Mała firma w sieci

5 porad na 2015 rok, jak rozkochać w sobie klientów i Google

Młoda dziewczyna w okularach, używająca w domu tableta
fot. istockphoto.com
706wyświetleń
Młoda dziewczyna w okularach, używająca w domu tableta
fot. istockphoto.com

Już nie zadajemy sobie pytania: Czy warto być w internecie?. Teraz szukamy odpowiedzi na to: Jak reklamować się efektywnie w internecie?. Poznaj opinie i porady laureatów IV edycji konkursu „Firma Przyjazna Internautom” o tym, jakie działania w sieci przynoszą im efekty oraz jakie mają z tego korzyści.

Ostatnie 2 lata to czas wielu zmian w Google. Muszą do nich dostosować się firmy, którym zależy na pozyskiwaniu klientów z internetu. 2014 rok to przede wszystkim dbałość o zamieszczane treści tak, aby prezentacja przedstawiała odwiedzającym ją klientom wartościowe informacje oraz była wysoko pozycjonowana w wynikach wyszukiwań. 2015 rok to trwająca rewolucja mobilna. Ma przetasować wyniki wyszukiwania w Google i promować strony, które są dopasowane do urządzeń mobilnych.

5 wskazówek, jak dotrzeć do serc klientów i TOP Google

Dowiedz się, jakie wymagania musisz spełnić, aby dotrzeć do serc klientów i TOP Google na przykładzie laureatów konkursu „Firma Przyjazna Internautom 2014”.
1. Twórz treści, które przyciągają!
Od dawna wiadomo, że dla Google najbardziej liczą się serwisy, które prezentują wartościowe informacje dla klientów. Od połowy 2013 roku to content marketing, czyli tworzenie wartościowej treści, stał się największym wyzwaniem firm. Dwie aktualizacje pod nazwą Pingwin i Panda dokonały czystek w wynikach wyszukiwania oraz rewolucji w plasowaniu się stron. Zmiany dotknęły głównie stron z niską jakością treści oraz te łamiące wytyczne Google dla webmasterów.  Nowy algorytm o nazwie Koliber zmienił mechanizm, który sprawił, że w pierwszej kolejności prezentowane są internautom strony o bogatej treści, te najdokładniej odpowiadające na zadawane zapytanie do wyszukiwarki. Treść stała się kluczowa, jeśli chodzi o działania pozycjonerskie. Można powiedzieć, że uzupełnianie stron unikalną i użyteczną treścią to wymóg, który należy spełnić, aby pojawić się w TOP Google.

Anna Bluma, Agencja Reklamowa S 90
Anna Bluma, Agencja Reklamowa S 90
“Jako Agencja Reklamowa specjalizująca się w promocji w internecie, to właśnie tu pozyskujemy nowych klientów. Internet jest dzisiaj głównym źródłem informacji, a rzeczywistością jest już to, że jeśli danej firmy nie ma w sieci – nie istnieje. Dlatego też większość działań marketingowych prowadzimy w internecie. Poprzez pozycjonowanie docieramy do klientów realnie zainteresowanych naszą ofertą i usługami. Dbamy przede wszystkim o tworzenie zasobów internetowych w sposób przemyślany i przyjazny internautom. Bardzo ważne jest również korzystanie z portali partnerskich, dzięki którym można jeszcze lepiej zaprezentować się i wyróżnić się spośród konkurencji. Dlatego uzyskanie tytułu laureata konkursu „Firma Przyjazna Internautom 2014” organizowanego przez serwis Firmy.net jest dla nas ważnym sukcesem. Zachęcamy wszystkich do tego, aby prowadzili swój e-marketing z myślą o użytkownikach, czyli swoich przyszłych klientach. To naprawdę się opłaca!”

 
2. Zawsze dbaj o odpowiednio zoptymalizowaną stronę i prezentację
Optymalizacja strony WWW to zabieg, bez którego nawet najlepsze działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Optymalizacji poddawane są elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone, tak by była czytelniejsza dla robotów sieciowych, a tym samym widoczna w wynikach wyszukiwania dla użytkowników. Optymalizacją kodu i budową strony powinien zająć się specjalista. Optymalizacja treści to głównie zadanie dla właściciela strony. Treść, którą wstawiamy na witrynę, powinna być unikalna, związana z tytułem strony oraz zawierać słowa czy też frazy kluczowe, na które się pozycjonujemy. Przy ich stosowaniu należy jednak zachować umiar, gdyż nie chodzi o to, by naszpikować nimi naszą witrynę. Bardzo istotne są również nagłówki, które zwiększają jej czytelność oraz przygotowanie specjalnych stron (tzw. landing pages) pod konkretne produkty. Ważne jest aktualizowanie informacji oraz dostosowywanie strony do ciągłych zmian w sieci.
Dzięki temu, że prezentacje w portalu Firmy.net są zoptymalizowane pod wyszukiwarki oraz mają odpowiednią reputację w sieci, nie musisz martwić się o działania pozycjonerskie. Twoim zadaniem jest dbanie o optymalizację treści, która będzie przyciągać potencjalnych klientów.

Zdanowicz Aleksandra PPU ZDANOWICZ
Aleksandra Zdanowicz, kierownik działu handlowego P.P.U. Zdanowicz
“W firmie PPU Zdanowicz, specjalizującej się w projektowaniu konstrukcji budowlanych oraz dostawie elementów małej architektury i zabezpieczeń dla firm, to internet stanowi klucz do skutecznej reklamy produktów znajdujących się w ofercie handlowej. To narzędzie pozwalające na promocję marki firmy. Internet ułatwia i usprawnia komunikację z klientami, większość formalności realizowana jest drogą e-mailową. Utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga ciągłych zmian i aktualizacji treści strony, do których przykładamy wielką wagę. Strona WWW systematycznie jest modernizowana i dostosowywana do najnowszych aktualizacji. Pozwala nam to spełniać wymagania stawiane przez użytkowników.”

 
3. Edukuj i sprzedawaj!
Jednym z efektywnych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów jest dzielenie się wiedzą, która jest odpowiedzią na ich problemy czy wątpliwości. Publikując treści, które mogą się przyczynić do rozwiązania konkretnego problemu klienta, zdobywasz jego sympatię i zaufanie. Edukując, dajesz się poznać i skracasz dystans do złożenia zamówienia. Budujesz także relacje i obniżasz poziom lęku przed podjęciem finansowej decyzji. Poświęć swój czas i zainwestuj w przygotowanie wartościowych dla Twoich potencjalnych klientów treści. Niech przyświeca Ci motto, że im więcej od siebie dajesz, tym więcej do Ciebie wraca.

Sebastian Banaczek Leasing-Experts
Sebastian Banaczek, Leasing-Experts Oddział Ostrowiec Św.
“Od czasu, gdy założyłem wizytówkę w portalu Firmy.net i zdobyłem Certyfikat „Firma Przyjazna Internautom” moja firma jest bardziej zauważalna na rynku leasingu w całej Polsce. Największą korzyścią firmy z obecności w internecie jest możliwość edukowania klientów o najlepszych rozwiązaniach finansowania leasingiem przeróżnych środków trwałych. Prezentacja jest systematycznie przeze mnie wzbogacana o kolejne propozycje leasingu. Klienci często nie mają pojęcia, że dany przedmiot można „wziąć w leasing”. Portal Firmy.net daje możliwość przedstawienia naszej wiedzy i umiejętności, co jest dla nas i naszych klientów bezcenne.”

 
4. Klientów zawsze traktuj wyjątkowo
Postaw się na miejscu swojego potencjalnego klienta. Nigdy nie sprzedawaj za wszelką cenę. Najpierw staraj się poznać potrzeby osoby zainteresowanej Twoimi produktami czy usługami – a następnie jak najszybciej dostarcz jej to, czego chce. Sprzedawaj emocje i dobre samopoczucie, bo tym masz szansę wyróżnić się wśród konkurencji. Tylko w taki sposób buduje się markę opartą na wartościach i za to klienci będą do Ciebie wracać i polecać Cię innym.

Marek Król Lexpertise
Marek Król, Biuro Tłumaczeń Lexpertise
“Uważam, że to klientom zawdzięczamy nasze istnienie i dziękujemy im, że od 15 lat wybierają nasze biuro tłumaczeń, chcą do nas wracać i polecają nas innym. Jesteśmy zawsze z tego dumni i czujemy się wyróżnieni. Nasi dotychczasowi klienci nas doceniają, a potencjalni klienci wierzą na słowo tym, którzy wyrazili swoje opinie. I tu jest potencjał. Potencjał, który dla wielu firm nie jest oczywisty. W Firmy.net zdobycie opinii i referencji jest ułatwione dzięki dedykowanym rozwiązaniom. Jeżeli tylko firma dba o klienta, dostarcza mu profesjonalną obsługę idobrą jakość, to klienci sami dzielą się swoją opinią z innymi. Dziękujemy za wyróżnienie nas w programie „Firma Przyjazna Internautom”. Jest to dla nas ogromna dodatkowa motywacja.”

 
5. Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych
Również w tym wypadku, Google już od dłuższego czasu zaleca tworzenie stron internetowych, które wygodnie przegląda się z poziomu smartfonu czy tabletu. W kwietniu tego roku wprowadzono nowe mechanizmy, które mają wyżej plasować strony mobilne lub responsywne, czyli samodopasowujące się do ekranu, na którym się je przegląda. Wprowadzenie przez Google rewolucji w wyszukiwaniu mobilnym rodzi wiele kontrowersji. Jedni są przekonani, że zmiany nie mają wpływu na pozycje. Inni nie widzą konieczności inwestowania w bycie mobile, twierdząc, że ich klienci nie trafiają do nich z urządzeń mobilnych. Jedno jest pewne, Google zmienia swoje podejście do internautów korzystających z urządzeń mobilnych i w Twoim interesie jest dopasowanie się do tych zmian. Ci, którzy szybciej zareagują, więcej na tym zyskają.

Bartosz Sikora PPU ZDANOWICZ
Bartosz Sikora, specjalista ds. sprzedaży P.P.U. Zdanowicz
“Portal Firmy.net doceniamy głównie za to, że nasza prezentacja dociera do szerokiego grona odbiorców. Ciągłe zmiany oraz dostosowanie portalu do nowoczesnych aktualizacji, w tym zmian mobilnych, sprawia, że serwis ten stanowi najlepszą bazę firm i usług w internecie. Konkurs „Firma Przyjazna Internautom” porusza kwestię przedsiębiorstwa przyjaznego internautom, którą w naszej firmie rozumiemy przez odpowiedni kontakt z klientem, sprawną realizację zamówień, przejrzystość oferty firmy, prostotę oraz funkcjonalność strony internetowej. Dostosowanie się do wyszczególnionych wytycznych stanowi gwarancję rozwoju przedsiębiorstwa. Nasza firma już na tym skorzystała, czego dowodem jest wyróżnienie w konkursie.”

———————————————————————————————————————————
 
Lista laureatów konkursu Firma Przyjazna Internsutom2014
 

Gratulujemy wszystkim zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów!

 Dołącz do programu FPI

2 komentarze

  1. Warto podkreślać, jak ważne jest dopracowanie swojej strony www i dbanie o nią cały czas. Dodatkowo na bieżąco uzupełniam prezentację na Firmy.net, ponieważ widzę, że przynosi mi ona korzyści. Odkąd wykupiłam pakiet Business, mam o wiele więcej odwiedzin prezentacji, co widzę w statystykach i odczuwam wzrost telefonów i zapytań o zajęcia w moim klubie. Muszę się jeszcze tylko postarać o wszystkie gwiazdki w programie Firma Przyjazna Internautom. Szczególnie zmotywować moje klientki o wystawienie nam opinii. Liczę oczywiście, że będą same pozytywne 🙂

  2. Bardzo duży ruch na naszej stronie odnotowaliśmy od momentu zmiany szablonu strony na responsywny, czyli przyjazny dla urządzeń mobilnych. Poprawa przejrzystości strony i skalowalność sprawiły, że strona lepiej teraz konwertuje.

Dodaj komentarz