Mała firma w sieci

Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 1, czyli kompletna i rzeczowa oferta

Bądź przyjazny internautom! Zadanie nr 4 i 5, czyli opinie klientów i pozytywny wizerunek
fot. Firmy.net
468wyświetleń

W ciągu najbliższych tygodni dowiesz się, jak krok po kroku zostać Firmą Przyjazną Internautom. Dlaczego to takie ważne? Jeśli nie dostosujesz się do wymogów panujących w globalnej sieci, Twój biznes nie ma szans na rozwój. Obecność w internecie daje ci wiele darmowych lub tanich rozwiązań, idealnych dla małego biznesu. Wystarczy umieć z nich skutecznie korzystać! Dziś poznasz pierwsze i najważniejsze kryterium, które musisz spełnić, aby móc cieszyć się sukcesem Twojej firmy.

Najważniejszą kwestią dla użytkownika internetu, czyli Twojego e-klienta, jest znalezienie przez niego w jak najkrótszym czasie tego, czego poszukuje. Ta firma, która jako pierwsza dostarczy mu potrzebnych informacji, ma dużą szansę na sfinalizowanie transakcji. Za chwilę poznasz wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć Twoje szanse na zysk.

Zadanie nr 1: Stwórz kompletną i rzeczową ofertę swojej firmy

W jednej z naszych ankiet 32% internautów wskazało, że najbardziej irytuje ich to, gdy nie mogą znaleźć odpowiednich informacji na stronie www o usługach lub produktach, których poszukują. Nawet jeśli oferujesz najniższe ceny na rynku, nikt nie kupi kota w worku. Wcześniej musi upewnić się, że to, co sprzedajesz, spełnia jego oczekiwania. Brak informacji dostępnych od ręki opóźnia decyzję zakupową.

Umieszczając jak najwięcej informacji o profilu działalności firmy, swoich produktach lub usługach, masz większe szanse, że potencjalny klient skontaktuje się z Tobą i nie będzie kontynuował poszukiwań, ostatecznie trafiając do konkurencji. Natomiast rzeczowa i dobrze opisana oferta pozwala internautom uniknąć niedopowiedzeń i ułatwia podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu. Skup się zatem na przedstawieniu jak najwięcej istotnych szczegółów oraz korzyści, jakie odniesie klient po skorzystaniu z usług Twojej firmy.

Korzyści z zamieszczania kompletnych i rzeczowych informacji na swojej stronie lub prezentacji Firmy.net:

  • im więcej informacji o Twojej firmie i ofercie, tym szybciej zdobędziesz klienta,
  • ograniczysz liczbę niedomówień i zbędnych pytań w relacjach sprzedawca – klient,
  • oszczędzisz swój czas, nie musząc odpowiadać na doprecyzowujące maile lub rozmowy telefoniczne,
  • tworząc treści, które są wartościowe dla Google, masz szansę na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Uzupełnij swoją prezentację i zdobądź gwiazdkę w programie Firma Przyjazna Internautom

Firmy.net dokładają wszelkich starań, aby wskazać Ci, które obszary w Twojej prezentacji są niekompletne. Jeśli już masz je wszystkie uzupełnione, dołóż starań, aby zoptymalizować je pod wymagania internautów. Dodatkowo, spełniając postawione w programie Firma Przyjazna Internautom kryteria, zdobywasz kolejne wyróżniania oraz wyższe pozycje na listach branżowych. Jesteś wyżej od swojej konkurencji oraz spełniasz wymagania internautów!

Oto lista elementów prezentacji, o które musisz zadbać:

  • Skrócony opis (dotyczy prezentacji Wpis, Starter, Business, Business Gold)

Jest to opis firmy wyświetlany w prezentacji. Klient widzi go jako pierwszy, kiedy odwiedza Twoją prezentację. Aby zachęcić go do zapoznania się z pełną ofertą lub do kontaktu z Tobą, napisz w skrócie, co wyróżnia Twoją firmę w sposób, który będzie dla niego interesujący. Skieruj swój przekaz bezpośrednio do klienta, żeby wiedział, jakie korzyści otrzyma. Nie pisz o historii swojej firmy, ani ilu pracowników zatrudniasz. Klienta obchodzą tylko jego własne problemy i potrzeby.

Finalizacja transakcji jest dla Ciebie najistotniejsza. Poinformuj klientów, w jaki sposób mogą jej dokonać.

Sprzedajesz czy kupujesz? W detalu czy hurtowo? Dla Ciebie jest to oczywiste, ale niekoniecznie dla osoby, która po raz pierwszy styka się z Twoją ofertą.

Jest to tekst wyświetlany przy Twojej firmie na listach branżowych. Użytkownik, który przegląda listę firm z danej branży, podejmuje decyzję, czy wejdzie na Twoją prezentację, czy uda się do konkurencji. Masz dosłownie kilkadziesiąt znaków, aby przekonać go do swojej oferty. Nie wymieniaj tu po przecinku całego katalogu produktów lub zakresu usług, które oferujesz. Skup się raczej na jednym, wyróżniającym elemencie i przedstaw najważniejsze korzyści dla klienta.

Zaprezentuj tu szczegółowo swoją ofertę. Jeśli masz tylko 3 produkty lub usługi, koniecznie przedstaw je jak najprecyzyjniej. Jeśli masz w swojej ofercie 300 produktów, postaraj się zamieścić ich jak najwięcej. Ma to nie tylko znaczenie dla klienta, który w jednym miejscu i czasie otrzyma wszystkie potrzebne mu informacje, ale również wpływa to na Twoje pozycje w wyszukiwarce Google. Zamieść precyzyjną nazwę produktu lub usługi, biorąc pod uwagę to, co potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę, gdy ich poszukują.

Więcej wskazówek, jak uzupełnić Katalog produktów i usług, znajdziesz tutaj.

Podaj słowa lub frazy, które pomogą potencjalnym klientom odnaleźć Twoją prezentację wewnątrz portalu. Wejdź w skórę swojego klienta. Możesz również zapytać znajome osoby, niezwiązane z Twoja branżą, jakie frazy wpisywaliby w wyszukiwarkę, poszukując Twoich produktów.

  • Logo (Starter, Business, Business Gold)

Nasze statystyki wskazują na to, że logo na prezentacji i na liście firm zwiększa liczbę jej odwiedzin. Zamieść logo, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zwiększyć swój profesjonalizm. Pamiętaj, że musi być ono profesjonalnie wykonane.

  • Oferta (Business, Business Gold)

Masz możliwość udostępnienia użytkownikom katalogów, szczegółowych cenników czy prezentacji produktów lub usług w formie plików do pobrania. 50% zapytanych w ankiecie internautów wskazała, że niepodawanie cen produktów i usług jest tym, co irytuje ich najbardziej. Brak czasu, niecierpliwość, często nagląca potrzeba charakteryzują osoby, które w sieci poszukują produktów lub usług. Nie lubią one czekać na kontakt ze strony sprzedającego i przesłanie im cennika, który chcą same znaleźć na firmowej stronie www.

Masz określoną misję i wizję, którymi się kierujesz w swojej działalności? Posiadasz bogatą historię i doświadczenie? Zatrudniasz najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie? Stosujesz najnowocześniejsze rozwiązania w swojej branży? Tu jest miejsce, aby się tym pochwalić.

Oferujesz specjalistyczne usługi lub produkty? Opisz, jakie mają zastosowanie i do kogo są skierowane. Jest to miejsce, aby jak najdokładniej przedstawić klientom informacje na ten temat. Powiedzmy, że prowadzisz salon kosmetyczny i oferujesz mikrodermabrazję diamentową. Przedstaw szczegóły zabiegu, do czego służy, ile trwa itp.

Posiadając prezentację Business lub Business Gold otrzymujesz własną stronę www, którą dostosowujesz do własnych potrzeb. Klient, wchodząc na nią, musi od razu zorientować się, czym się zajmujesz. Na pewno pomocne w tym są kolorystyka i grafika. Wybierz jeden z szablonów graficznych, który najlepiej przedstawi, czym się zajmujesz.

Prowadzisz swojego firmowego bloga? Jeśli jeszcze nie, to wykorzystaj do tego celu Aktualności. To doskonałe miejsce do nawiązania komunikacji ze swoimi klientami. Zacznij pisać na tematy związane ze swoją branżą, wypowiadaj się na kwestie ważne z punktu widzenia prowadzonej działalności, itp. Zamieszczaj tam również najświeższe wiadomości, np. o organizowanych targach, aktualnych promocjach czy nowych produktach. Ważne jest, abyś wiedział, że strony www z często aktualizowanymi treściami są wyżej indeksowane przez wyszukiwarki. Google docenia wartościowe i unikalne treści. Zatem dłonie na klawiaturę i do dzieła!

Spełnij wymagania w zależności od posiadanego pakietu i aplikuj o gwiazdkę w programie Firma Przyjazna Internautom.

Zaloguj się i stwórz kompletną ofertę

4 komentarze

  1. Informacje tu podane są nie tylko dobre do wykorzystania w programie “Firma Przyjazna Internautom”, ale również dobrą edukacją dla tych, którzy mają zamiar założyć własną działalność gospodarczą.

  2. rzeczowo napisane, ja dodałbym do tego aby wprowadzać unikalny kontent. Daje to dodatkowy plus gdyż roboty lubią to co nowe, a jeśli Twoja treść będzie pierwsza a ktoś będzie ją kopiował to nie Ty możesz dostać filtr a ta pijawka która to robi.

  3. rzeczowo napisane, ja dodałbym do tego aby wprowadzać unikalny kontent. Daje to dodatkowy plus gdyż roboty lubią to co nowe, a jeśli Twoja treść będzie pierwsza a ktoś będzie ją kopiował to nie Ty możesz dostać filtr a ta pijawka która to robi.

Dodaj komentarz