Mała firma w sieci

Internetowa reklama regionalna – dotrzyj do Klienta w Twojej okolicy!

634wyświetleń

fota22Coraz więcej osób korzysta z Internetu jako szybkiej i wygodnej metody wyszukiwania opinii, produktów i usług. Część przedsiębiorców doceniła już zalety wykorzystywania tego właśnie sposobu dotarcia do nowych klientów. Odpowiednio skonfigurowana reklama Google AdWords, odpowiedzialna firma zajmująca się pozycjonowaniem strony, błyskawiczna obsługa klienta (czy to za pośrednictwem komunikatorów, maila czy firmowego chatu) mogą zwiększyć zyski firmy wielokrotnie. Czy warto korzystać z takich właśnie form promocji? Odpowiedź jest jednoznaczna: TAK!
Zarówno stawki reklam ogólnopolskich, jak i pozycjonowanie strony na frazy ogólne często mija się z celem w przypadku mniejszych, działających na skalę lokalną przedsiębiorstw. Reklama na skalę całego kraju nie jest im potrzebna, do promocji firmy wykorzystują regionalne media i “konwencjonalne” formy reklamy – ogłoszenia, ulotki. Jednak wyszukiwarkę Google i inne usługi tej korporacji można z powodzeniem wykorzystać regionalnie, o czym niewiele osób wie i ciągle niewiele osób z nich korzysta. Postaram się krótko opisać 3 najskuteczniejsze wg mnie sposoby promocji firmy:
1. Centrum Firm Lokalnych Google
Z Centrum Firm Lokalnych, a w zasadzie z efektami jego wykorzystania spotykamy się, wyszukując “czegoś” w określonej okolicy – najczęściej mieście. Wpisując Pozycjonowanie Rzeszów wyświetli nam się mapa a obok niej odnośniki do firm oferujących tą usługę w okolicy Rzeszowa. Tak samo dzieje się w każdym innym, większym mieście. Dodając własną firmę do Centrum Firm Lokalnych mamy dużą szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania obok tego typu mapki. Warto dodać, że istnieją sposoby na poprawę widoczności takiego wpisu, ale tych sposobów z oczywistych względów zdradzić mi nie wolno.
2. Konfiguracja AdWords
Reklamy AdWords pozwalają na niesamowicie dokładne określenie grupy osób, którym dana reklama się wyświetla. Możemy ograniczyć wyświetlanie np. do jednego województwa, znacznie ograniczając tym samym koszt pojedynczego kliknięcia. Dodatkowo możemy sprecyzować czas, kiedy nasza reklama będzie wyświetlana, a co ważne, określić dzienny budżet, który na wyświetlanie reklam przeznaczymy. Odpowiednia konfiguracja reklamy w połączeniu ze skonfigurowanymi statystykami Google Analytics to doskonałe narzędzie promocji w dokładnie takich widełkach finansowych, jakie określimy.
3. Pozycjonowanie regionalne
Na koniec chciałbym poruszyć temat pozycjonowania regionalnego. Polega ono w dużym skrócie na poprawie pozycji strony dla fraz z nazwą miasta (regionu), w którym działa nasza firma. Elektryk świadczący usługi w Warszawie nie powinien pozycjonować swojej strony www na słowo “elektryk”, zdecydowanie bardziej korzystna jest dla niego fraza “elektryk Warszawa”. W przypadku fraz regionalnych ceny są często nawet kilkukrotnie niższe niż dla fraz ogólnopolskich.
Zachęcam wszystkie, zarówno niewielkie jak i te większe firmy do korzystania z tych metod promocji. Z doświadczenia wiem, że sprawdzają się one w praktyce, a wydatki poniesione na regionalną reklamę bardzo szybko się zwracają.

5 komentarzy

  1. Ciekawa tematyka. Pozycjonowanie regionalne w przypadku naszej firmy ma duży sens. Warto tu wykorzystać mechanizmy Google Adwords do precyzyjnego określenia obszaru, na który kierowane są reklamy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie z użyciem słów kluczowych z nazwą miasta, to także tutaj jest duża konkurencja i nie jest to takie proste.

  2. Niekoniecznie duże koszty od 30 zł w górę w zależności od wybranej frazy i miasta. My akurat będziemy to robili dla firm z branży ślubnej

  3. Pozycjonowanie lokalne ma sens – można zaoszczędzić na przypadkowych wejściach, uzyskać lepsze stawki (w sensie niższe dla zlecającego kampanię). Myślę, że warto wyłożyć kilkadziesiąt złotych na taką reklamę

Dodaj komentarz