Odkryj swój potencjał
Czy strona www i jej pozycjonowanie to jedyna forma zaistnienia w sieci? Z całą pewnością – nie! Firma może reklamować się w wyszukiwarkach firm, które umożliwiają kompleksową promocję w internecie i to całkiem niedrogo. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że musisz być widoczny w internecie. Daj się znaleźć!
Nie wszystkich przedsiębiorców stać na własną stronę www, a następnie jej pozycjonowanie w Google. A ponieważ obecność w internecie jest niezbędna, bardzo dobrym rozwiązaniem jest promocja w wyszukiwarkach firm (zwanych również katalogami branżowymi), które opierają się na zintegrowanych usługach promocyjnych, zapewniających wszechstronne dotarcie do klientów. Jeśli jednak posiadasz już stronę www, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklamować się dwutorowo, m.in. za pośrednictwem prezentacji w popularnym portalu, jakim jest Firmy.net oraz optymalizować swoją witrynę internetową. Te dwa źródła promocji się nie wykluczają, lecz uzupełniają.
Ruch z Google na pozycjonowane frazy znacznie się różni od ruchu z wyszukiwarek firm. Katalogi są znacznie produktywniejszym źródłem pozyskiwania nowych klientów z sieci. Dla konkretnych zapytań wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę, katalogi wyświetlają prezentacje tych firm, które jak najlepiej spełniają potrzeby danego klienta, dzięki czemu do firmy trafia już osoba zainteresowana konkretną usługą, a nie poszukująca dopiero informacji, jak to się często zdarza podczas wyszukiwań za pomocą Google.
Jak efektywnie uzupełnić prezentację swojej firmy w wyszukiwarce Firmy.net?
Aby osiągnąć jak najwięcej korzyści z prezentacji w wyszukiwarce firm, musisz jak najatrakcyjniej przedstawić swoją firmę, dodać wszystkie niezbędne informacje, a także zadbać o ciekawy, unikalny opis swojej działalności.
Poznaj 5 porad, jak stworzyć idealną prezentację swojej firmy, aby była ona zarówno efektowna, jak i efektywna:
# 1. Przykuj uwagę klienta
Aby klient wybrał Twoją firmę spośród grupy kilkuset podobnych ogłoszeń, musisz się wyróżnić. Dobry nagłówek pozwoli Ci zwrócić uwagę klienta na Twoją ofertę. Również na listach branżowych w wyszukiwarce Firmy.net trzeba dołożyć starań, aby przyciągnąć klienta na swoją prezentację, zanim trafi do konkurencji.
Uzupełniając prezentację swojej firmy w dowolnym pakiecie (Wpis, Starter, Business, Business Gold), jesteś proszony między innymi o przygotowanie tekstu zawierającego 150 znaków, który będzie reklamował Twoją firmę na liście branżowej. Tworzysz wówczas krótki opis wyświetlany na liście firm. Pełni on funkcję nagłówka, czyli zachęty do kliknięcia i odwiedzenia Twojej prezentacji.
Wskazówki:
- Przedstaw to, co wyróżnia Twoją ofertę spośród innych na rynku. Co masz najtańszego/najlepszego/unikalnego? Nie ma tu miejsca na wymienianie całego zakresu swoich usług.
- Trzymaj się konkretów, nie używaj popularnych sloganów.
- Jeżeli oferujesz promocyjne ceny, sprecyzuj, jak wysokie są to rabaty oraz jakich produktów konkretnie dotyczą – na pewno zwrócą one uwagę klienta.
- Użyj call to action np.: „Zobacz”, „Sprawdź”, aby zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą.
- Nie pisz o sobie, skup się na najważniejszych korzyściach dla klienta.
#2. Bądź przekonywujący
Treści, które tworzysz, aby przedstawić zakres swojej działalności, mają bardzo duży wpływ na efektywność Twojej reklamy. Opisy mają spore znaczenie przy pozycjonowaniu Twojej prezentacji w Google za pośrednictwem naszego serwisu oraz znaczący wpływ na decyzję zakupową użytkownika. Zatem warto poświęcić czas na uzupełnienie swojej oferty lub jej dopracowanie.
Uzupełniając prezentację swojej firmy w portalu Firmy.net, zamieszczasz krótki opis swojej firmy na prezentacji (dostępne dla pakietu Wpis, Starter, Business, Business Gold). Jest tu wystarczająco dużo miejsca, aby w skrócie napisać, czym się zajmujesz. Ważne, aby tekst był perswazyjny i zaciekawiał odwiedzającego Twoją prezentację. Skieruj swój przekaz bezpośrednio do niego, żeby wiedział, jakie korzyści otrzyma. Pokaż, że potrafisz rozwiązać jego problemy i spełnić potrzeby. Skup się zatem na przedstawieniu jak największej ilości istotnych szczegółów zamiast pisać o historii swojej firmy.
# 3. Daj się znaleźć
Już wiesz, że słowa klucze umożliwiają znalezienie Twojej firmy wśród wszystkich innych. Muszą one jak najlepiej charakteryzować profil działalności. Przy ich wyborze postaw się na miejscu klienta i wyobraź sobie, co Ty byś wpisał w wyszukiwarkę, szukając firmy takiej jak Twoja.
W pozycjonowaniu w portalu oraz wyszukiwarce Google bardzo pomocny jest katalog produktów i usług, dostępny dla każdego pakietu. Istotny jest dobry wybór nazwy produktu oraz usługi, którą chcesz wypromować. Wejdź w skórę klienta. Pomyśl, jakie słowa wpisze w wyszukiwarkę Google, aby znaleźć Twoją firmę. Dodając do katalogu swoje pozycje, nie używaj słów zbyt ogólnych (np.: mechanik, opony, meble) gdyż są one zbyt konkurencyjne i pozycjonowanie na nie trwa latami (dużo lepszymi frazami są: „wymiana rozrządu”, „wulkanizacja opon” „laminowane meble na wymiar”, „meble z litego drewna”, itp).
Wskazówki:
- Koniecznie, dokładnie opisz swój produkt. Skup się na przedstawieniu wyglądu, koloru, faktury. Podstrona z produktem zostanie wówczas lepiej zindeksowana przez Google na słowa typu: “czarna lampa wisząca”.
- Dodaj zdjęcie, ponieważ użytkownicy częściej klikają w produkty i usługi ze zdjęciem.
- Zadbaj o unikalne treści.
- Pisz językiem korzyści, zamiast wymieniać cechy produktu po przecinku.
# 4. Postaraj się o unikalne treści
Wpisując unikalne treści, niekopiowane z innych katalogów czy stron www, stosujesz niezbędny zabieg, aby Twoja strona była uznawana przez wyszukiwarki jako oryginalna i dzięki temu wyżej pozycjonowana. Ciągłe powielanie tych samych tekstów powoduje, że dany wpis jest przez nie omijany i nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Poprzez kopiowanie treści działasz na swoją niekorzyść, utrudniając proces pozycjonowania.
# 5. Daj się polubić przez klientów i Google
Zadbaj o kompletność treści o swojej firmie, ponieważ najważniejszą kwestią dla użytkownika internetu, czyli Twojego e-klienta, jest znalezienie przez niego w jak najkrótszym czasie tego, czego poszukuje. Ta firma, która jako pierwsza dostarczy mu potrzebnych informacji, ma dużą szansę na sfinalizowanie transakcji. Umieszczając jak najwięcej informacji o profilu działalności firmy, swoich produktach lub usługach, masz większe szanse na to, że potencjalny klient skontaktuje się z Tobą i nie będzie kontynuował poszukiwań, ostatecznie trafiając do konkurencji. Dodatkowo, publikując unikalne teksty na temat swojej firmy działasz pozytywnie na pozycjonowanie (stosujesz popularną i lubianą przez roboty Google strategię marketingu treści).
Posiadasz firmową prezentację w Firmy.net? Zaloguj się i uzupełnij swoją prezentację wedle powyższych wskazówek
W profilu Firmy.net dbamy o to, abyś uzupełnił swoją prezentację precyzyjnie. Zwróć uwagą na pasek uzupełnienia profilu. Wskazujemy na nim elementy prezentacji, które pozostały Ci jeszcze do skompletowania.
Mam konto i chcę uzupełnić prezentację | Nie mam konta i chcę rozpocząć reklamę w Firmy.net |
Dobrze i przejrzyście napisany artykuł. O kilku rzeczach w swoim wpisie w Firmerze nie pomyślałem, chyba jest czas na nadrobienie tego. 🙂
dobre rady