Od pewnego czasu obserwujemy klarowanie się nowego trendu w e-commerce. Tworzą go ludzie otwarci na nowe wyzwania, którzy wiedzą, że pasja i umiejętność wykorzystania możliwości, jakie daje internet, to pierwszy krok do biznesowego sukcesu. O kim mowa?
Nie tak dawno temu jeden z miesięczników marketingowych działających na Facebooku zadał swoim fanom pytanie „Kto jest waszym ulubionym videoblogerem?”. Pytanie zaskoczyło internautów – bo czy w Polsce działają ludzie opierający swoją komunikację z odbiorcami na filmach wideo? Okazuje się, że tak, czego najmocniejszym przykładem jest kanał Kotlet.tv – kulinarna telewizja internetowa, projekt prowadzony przez młode małżeństwo, którzy porzucili pracę w korporacji, by całkowicie poświęcić się video-przedsięwzięciu. A to dopiero jeden z przykładów, bo takich osób jak Paulina i Michał Stępień, jest coraz więcej. Zaczynają od małych projektów – portali internetowych lub blogów, pozyskując coraz większe grono lojalnych odbiorców, by w efekcie zmienić coś, co robili z czystej przyjemności, w dobrze prosperujący biznes. – Kotlet.tv powstał jako swego rodzaju poradnik kulinarny opierający się na przepisach pokazywanych w formie video, projekt prowadzony czysto hobbistycznie. Okazało się jednak, że strona ma ogromy potencjał, a wraz z szybko rozrastającym się gronem widzów i czytelników, pojawili się reklamodawcy i osoby chcące inwestować w serwis. Cieszy także coraz większe zainteresowanie ze strony mediów, radia, telewizji i prasy branżowej, które szukają ciekawych i unikalnych tematów, wartych do pokazania szerokiej publiczności – tłumaczy Paulina Stępień.
Youtube da zarobić?
Videoblog to dziś ogromny potencjał i szansa na zarobek. To zupełnie nowa jakość, przyciągająca czytelników świeżymi pomysłami i innowacyjną formą. Myli się ten, kto myśli, że jest to projekt, na którym nie można zarobić. Oczywiście, wkład pieniężny w uruchomienie takiego biznesu, jego rozwój i wypromowanie, na pewno jest większy niż w przypadku strony opartej na słowie pisanym, jednak to inwestycja, którą warto ponieść, jeżeli podejdzie się do niej rozsądnie.
Jednym z głównych narzędzi, dzięki którym można wypromować videoblog, a przy okazji osiągnąć zyski jest kanał Youtube należący do Google. Publikowanie filmów za jego pośrednictwem pozwala uzyskać połowę z wpływów reklamowych, jakie sprzedamy. Taki program partnerski Youtube uruchomił w kilkunastu krajach świata i, jak sam przyznaje, cieszy się on coraz większym zainteresowaniem osób, które praktycznie utrzymują się z zarobionych w ten sposób pieniędzy.
Filmy video umieszczane na własnych stronach czy kanale Youtube codziennie śledzi po kilkanaście tysięcy osób, czasem także spoza kraju. Fakt ten świadczy o tym, że jest to pożądana forma komunikacji, oczekiwana i lubiana przez odbiorców. – Dodatkowo, konsumenci mają największe zaufanie do rekomendacji udzielanych przez swoich znajomych. A właśnie takim znajomym staje się autor videobloga – osoba, z którą utrzymuje personalne relacje, którą ogląda na co dzień, w której życiu aktywnie uczestniczy – tłumaczy Paulina Stępień. W przypadku, gdy widz regularnie odwiedza się dany serwis, jego autor staje się znajomym, przynajmniej w wirtualnym wymiarze, a rzeczy, które sam nosi i których używa, a przede wszystkim te, które poleca, automatycznie wydają się dobre także dla czytelnika. Jeżeli działania te prowadzone są w sposób uczciwy i otwarty, videobloger staje się osobą wyznaczającą trendy całemu gronu swoich wiernych fanów.
Videoblog to trend, który systematycznie będzie zyskiwał na popularności. Zresztą coraz częściej słyszy się o młodych, utalentowanych ludziach, których świat poznał właśnie dzięki obecności w internecie. Udowadniają, że dzięki swojej pasji, nieważne, czy jest nią moda, gotowanie czy śpiewanie, można zarobić i wykonywać najlepszą możliwą pracę, czyli to, co sprawia najwięcej przyjemności.
615
Może zainteresuje Ciebie także to:
Targowanie ceny mieszkania
Marcin Dostojski
2k
Samo przeglądanie ofert mieszkań, przy obecnej sytuacji na rynku, może być powodem nerwów. W końcu ceny są rekordowo wysokie i...
Eksmisja
Nieruchomosci-online.pl
653
Brak tytułu prawnego do zajmowania mieszkania pociąga za sobą obowiązek wyprowadzenia się z lokalu na żądanie właściciela. Stan taki może powstać w przypadku, gdy lokal został samowolnie zajęty lub zakończył się stosunek prawny, na podstawie którego nieruchomość była użytkowana.
Kupujesz sklep online? Oto 9 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć
Piotr Kantorowski
2.8k
W czasie pandemii COVID-19 e-commerce rozwija się bardziej niż prężnie. Z dużą pewnością dzieje się tak z tego powodu, że...
Landing page, który konwertuje. Jak go przygotować?
Robert Marczak
2.6k
Dotarcie do właściwego klienta z komunikatem to dopiero połowa sukcesu. Kluczem, który pozwoli pozyskać klienta, jest odpowiednia strona docelowa. Jak...
Ile jest wart Twój lead? Pandemia zmienia kampanie online
Krzysztof Kapinos
2.5k
Pod wpływem pandemii marketerzy również musieli zmienić swoje przyzwyczajenia. Jednym z ważnych elementów było ograniczenie w możliwości „przyniesienia” odbiorcy swojemu...
Videoblogi przeżywają prawdziwy rozkwit w ostatnich latach (a szczególnie miesiącach). Nie ma się co dziwić, to świetny sposób na wyrażenie siebie w ciekawszy sposób niż tylko pisanie bloga. Dodatkowo można na tym zarobić. A co jest lepsze niż robienie tego, co się lubi i jeszcze zarabianie na tym 🙂
Wielu ludzi już w ten sposób zarabia. Nie dość, że robisz to, co lubisz to jeszcze na tym zarabiasz. Trzeba tylko mieć odwagę.
rzeczywiscie videoblogi stają się coraz bardziej popularne w Polsce, sam ogladam kilka na temat oscommerce – ale nie tylko. Na przyklad przed kupnem sprzetu foto, powiedzmy lampy błyskowej oglądam wszystko na ten temat na youtube – przy okazji natrafiając na wartościowe videoblogi. To nie wazne, ze niektore z nich intensywnie promuja dany produkt – moim celem jest dowiedziec sie jak najwiecej od danym modelu lampy blyskowej i ostatecznie zdecydowac czy warto ja kupic czy nie….
Cały czas możemy się przekonywać jaka jest potęga youtube. Praktycznie cały czas powstają nowe filmiki, które zbierają tysiące a nawet miliony wyświetleń. Na uwagę zasługują popularne ostatnio tzw. memy, które generują niesamowitą popularność. Np. ciesząca się ostatnio popularnością zupa z mielna, która zapewne jest początkiem jakiejś zaplanowanej akcji marketingowej.
Opisywany trend w e-commerce ma rzeczywiście wielki potencjał. Co więcej jego siła ciągle wzrasta. Pojawiają się nowe projekty, przedsięwzięcia i pomysły na zarabianie w ten sposób. To całkiem proste – wystarczy mieć pomysł i odwagę.
Wielu ludzi już tak zarabia, to nie mit 🙂 To świetna forma, można nie tylko zarobić ale spełnić się zawodowo i dobrze się bawić bo robimy to, co lubimy 🙂