Mała firma w sieci

Zdradzamy sekret wysokich pozycji w Google

rowery wyeksponowane w sklepie rowerowym
fot. istockphoto.com
199wyświetleń

Odkryj swój potencjał

rowery wyeksponowane w sklepie rowerowym
fot. istockphoto.com

Czy mała firma ma szanse na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google, płacąc za to grosze? Oczywiście, że tak, jeśli tylko zastosuje się do kilku ważnych wskazówek. Portal Firmy.net udostępnia narzędzie, jakim jest Katalog Produktów i Usług, dzięki któremu prezentacja firmy jest natychmiast pozycjonowana w Google na wskazane w katalogu słowa kluczowe. Przedstawiając zgodnie ze wskazówkami oferowane produkty lub usługi, każda firma ma szansę osiągnąć swój główny cel promocji w internecie – zdobyć nowych klientów, nie płacąc za to kroci.

Jak dotrzeć do nowych klientów?

Klienci, poszukując produktów lub usług w internecie, najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują frazy, które przychodzą im do głowy, kompletnie nie zastanawiając się, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się firmy. Wniosek z tego jest oczywisty! Jeśli chcesz, aby większość klientów trafiła na stronę z Twoją ofertą, musisz wiedzieć, jak myślą Twoi klienci, a następnie dołożyć wszelkich starań, aby dać się jak najszybciej znaleźć.

Krok 1 – Znajdź najskuteczniejsze słowa kluczowe

Zacznij od określenia fraz, które są najpopularniejsze dla Twojej kategorii. To, co sam zanotujesz, koniecznie zweryfikuj ze współpracownikami, rodziną czy znajomymi. Ktoś z zewnątrz, ze świeżym spojrzeniem może mieć cenne pomysły na słowa lub określenia, które Tobie nie przyszły na myśl. Następnie sprawdź statystyki, które mówią m.in. o tym, jak często na przestrzeni miesiąca dana fraza jest wyszukiwana w Google, czyli jaka jest jej popularność i konkurencyjność. Użyj do tego darmowego narzędzia Google, jakim jest Keyword Planner (http://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner). Narzędzie planowania słów kluczowych podpowiada również inne frazy, które warto wziąć pod uwagę. Wybierz dla siebie te słowa, które są najczęściej wyszukiwane lokalnie, jednocześnie nie będąc zbyt konkurencyjne. Czy frazy, które znalazły się na Twojej pierwotnej liście rzeczywiście są tymi, które najczęściej wyszukują Twoi klienci?

Krok 2 – Wypełnij swój Katalog Produktów lub Usług po brzegi

Wejdź w swój Katalog Produktów i Usług, kliknij „dodaj” i umieść większość, a najlepiej wszystkie oferowane produkty lub usługi. Każdemu pojedynczemu wpisowi nadaj nazwę stanowiącą jednocześnie wyszukiwane słowo kluczowe, na którym Ci zależy. Pamiętaj, że jeżeli użytkownik nie znajdzie w Twojej prezentacji poszukiwanego produktu lub usługi, uzna, że tego nie oferujesz i odejdzie. Nie martw się, jeśli posiadasz tylko jeden lub kilka produktów lub usług, jednak dołóż starań w uzupełnienie jego opisów. Nie liczy się tylko ilość, ale również jakość.
Dość istotna jest wskazówka mówiąca o tym, że najlepiej nazywać produkty lub usługi używając fraz składających się z większej liczby wyrazów, konkretnie je opisujących. Powyższa metoda jest nazywana przez specjalistów SEO „pozycjonowaniem długiego ogona” i polega na pozycjonowaniu bardzo wielu fraz charakteryzujących się niską konkurencyjnością. Dzięki temu na Twoją ofertę trafiają już osoby zainteresowane konkretnym produktem lub usługą, a nie dopiero poszukujące informacji w internecie i przypadkowo odwiedzające strony. Osoby wpisujące w wyszukiwarkę ogólne słowa nie są jeszcze tak zdecydowane na zakup jak poszukujący bardziej precyzyjnie określonych produktów.

Krok 3 – Sprzedawaj słowem

Jeśli chcesz zainteresować potencjalnych klientów swoim produktem, musisz podać im jak najwięcej informacji, dzięki którym będą w stanie zdecydować się na zakup lub kontakt z Tobą. Opisz swój produkt tak, aby nawet bez przyglądania się zdjęciom, klient wiedział o nim wszystko. Sprzedaż on-line jest o tyle trudniejsza, że nie możemy pracować na emocjach klienta naszą mimiką czy głosem. To wszystko musi zostać zastąpione przez wirtualny język komunikacji. Pamiętaj, że nawet pierwsze miejsca w Google nie przyniosą Ci klientów, jeżeli użytkownik po wejściu na prezentację nie zobaczy tego, czego się spodziewał.
Opisując produkt, warto skupić się na przedstawieniu wyglądu, koloru, faktury – szczególnie, jeśli są one słabo widoczne na zdjęciu. Pomoże to potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji, a Tobie zaoszczędzi czas na odpowiadanie na pytania o uszczegółowienie produktu. Dodatkowo podstrona z produktem zostanie lepiej zindeksowana przez Google na słowa typu: “czarna lampa wisząca”.
Im szczegółowiej przedstawisz swoje produkty, podając cenę, charakterystykę produktu, dostępność, informacje o gwarancji, terminie dostawy oraz o tym, jak zamówić artykuł, tym łatwiej będzie podjąć klientowi decyzję o zakupie.

Krok 4 – Przygotuj się na napływ nowych klientów

W tym momencie Twoje zadanie, jeśli chodzi o działania pozycjonerskie, się kończy. Reklamując się w portalu Firmy.net, jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek firm, nie musisz dbać o optymalizację pod wyszukiwarki, ani o budowanie reputacji swojej strony w sieci. Prezentacje Firmy.net są już tak przygotowane, aby natychmiast zacząć ściągać na Twoją prezentację nowych klientów bez żadnych dodatkowych kosztów związanych z SEO. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio uzupełniona prezentacja. Twoja inwestycja w pozycjonowanie sprowadza się do wykupienia pakietu i, co bardzo istotne, poświęcenia czasu na jej precyzyjne wypełnienie wartościowymi dla klienta treściami. Ważnym atutem jest również to, że nie czekasz, aż strona się zaindeksuje, tylko natychmiast odczuwasz wzrost zainteresowania wśród osób, które znajdują Twoją firmę na wysokich miejscach wyników wyszukiwania.

Korzystaj z rozwiązań, które dostarczają Ci ruch

Promocja Twojej firmy w Firmy.net to doskonały kanał zdobywania klientów. Na stronę dostarczany jest ruch z Google (prezentacje są dobrze zoptymalizowane oraz pozycjonowane) oraz z portalu Firmy.net, który jest odwiedzany co miesiąc przez ponad 1,6 mln osób (według Megapanel/Gemius). Dzięki temu firmy posiadające prezentacje na Firmy.net nie muszą dodatkowo martwić się o SEO, SEM czy inne działania promocyjne.

Zadanie dla Ciebie

Uzupełnij swój Katalog Produktów i Usług, aby znaleźć się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, na wybrane frazy kluczowe.
>> Zaloguj się i uzupełnij swój Katalog Produktów i Usług

11 komentarzy

  1. To co opisaliście jest TYLKO początkiem (dobrym początkiem) ale nie daje wysokich pozycji. Jeżeli da to na hasła z długiego i bardzo długiego ogona. Chyba nikt nie ma nadziei na top10 po haśle „kosmetyki” mając tylko zoptymalizowaną swoją stronę?;)

    1. Kwestię wyboru jak najbardziej optymalnych fraz dla MŚP (frazy z długiego ogona, wyrażenia mniej konkurencyjne, uwzględnienie lokalności) poruszaliśmy już w artykułach wielokrotnie. Ale jak widać nigdy dość 🙂 Będziemy wracać do tego tematu, bo rzeczywiście jest to jeden z kluczowych etapów skutecznego pozycjonowania.

  2. Również jestem zdania, że autor artykułu Ameryki nie odkrył.
    Chcąc coś sprzedać, trzeba posiadać oryginalne opisy swoich produktów. Według mnie unikalne treści na stronie to klucz do sukcesu.

    1. Opisujemy i podpowiadamy, jak korzystać ze skutecznego narzędzia jakim jest Katalog Produktów i Usług, dostępnego z poziomu każdej prezentacji na Firmy.net. Statystyki w portalu wskazują, że im więcej produktów i usług z unikalną treścią przedstawionych i opisanych jest w Katalogu, tym wyższy jest ruch z Google, a prezentacje indeksują się na wysokich pozycjach. Nie odkrywamy Ameryki, jedynie chcemy zachęcić do uzupełniania swoich prezentacji, aby osiągać efektywne wyniki 🙂

    2. Dokładnie. Klienci mnie pytają co ma wpływ i jak słyszą że ich opisy są do wywalenia (pobierane z hurtowni – kopie kopii) to rzednie im mina. O ile większość rozumie że to problem i próbuje coś robić (noo chyba że załamuje ręce mając 200 000 książek), to znaleźli się i tacy, którzy oświadczyli „to znajde kogoś innego komu to nie przeszkadza”… na nic wyjaśnienia że to istota algorytmu google i że to ma gigantyczny wpływ…:)

  3. Jak słusznie Pan zauważył pisaliśmy o frazach z długiego ogona a nie tak popularnych słowach kluczowych jak „kosmetyki”. Aby wywindować stronę na tak trudne frazy, potrzeba ogromu czasu oraz praz pracy, co oczywiście generuje spore koszty. Prezentacja na Firmy.net to nie usługa SEO, ale strona biznesowa, która jest tak zoptymalizowana, aby windować w Google lokalne produkty i usługi, co jest doskonałym rozwiązaniem dla mikro i małych firm świadczących usługi na lokalnym rynku.

  4. Bardzo sprytny artykuł na poprawę indeksowania w Google… Katalogu Produktów i Usług Firmy.net, a nie strony internetowej przykładowego Kowalskiego (co sugeruje tytuł artykułu). W ten sam sposób możemy napisać, że aby osiągnąć wysoką pozycję w Google możemy skorzystać np. z porównywarek cen, które są świetnie wypromowane nawet na popularne frazy typu „kosmetyki”.

    1. Katalog Produktów i Usług w Firmy.net to podstrony o produktach/usługach – miejsce, gdzie można szczegółowo je przedstawić oraz zachęcić do sprzedaży. Identycznie pozycjonuje się stronę internetową, w której tworzy się poszczególne podstrony opisujące poszczególne zagadnienia/produkty, itp. KPiU można traktować jako narzędzie do zdobycia wyższych pozycji, ponieważ nie od dziś wiadomo, że Google indeksuje te podstrony, które najlepiej spełniają kryteria, co do zamieszczonych na nich treści w stosunku do wpisywanych zapytań.
      Dodatkowo, celem pozycjonowanie nie są wysokie pozycje same w sobie, ale sprzedaż produktów/usług. Jeżeli właściciel firmy właśnie w tym kierunku idzie, to powinien wykorzystywać każdą tanią i prostą metodę, by ten cel osiągnąć. Nie ma znaczenia, czy się go osiąga za pomocą swojej strony, porównywarki czy katalogu produktów i usług. Ważny jest wzrost sprzedaży w stosunku do kosztów jego uzyskania.

  5. A co w przypadku kiedy świadczymy usługi czyszczenia kanap, wersalek, puf, krzeseł, rogówek, sof, foteli, narożników kuchennych – wszystko zawiera się w czyszczeniu tapicerki, ale frazy wyszukiwania mogą być różne… Do tego dochodzi jeszcze nazwa miasta na terenie na którym działamy – a jest ich ponad 15. Czy powinniśmy stworzyć 100 unikalnych opisów produktów (miks usług +miast) dla czyszczenia tapicerek (kanap, puf itp)?

  6. Proszę pamiętać o unikatowości opisów, to gdzie się je dodaje, jak często, jaka jest długość, itp… W innym wypadku mogą być spore problemy z nienaturalnym linkowaniem. Google tak podniosło poprzeczkę, że tworząc unikatowe artykuły można sobie zaszkodzić. Przyczyna jest prosta: wg nas to unikat, ale wg google ma 70% duplicate content…

Dodaj komentarz