Mała firma w sieci

Sezon na wakacyjny ślub. Jak reklamuje się branża ślubna?

Sesja ślubna na plaży. Liść z napisem LOVE, w oddali para młoda
fot. pixabay.com
937wyświetleń
Sesja ślubna na plaży. Liść z napisem LOVE, w oddali para młoda
fot. pixabay.com

Sezon ślubny w pełni! Letnie miesiące to najgorętszy okres, jeśli chodzi o organizację wesel. Oblężenie przeżywają wówczas domy i sale weselne, restauracje, hotele, jak również fotografowie, zespoły muzyczne lub wodzireje, salony piękności oraz kwiaciarnie. Coraz większą popularnością cieszą się również firmy specjalizujące się w organizacji ślubów i wesel oraz dekoratorzy. Zapytaliśmy przedstawicieli tych branż, czy i jak przygotowują się do sezonu, jak reklamują się, aby pozyskać klientów oraz jakie działania przynoszą im najwięcej korzyści.

Wypowiedzi przedsiębiorców z branży ślubnej pokazują, że to usługi, które wymagają dużego poświęcenia, doświadczenia i elastyczności. Klienci, którzy organizują ślub i wesele mają najwyższe oczekiwania, a od poziomu i jakości pracy specjalistów zależy powodzenie uroczystości, w którą Para Młoda angażuje mnóstwo czasu, pieniędzy i całą gamę emocji. Wywiązanie się z założonych ustaleń to kwestia pierwszorzędna – w kwestii ślubu i wesela nie ma miejsca na poprawki czy powtórki. Dlatego branża ślubna to nie specjalizacja dla każdego. Dodatkowo, przez kryzys gospodarczy i chęć oszczędzania w ostatnich czasach narzeczeni rozważniej planują wydatki ślubne, często odkładając tę decyzję na później. To sprawia, że walka o klienta jest bardzo zacięta, a dostawcy konkurują ze sobą w zakresie cen, różnorodności i jakości usług.

7 sposobów, jak przyciągnąć klienta w branży ślubnej

Przedstawiciele najbardziej popularnych i poszukiwanych usług, takich jak firmy jubilerskie, sklepy z dodatkami ślubnymi, dj’e i zespoły muzyczne, kwiaciarnie oraz dekoratorki wnętrz zdradzają, jakie mają sposoby na pozyskiwanie klientów i czym wyróżniają się wśród konkurencji.
1. Atrakcyjne rabaty w najgorętszym okresie, którym klient nie jest w stanie się oprzeć

Wiemy, że wydatki związane ze ślubem i weselem są dużym obciążeniem dla Młodych, zatem staramy się zawsze przedstawić naszym klientom atrakcyjną cenowo, lecz wyszukaną biżuterię ślubną oraz ofertę eleganckich zegarków. W czasie najgorętszego sezonu przyciągamy klientów rabatami – obecnie -15% na obrączki klasyczne oraz -20% na obrączki grawerowane, dwu- i trzykolorowe. Dodatkowo jesteśmy w stanie wykonać zaprezentowany przez Młodych wzór z ich własnego złota. Posiadamy duży wybór obrączek z katalogów firm mniej lub bardziej znanych, z którymi współpracujemy od lat. W okresie letnim zawsze prowadzimy także wyprzedaż biżuterii Pandora do -30% oraz zegarków do -40%.

2.  Udzielanie rabatów poza sezonem weselnym, aby zadowolony klient powrócił z kolejnymi zamówieniami

Nasza oferta w porównaniu do innych sieciowych sklepów jubilerskich wyróżnia się przygniatającą ofertą pod względem liczby wzorów, możliwością indywidualnych zamówień i modyfikacji na życzenie klienta. Staramy się przyciągać klientów przez cały rok, wprowadzając sezonowe promocje i konkursy okolicznościowe, np. na Walentynki lub Dzień Kobiet. Gwarantując towar na najwyższym poziomie, jesteśmy pewni, że klienci będą do nas wracać i korzystać z naszych usług podczas innych ważnych okazji i uroczystości w swoim życiu, np. takich jak zaręczyny lub ślub.

Sesja ślubna. Złote obrączki ślubne ułożone na welonie
fot. pixabay.com

 
3. Wyróżnienie swojej oferty rozwiązaniami, których nie da się znaleźć wśród konkurencji

Jako jedyni w regionie specjalizujemy się w przyjęciach weselnych w bardzo modnym obecnie stylu “Urban Wedding”, czyli przyjęcia weselnego w nowoczesnej odsłonie. Na bieżąco śledzimy zagraniczne i rodzime branżowe strony internetowe oraz prasę w poszukiwaniu najnowszych trendów, pomysłów oraz inspiracji do kolejnych wyzwań, tak aby zawsze mieć aktualną, bogatą i ciekawą ofertę dla nowożeńców.

4. Stawianie na oryginalność

Od 11 lat niezmiennie dajemy klientom naszej pracowni najwyższą jakość w stylu bardzo oryginalnym i niepowtarzalnym. Branża florystyczna, naszym zdaniem, skazana jest właśnie na oryginalność. Tu szczególnie, jak nigdzie indziej, zachodzi konieczność odpowiedniego doboru kompozycji do wielu czynników i unikania ślepych odwzorowywań. Sezon ślubny w naszym przypadku trwa cały rok – różni się jedynie charakterem w zależności od pór roku. Uważamy, że najlepszym sposobem przygotowania się do sezonu jest realizowanie dotychczasowych zamówień najlepiej jak to możliwe, gdyż to właśnie satysfakcja klienta (który często wraca do nas przy innych okazjach) i jego rekomendacje są najlepszym, a jednocześnie stosunkowo tanim, działaniem marketingowym.

sesja ślubna. Bukiet ślubny z różowych róż
fot. pixabay.com

 
5. Reagowanie na trendy i modę

LOVRIN to sklep internetowy, który powstał z myślą o kobietach, które cenią subtelną i elegancką biżuterię. Klienci wybierają nasze dodatki ślubne, ponieważ oferujemy asortyment, który jest odpowiedni na wyjątkowe okazje, jak również na co dzień. Przed sezonem ślubnym obserwujemy wybiegi modowe, zanim dobierzemy produkty do kolekcji ślubnych. Dzięki temu prezentujemy naszym klientom najnowsze paryskie czy mediolańskie trendy za przystępną cenę

6. Zachowanie niezmiennych standardów na najwyższym poziomie

Od 27 lat gramy muzykę na żywo, opierając się na przekrojowym i atrakcyjnym repertuarze, prezentując utwory we własnym opracowaniu. Zajmujemy się także kompleksową obsługą imprez: zespół muzyczny, team DJ, oświetlenie i nagłośnienie, jak i wypożyczanie sprzętu imprezowego. Długi staż na rynku, stały skład zespołu, żywiołowa muzyka, indywidualne podejście do klienta, spełnianie specjalnych życzeń oraz ciągłe podnoszenie swoich umiejętności poprzez udział w szkoleniach i warsztatach pozwalają nam się wyróżnić wśród młodej i mało doświadczonej konkurencji.

7. Realizowanie innowacyjnych pomysłów

Branża ślubna wymaga dużej kreatywności i otwartości umysłu. Nasze dekoratorki cechuje pomysłowość, a inspiracje czerpiemy, obserwując światowe nowinki. Chcąc dostarczyć klientom wyjątkowe rozwiązania dekoratorskie, ciągle się szkolimy i w naszych projektach wykorzystujemy wyszukane innowacje. Obserwowanie nowych trendów i wzorów pomaga nam sprostać wszelkim wyobrażeniom najbardziej wymagających klientów. Najwięcej korzyści przynosi po prostu nasza praca i nowe projekty, których się podejmujemy.

Młoda para na weselu
fot. pixabay.com

Jak reklamować usługi z branży ślubnej?

Niezależnie w jakiej branży, żeby zaistnieć, potrzebna jest do tego reklama. Najczęściej wybieraną przez branżę ślubną formą są targi, reklama internetowa poprzez pozycjonowanie własnej strony internetowej lub wizytówki na portalach i w katalogach branżowych. Coraz popularniejsza staje się komunikacja za pomocą social media (fanpage na facebooku i kanał na youtube), choć tradycyjne, lokalne media i prasa wciąż cieszą się popularnością. Każdy z przedstawicieli firm zaznacza, że polecenia zadowolonych klientów są najbardziej wartościową reklamą, w którą należy inwestować całą swoją energię przy każdym obecnym kliencie.

W głównej mierze korzystamy z reklam billboardowych na ulicach miasta oraz w centrach handlowych, na których przedstawiamy nasze najnowsze produkty w atrakcyjnych cenach. Często też bierzemy udział w targach ślubnych, które odbywają się w Gorzowie Wielkopolskim, co daje nam możliwość poznania gustów stałych oraz nowych klientów. Oczywiście nieoceniona jest tu tzw. “droga pantoflowa” – dlatego naszym celem jest, aby każdy odwiedzający nas klient poczuł się wyjątkowo, dzięki czemu wróci do nas oraz poleci nasze salony dalej.

Korzystamy głównie ze sprawdzonych i tradycyjnych form promocji, jakimi są artykuły w lokalnej prasie i tygodnikach oraz okazjonalna reklama w radiu. Jesteśmy również obecni na każdych targach jubilerskich, które są dla nas inspiracją i pomagają podążać za trendami i na bieżąco wprowadzać nowości do naszej oferty. Dbałość o najwyższą jakość w rozsądnej cenie przyciąga rzeszę stałych i nowych klientów do naszych sklepów.

Naszymi klientami są młodzi i nowocześni ludzie, zatem docieramy do nich głównie poprzez internet (strona internetowa, blogi, katalogi branżowe, fora internetowe oraz social media). Od czasu do czasu pojawiamy się także na targach ślubnych. Najwięcej korzyści przynosi wyrobiona przez 15 lat obecności na rynku marka oraz bardzo dobra opinia, jaką cieszy się firma. Zdobywamy także klientów, stosując elastyczne i konkurencyjne ceny na swoje usługi.

Nasze działania marketingowe skupiamy na szeroko pojętych akcjach banerowych, wyświetlając naszą reklamę osobom przygotowującym się do ślubu oraz na współpracy z blogerkami, które prezentują nasz asortyment swoim czytelnikom. Dodatkowo korzystamy z narzędzi i usług pozycjonujących, aby nasz sklep odwiedziło jak najwięcej internautów. Głównie skupiamy się na sprzedaży internetowej, jednak osoby, które chcą obejrzeć wzory na żywo, zapraszamy do hurtowni w Nowym Sączu. Całokształt działań przynosi pozytywne efekty, dzięki czemu nasze produkty wybiera wiele Panien Młodych i gości weselnych.

Zegarek dla pana Młodego
fot. pixabay.com

Najwięcej nowych klientów trafia do nas poprzez „pocztę pantoflową”, dlatego najlepszą reklamą jest dla nas udana impreza i zadowoleni goście. Dodatkowo oczywiście korzystamy z reklamy internetowej, takiej jak zadbana i uaktualniania strona internetowa, reklama na portalach weselnych, pozycjonowanie w Google. Wykorzystujemy również nowoczesne kanały, takie jak profile zespołu na Youtube i Facebooku, aby dotrzeć do młodych osób planujących wesele. Duży nacisk stawiamy na budowanie marki poprzez akcentowanie naszej nazwy, logo lub adresu strony internetowej na banerach reklamowych, instrumentach i dekoracjach scenicznych, prezentując je na wszystkich imprezach, w których bierzemy udział. Bardzo ważny jest też wizerunek zewnętrzny zespołu i dbałość o szyty na miarę, estradowy i profesjonalny ubiór.
————————————————————————————————————-

Firmy.net reklama

5 komentarzy

  1. Jest dużo opcji reklamy i nie tylko w sezonie ślubnym ale także po za nim. W sezonie jest dużo pracy i nie ma czasu na zajmowanie się reklamą. Za to jesień i zima to dobra pora na reklamę, bo to właśnie wtedy łapie się klientów na przyszły sezon 😉

Dodaj komentarz