Mała firma w sieci

10 sposobów na atrakcyjną stronę hotelu

563wyświetleń

Pierwsze nad czym musimy się zastanowić, to do kogo tak naprawdę kierujemy swoją ofertę. Wydawałoby się, że w hotelu mogą spać wszyscy, ale prawda jest taka, że wygląd wnętrz, oferta na stronie i lokalizacja weryfikują, kim jest większość klientów. Pomyśl, czy to są biznesmeni, rodziny z dziećmi czy np. podróżnicy – i od tej pory kieruj cały czas aktywnie swoją ofertę i marketing do nich, bo to oni napędzają Twój hotel.
Pomyśl też, jaki jest konkretny cel, który chcesz osiągnąć – zrobić markę bardziej rozpoznawalną, sprawić, by klienci byli lojalni wobec Ciebie, czy chcesz pozyskać zupełnie nowych klientów. O marketingu hotelowym będzie jeszcze kilka wpisów, a dziś przedstawię kilka pomysłów na to, aby strona Twojego hotelu była bardziej atrakcyjna, a przez to wygenerowała Ci większy zysk.
1. Popraw lub przebuduj obecną stronę
Pamiętaj o tym, że to co widać na stronie internetowej, ma przełożenie na oczekiwania klientów wobec hotelu. Jeśli dostajesz sygnały od klientów, że spodziewali się czegoś innego po tym, co widzieli na stronie, to znak, że trzeba ją natychmiast zmienić. Zawsze pokazuj hotel takim, jakim rzeczywiście jest – nie ma nic gorszego, niż mocno rozczarowany klient.
Ponadto zastanów się, czy strona jest zrozumiała dla Twoich klientów – jeśli nie wiesz, to ich o to zapytaj. Jeśli mówią Ci, że mieli trudności ze znalezieniem interesującej informacji, to też jest powód do wymiany strony.
Pamiętaj, że jest to pierwszy kontakt z Twoim hotelem i nie pozwól, by był ostatni.
2. Znajdź unikalną cechę hotelu
Jeśli w pobliżu Twojego hotelu jest kilka innych, to czym różni się Twój? Spróbuj stworzyć historię, którą ludzie będą sobie przekazywać. Wystarczy mały drobiazg, który zapadnie w pamięci nocujących w hotelu – np. zimny drink po powrocie z wycieczki lub darmowa kawa w lobby. A może pracuje u Ciebie kucharz światowej klasy? Do hotelu dojeżdża specjalny, darmowy bus? Zastanów się, co takiego mogłoby powodować chęć wyboru właśnie Twojego hotelu i powiedz o tym na stronie.
3. Zadbaj o porządne teksty
Poświęć trochę czasu i pieniędzy, aby zatrudnić copywritera lub agencję, która napisze na Twoją stronę ciekawe i wciągające teksty reklamowe, które oddadzą klimat i unikalność hotelu. Profesjonalne teksty będą oddziaływać na emocje i wyobraźnię potencjalnego klienta. Efekt będzie zdecydowanie lepszy niż słowa typu „nasz hotel posiada 48 pokoi”…
4. Wynajmij dobrego fotografa
Słyszałeś kiedyś powiedzenie, że jedno zdjęcie może być warte więcej niż tysiąc słów? Wiesz więc, że na stronie powinny znajdować się profesjonalne zdjęcia, które ukazują nie tylko wnętrza, ale przede wszystkim pokoje i łazienki. To właśnie one najbardziej decydują o wyborze oferty. Pamiętaj tylko, by były jak najbardziej autentyczne i aktualne – nie ma nic gorszego niż klient, który co innego widzi na zdjęciach, a co innego po przyjeździe na miejsce.
Dobrym pomysłem jest pokazanie na zdjęciach ludzi np. zadowolonej rodziny z dziećmi lub biznesmena pracującego przy laptopie i pijącego kawę w lobby.
5. Zrób tłumaczenia na obce języki
Jest to absolutnie ważne, aby również ludzie innych narodowości mogli z łatwością dowiedzieć się czegoś o hotelu. Znajdź dobrych tłumaczy, co do których masz pewność, że nie zrobią błędów, które zaważą na wizerunku hotelu.
6. Informuj o atrakcjach w pobliżu
Pamiętaj, że tak naprawdę sprzedajesz doświadczenie i wspomnienia, jakie zostaną klientowi w głowie, a nie sam pokój. Postaraj się więc pokazać mu, co można zobaczyć w pobliżu – gdzie można coś zwiedzić, zjeść lub na jaką imprezę pójść.
Można to zrobić poprzez np. prowadzenie bloga firmowego i umieszczanie artykułów, które stworzą coś w rodzaju przewodnika po okolicach. Taki blog może przysporzyć więcej odwiedzin strony, więc jest to opcja warta przemyślenia.
Jeśli jednak nie masz czasu ani chęci pisać artykułów, możesz zwyczajnie z klientem porozmawiać, wypytać o jego zainteresowania i polecić mu atrakcje dopasowane do niego.
Umieść także informację na stronie o tym, gdzie są najbliższe przystanki autobusowe, pociągi i taksówki. Pamiętaj, że nie każdy przyjeżdża samochodem z nawigacją GPS.
7. Dodawaj informacje o ciekawych wydarzeniach
Być może urządzasz tzw. eventy, czyli np. degustacje win, konferencje, szkolenia, pokazy barmańskie, specjalne wieczory dla dwojga itp. A może co jakiś czas masz ciekawe zniżki. Umieszczaj te informacje na stronie – spraw, by cały czas była aktualizowana i przyciągała nowe osoby. Niech ludzie widzą, że hotel się cały czas rozwija i ma coraz więcej do zaoferowania.
8. Umieść hotel na mapie Google
Wiele osób szuka informacji w Google wg określonej lokalizacji. Umieść hotel na mapie Google, a dotrzesz do większej liczby klientów. Umieść też mapkę dojazdową do hotelu na stronie.
9. Umieść linki do Social Media
Serwisy społecznościowe dają ogromne możliwości dla działalności takich jak hotele. Jeśli chcesz zaangażować klientów w interakcję, ciągle ich zaskakiwać, uzyskać sugestie dotyczące oferty, przyciągać konkursami i promocjami, to koniecznie powinieneś się nad tym zastanowić.
10. Udostępnij rezerwację miejsc
Pamiętaj, że do tego nie musisz mieć nie wiadomo jak drogiego systemu rezerwacji miejsc. Wystarczy prosty formularz i odpowiednia organizacja pracy pracowników.

Dodaj komentarz