Google Keyword Tool to narzędzie podsuwające pomysły na słowa kluczowe, które nie zawsze szybko i łatwo przychodzą do głowy. Skorzystaj z naszych porad i dowiedz się, jak korzystać z tego rozwiązania. W ciągu paru chwil poznasz najczęściej wyszukiwane słowa i frazy kluczowe z zakresu Twojej branży.
Jak korzystać z Google Keyword Tool?
Narzędzie to znajdziesz pod adresem: https://adwords.google.pl/o/KeywordTool
1. W okienku „Słowo lub wyrażenie” wpisz wszystkie swoje pomysły na frazy, po jednym w każdym wierszu.
2. Okna „Witryna” oraz „Kategoria” możesz zostawić puste.
3. Rozwiń „Opcje zaawansowane oraz filtry” i sprawdź, czy masz tam ustawiony odpowiedni kraj oraz język.
4. Przepisz kod bezpieczeństwa i kliknij „Szukaj”.
W tabelce pod wyszukiwarką pojawią propozycje nowych fraz wraz z informacją o ich konkurencyjności.
Na samej górze tabeli, w sekcji „Wyszukiwanie hasła”, zostaną przedstawione informacje na temat fraz, które podałeś, natomiast poniżej, frazy podobne proponowane przez Google („Propozycje słów kluczowych”).
Które frazy wybrać?
Najważniejszymi kolumnami są: „Konkurencja”, która wskazuje stopień konkurencyjności (niski, średni, wysoki) frazy w kampaniach Adwords. Na podstawie tych danych możemy stwierdzić, że skoro dużo/mało osób wykorzystuje tę frazę w kampaniach AdWords, podobnie będzie się to przedstawiać przy doborze słów kluczowych do pozycjonowania.
Kolejną ważną kolumną jest „Miesięczne wyszukiwanie lokalne”, które pokazuje nam, jakiego ruchu możemy oczekiwać po dodaniu danego słowa kluczowego.
Znowu należy pamiętać, iż są to dane dla kampanii AdWords. W przypadku wyników organicznych (pozycjonowanych) ruch może być nieco inny, jednak proporcje popularności fraz będą podobne.
RADA: Wybierając słowa kluczowe z listy „Propozycje słów kluczowych”, weź pod uwagę te, które są najczęściej wyszukiwane lokalnie, jednocześnie nie będąc zbyt konkurencyjne.
616
Może zainteresuje Ciebie także to:
Landing page, który konwertuje. Jak go przygotować?
Robert Marczak
2.6k
Dotarcie do właściwego klienta z komunikatem to dopiero połowa sukcesu. Kluczem, który pozwoli pozyskać klienta, jest odpowiednia strona docelowa. Jak...
Dziennik budowy
Nieruchomosci-online.pl
653
Dziennik budowy jest obowiązkowym dokumentem na każdym placu budowy, zgodnie z zapisami w prawie budowlanym, a dokładniej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. Przepisy te określają również zasady montażu i rozbiórki oraz konieczności wystawienia tablicy informacyjnej w czasie wykonywania prac budowlanych.
Ile jest wart Twój lead? Pandemia zmienia kampanie online
Krzysztof Kapinos
2.5k
Pod wpływem pandemii marketerzy również musieli zmienić swoje przyzwyczajenia. Jednym z ważnych elementów było ograniczenie w możliwości „przyniesienia” odbiorcy swojemu...
Czy wykorzystujesz już cały potencjał kryzysu, żeby zarabiać więcej?
Bartosz Langa
2.3k
Załamywanie rąk w oczekiwaniu na lepsze czasy czy oczekiwanie pomocy od państwa jest strategią utopijną. Wiele firm, które już upadły...
Marka na Instagramie. 5 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć
Ewa Suwińska
2.2k
Prowadzisz profil marki na Instagramie, a może dopiero planujesz go założyć? Niezależnie od tego, czy jesteś w trakcie swojej drogi,...
Skoro już proponujemy postawić na promocję lokalnie, to może warto by było wspomnieć o pozycjonowaniu fraz dłuższych (z tzw. ogonkiem). To daje bardzo dobre rezultaty.
Fajnym pomysłem byłoby opisanie również znaczenia wyszukiwania słów kluczowych po opcjach witryna i kategoria (p. screen 1). Dla początkujących stanowiłoby to dobry, kompletny poradnik.
W momencie gdy wybierzemy słowa kluczowe dla witryny, proszę pamiętać aby umieścić odpowiedni tekst na stronie zawierający wybrane frazy. Rozchodzi się tutaj m.in. o gęstość słów kluczowych na stronę itd.
Bardzo ciekawe. Pozdrawiamy autora.:)
Zgadzam się, warto poświęcić trochę czasu i starannie wyszukać najbardziej odpowiadające nam frazy.