla dzieci czy meble. Aplikacja daje również możliwość wyboru firmy, która proponuje atrakcyjne rabaty. Wybierając firmę, użytkownik może zdecydować, czy chce skorzystać z tej, która oferuje promocje na swoje produkty lub usługi, czy z innej. Co więcej, aplikacja daje możliwość zapoznania się z dotychczasowymi oraz wystawienia własnej opinii o firmie. Jest to niezwykle przydatna funkcjonalność, tym bardziej, że w aplikacji zgromadzonych jest prawie 90 tysięcy opinii. Jak Microsoft promuje Firmy.net? Aplikacja została uznana przez Microsoft za jedną z najlepszych i jest częścią kampanii reklamowej prowadzonej przez firmę od początku grudnia! Firmy.net, a więc także każda firma, która posiada konto na portalu, są promowane przez Microsoft w kampanii reklamującej tablety z systemem Windows8 (kampania wykorzystuje reklamy display, mailing oraz tv online). Natomiast już niebawem aplikacja Firmy.net będzie dystrybuowana jako aplikacja preinstalowana na wszystkich tabletach z Windows 8! Oznacza to, iż każda osoba, która zakupi tablet, nie będzie musiała instalować aplikacji, ale otrzyma ją wraz z nowym urządzeniem. Aplikacja Firmy.net widnieje jako jedna z 4 sugerowanych aplikacji do pobrania (http://www.tablettopc.pl/poznaj_tablet.html)  Aplikacja Firmy.net widnieje jako jedna z 4 sugerowanych aplikacji do pobrania (http://www.tablettopc.pl/poznaj_tablet.html) Jaka jest korzyść dla firm z obecności w promowanej przez Microsoft aplikacji? Przede wszystkim jest to dodatkowy zasięg oraz dodatkowy sposób dotarcia do sporej liczby nowych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że same odwiedziny większej liczby osób na prezentacji to nie wszystko. Najważniejsza kwestia leży zawsze po stronie firmy – pełen i bogaty opis tego, co oferuje, gdzie, jak oraz kiedy. Żadna firma, nawet z największym ruchem na stronie, nie zwiększy sprzedaży, jeżeli nie poda tak ważnych dla klienta informacji. Co zatem ma zrobić firma? Firmy.net zachęcają, aby właściciele pochylili się już teraz nad swoimi prezentacjami i uzupełniali takie dane jak: godziny otwarcia, opis firmy, katalog produktów i usług, które determinują to, czy klient zdecyduje się na kontakt czy wybierze firmę konkurencyjną. Każdy element prezentacji uzupełniony unikalnymi (nieskopiowanymi z innej strony www) treściami winduje firmę na listach i stawia ją nad konkurencją. Na początek proponujemy, abyś zadbał o trzy bardzo ważne elementy: 1. Uzupełnij godziny otwarcia, 2. Postaraj się o opinie od swoich klientów (to zadanie ułatwią Ci dwa pomocne narzędzia, które otrzymałeś w koncie), 3. Dodaj kolejne produkty lub usługi do katalogu i bardzo obszernie je opisz! Mam konto i chcę uzupełnić prezentację Nie mam konta, ale chcę trafić do aplikacji Firmy.net  ...
Gemius: Najwięcej e-klientów jest w Polsce
Trendy i newsy

Raport Gemiusa: Najwięcej e-klientów jest w Polsce

fot. gemius.pl Gemius wziął pod lupę ruch na stronach związanych z e-commerce (tj. sklepy www, aukcje internetowe, porównywarki cenowe, serwisy z opiniami, zakupy grupowe czy pasaże handlowe) w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Przeanalizowano dane z sierpnia 2013 roku. Okazało się, że we wszystkich krajach cieszą się dużą popularnością. Najbardziej zainteresowani e-zakupami są Polacy. Ponad 80 proc. polskich użytkowników sieci weszło na strony związane z e-commerce. W Czechach 54 proc., na Słowacji 51 proc., a na Węgrzech 44 proc. internautów. Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, te liczby cieszą, ale boom na rynkach e-commerce jeszcze przed nami. – Wciąż niewiele sklepów internetowych posiada wersje mobilne, dzięki którym posiadacze tabletów i smartfonów mogliby w łatwy sposób dokonywać transakcji. Problem polega zatem przede wszystkim na braku odpowiedniej infrastruktury po stronie handlowców, przez który potencjał m-commerce nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany – uważa Gordon. Z kolei prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z e-handlu, jest zaskoczony liczbami. – Okazuje się, że pomimo podobnych uwarunkowań rozwojowych, kraje Europy Środkowo-Wschodniej charakteryzują się dość dużą różnorodnością pod względem wykorzystywania transakcyjnej funkcji Internetu – komentuje. – Cieszy tak wysoki odsetek polskich internautów zainteresowanych e-handlem. To ważny miernik atrakcyjności naszego kraju dla nowych graczy w tej branży, którzy chcieliby zaistnieć na nowych rynkach – dodaje profesor. W wyniku analizy okazało się także, że na Słowacji i na Węgrzech najwięcej e-zakupowiczów jest w grupie osób w wieku 25-34 lata (prawie jedna trzecia internautów w tym wieku z tych krajów odwiedza strony o tematyce e-commerce). Tymczasem w Polsce takie strony cieszą się zainteresowaniem młodszych. Co piąty internauta z tego kraju, który przegląda strony oferujące zakupy w sieci, ma mniej niż 25 lat. W Czechach z kolei strony związane z e-zakupami przyciągają ponad jedną piątą internautów w wieku 35-44 lata. Gemius sprawdził również, w którym kraju e-commerce cieszy się zainteresowaniem starszych internautów. Okazało się, że największym na Węgrzech i w Czechach, gdzie w lipcu 2013 roku strony oferujące zakupy w sieci przeglądało około 15 proc. internautów powyżej 55 roku życia. Natomiast najmniejszą grupę klientów w tej grupie wiekowej mają słowackie i polskie e-sklepy, których ofertą, w analizowanym czasie, zainteresowany był co dziesiąty senior z tego kraju. Zdaniem Mateusza Gordona w polskim Internecie nadal brakuje serwisów dla seniorów. Widać, że twórcy stron e-commerce jeszcze nie doceniają siły nabywczej tej grupy wiekowej, a seniorzy z kolei nie odnajdują w sieci oferty dopasowanej do ich potrzeb. Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez firmę Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest przeprowadzane zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius. Źródło: Gemius.pl...
CSR w małych firmach
Trendy i newsy

MŚP przez rzetelność bliżej do CSR-u

fot. istockphoto.com Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisała się na stałe w strategię działań realizowanych przez duże firmy i wielkie korporacje. W przypadku przedsiębiorstw z sektora MSP, te w większości nie znają w ogóle pojęcia CSR, a realizując strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, zupełnie nie są tego świadome, działając często chaotycznie i okazjonalnie. Edukacja i świadoma strategia Wiedza na temat społecznej odpowiedzialności biznesu wśród przedsiębiorców i zarządzających z sektora MSP w dalszym ciągu jest niewielka. Potwierdzają to ostatnie badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, z których wynika, że z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu spotkało się zaledwie 33,6 proc. badanych. Dla wielu z nich pojęcie to rozumiane jest jako pojedyncza akcja związana np. ze wsparciem lokalnej społeczności czy zebraniem eko-śmieci. Działania CSR często realizowane są na zasadzie jednorazowego zrywu albo w ogóle zaniedbywane. Społeczna odpowiedzialność biznesu niesie dla firmy wiele zalet zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa, dlatego tak ważna jest znajomość mechanizmów CSR oraz świadoma i dobrze przemyślana strategia działań. Wpływ na lokalną społeczność Zgodnie z definicją CSR, bycie odpowiedzialnym to nie tylko spełnianie określonych regulacji formalnych czy też prawnych, ale przede wszystkim podejmowanie świadomych inicjatyw na rzecz najbliższego otoczenia, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. Bardzo często to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa znacząco wpływają na lokalne społeczności. Dlatego też o wiele prościej jest im zauważyć ich problemy i potrzeby, a przez podjęcie odpowiednich działań wpłynąć na polepszenie komfortu ich życia. CSR zmienia postrzeganie firmy przez pracowników Jednak CSR to nie tylko działania na rzecz lokalnych społeczności, to również inicjatywy podejmowane wewnątrz firmy z myślą o prowadzonej działalności oraz o pracownikach. Pomagają one zwiększać zaangażowanie pracowników, integrują zespół oraz wpływają pozytywnie na postrzeganie firmy i jej zarządu przez pracowników. Spośród wielu ciekawych inicjatyw, najbardziej popularne stały się programy podnoszące kwalifikacje pracowników czy propagowanie ekologii w miejscu pracy, jak np. programy recyklingowe dotyczące artykułów biurowych, używanie energooszczędnego oświetlenia, zachęcanie do ograniczenia zużycia wody. Zaletą takich działań są nie tylko oszczędności, ale też motywacja pracowników do osiągania celów firmy, poprawa komunikacji i relacji między pracownikami a także zaszczepienie pracownikom poczucia przynależności do firmy, która działa w sposób społecznie odpowiedzialny. CSR to także biznesowe korzyści Działania w ramach CSR mogą przynieść ogromne korzyści także pod kątem biznesowym, a dobrze przemyślane mogą stanowić kluczowe i strategiczne narzędzie podnoszące konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku, co jest niezwykle ważne w sektorze MSP. Ponadto wzmacnianie relacji z partnerami biznesowymi może być impulsem do podejmowania innowacyjnych rozwiązań oraz przyczynić się do postrzegania firmy, jako rzetelnego i odpowiedzialnego partnera w biznesie, co jest naturalną konsekwencją zaangażowania społecznego. Pozytywny odbiór firmy i prowadzonych przez nią działań, ułatwia sprawne funkcjonowanie w lokalnej społeczności, ale i zdobycie jej akceptacji i poparcia. Ponadto wpływa na wzrost efektywności prowadzonej przez nią działalności, umacnia jej pozycję na rynkach, gdzie społeczna odpowiedzialność biznesu ma duże znaczenie. Jak wynika z dostępnych na rynku badań, dla 76 proc. ankietowanych to, że firma jest społecznie zaangażowana ma duże znaczenie przy wyborze danego produktu. Potwierdza to zatem, że CSR może stanowić również doskonałe narzędzie marketingowe podnoszące konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku lokalnym. Za jego pośrednictwem firma może nie tylko zwiększyć sprzedaż, czy utrzymać swoich dotychczasowych klientów, ale także przyczynić się do pozyskania nowych. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się coraz ważniejszym elementem działalności polskich przedsiębiorstw. Wizerunek firmy oceniany jest dzisiaj nie tylko pod kątem jakości usług i wypłacalności finansowej, również w świetle odpowiedzialności za otoczenie, w którym funkcjonuje firma....
Europejski Tydzień Małych i Średnich Przedsiębiorstw 2013
Trendy i newsy

Europejski Tydzień Małych i Średnich Przedsiębiorstw 2013

W dniach 25-30 listopada 2013 r., z inicjatywy Komisji Europejskiej, odbędzie się ogólnoeuropejska kampania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości pn. Europejski Tydzień Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Jest to kampania, którą koordynuje Komisja Europejska i która promuje przedsiębiorczość w Europie zgodnie z programem Small Business Act. Kampania odbywa się w 37 krajach, dzięki czemu w przewidzianych imprezach – na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym – mogą wziąć udział przedsiębiorcy z całej Europy: ci już prowadzący działalność i ci dopiero rozważający jej rozpoczęcie. Celem przedsięwzięcia jest wspieranie rozwoju istniejących małych i średnich przedsiębiorstw oraz zachęcanie do zakładania własnej działalności gospodarczej. W krajach członkowskich organizowane będą różnorodne wydarzenia o charakterze promocyjno-informacyjnym skierowane do funkcjonujących i potencjalnych przedsiębiorców m. in. konferencje, wykłady, seminaria, warsztaty, konkursy, targi, wystawy, dni otwarte.  Podczas tych wydarzeń – organizowanych przez organizacje biznesowe, podmioty oferujące usługi wsparcia dla biznesu oraz władze krajowe, regionalne i lokalne – przedsiębiorstwa mogą dzielić się swoimi doświadczeniami oraz poszukiwać dróg dalszego rozwoju. Myślisz o rozszerzeniu działalności swojej firmy lub wejściu na rynki zagraniczne? Warunki prowadzenia działalności zmieniają się i musisz się do nich dostosować? A może dopiero zakładasz swoją firmę? Europejski Tydzień MŚP to bogata oferta obejmująca targi, konferencje i warsztaty, podczas których można: uzyskać informacje o dostępnych programach wsparcia dla małych firm dowiedzieć się, jak inni przedsiębiorcy poradzili sobie z podobnymi wyzwaniami skorzystać z szans na nawiązanie kontaktów i współpracy. Każde wydarzenie będzie poświęcone jednemu lub kilku konkretnym tematom, takim jak założenie firmy, bankructwo i ponowne rozpoczęcie działalności, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, przedsiębiorczość kobiet, podwykonawstwo, zagadnienia prawne i podatkowe itp. Oficjalna lista wydarzeń w ramach SME Week 2013 w Polsce na stronie Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/enterprise/intsub/sme-week/index.cfm?fuseaction=sme.searchForm&lng=pl...
1 22 23 24 25 26 40
Strona 24 z 40