Mała firma w sieci

Google Keyword Tool – narzędzie ułatwiające dobór słów kluczowych

537wyświetleń

Google Keyword Tool to narzędzie podsuwające pomysły na słowa kluczowe, które nie zawsze szybko i łatwo przychodzą do głowy. Skorzystaj z naszych porad i dowiedz się, jak korzystać z tego rozwiązania. W ciągu paru chwil poznasz najczęściej wyszukiwane słowa i frazy kluczowe z zakresu Twojej branży.
Jak korzystać z Google Keyword Tool?
Narzędzie to znajdziesz pod adresem: https://adwords.google.pl/o/KeywordTool
1. W okienku „Słowo lub wyrażenie” wpisz wszystkie swoje pomysły na frazy, po jednym w każdym wierszu.
2. Okna „Witryna” oraz „Kategoria” możesz zostawić puste.
3. Rozwiń „Opcje zaawansowane oraz filtry” i sprawdź, czy masz tam ustawiony odpowiedni kraj oraz język.
4. Przepisz kod bezpieczeństwa i kliknij „Szukaj”.
Keyword Tool - Narzędzie ułatwiające wybór słów kluczowych
W tabelce pod wyszukiwarką pojawią propozycje nowych fraz wraz z informacją o ich konkurencyjności.
Na samej górze tabeli, w sekcji „Wyszukiwanie hasła”, zostaną przedstawione informacje na temat fraz, które podałeś, natomiast poniżej, frazy podobne proponowane przez Google („Propozycje słów kluczowych”).
Keyword Tool - narzędzie podsuwające pomysły na słowa kluczowe
Które frazy wybrać?
Najważniejszymi kolumnami są: „Konkurencja”, która wskazuje stopień konkurencyjności (niski, średni, wysoki) frazy w kampaniach Adwords. Na podstawie tych danych możemy stwierdzić, że skoro dużo/mało osób wykorzystuje tę frazę w kampaniach AdWords, podobnie będzie się to przedstawiać przy doborze słów kluczowych do pozycjonowania.
Kolejną ważną kolumną jest „Miesięczne wyszukiwanie lokalne”, które pokazuje nam, jakiego ruchu możemy oczekiwać po dodaniu danego słowa kluczowego.
Znowu należy pamiętać, iż są to dane dla kampanii AdWords. W przypadku wyników organicznych (pozycjonowanych) ruch może być nieco inny, jednak proporcje popularności fraz będą podobne.
RADA: Wybierając słowa kluczowe z listy „Propozycje słów kluczowych”, weź pod uwagę te, które są najczęściej wyszukiwane lokalnie, jednocześnie nie będąc zbyt konkurencyjne.

5 komentarzy

  1. W momencie gdy wybierzemy słowa kluczowe dla witryny, proszę pamiętać aby umieścić odpowiedni tekst na stronie zawierający wybrane frazy. Rozchodzi się tutaj m.in. o gęstość słów kluczowych na stronę itd.

Dodaj komentarz