ABC biznesu

E-biznes i zarządzanie jakością produktu

405wyświetleń

Rozwój e–biznesu może przynieść korzyści w wielu sektorach działania firmy. Dostęp do nowych narzędzi promocji i marketingu to szansa na trwałą i stabilną pozycję na rynku klientów, konkurentów i współpracowników.
Atutem e-biznesu jest możliwość rozwoju systemu sprzedaży i dystrybucji poprzez sieci współpracy i sieci partnerskie. Dla tworzenia relacji biznesowych wykorzystuje się serwisy promocyjne, galerie, portale firm i instytucji. Serwisy internetowe działają jak pośrednicy i zarządzający w określonej dziedzinie. Aby wykorzystać te możliwości, utrzymać pozycję firmy i jej produktów trzeba określić, wyznaczyć politykę i plan działania. Rozwiązania z dziedziny IT muszą umożliwić sprawne działanie firmy w otoczeniu wirtualnym. Obecnie najważniejsze jest tworzenie systemu zbierania informacji i danych oraz zarządzanie nimi. Programy dla firm muszą umożliwić badanie rynku i ocenę firm współpracujących. Na podstawie takich danych można planować i rozwijać działalność.
Działania z zakresu e-biznesu muszą być podporządkowane celom firmy
Za cel uznaje się utrzymanie jakości produktu oraz jego rozwój. W ramach sieci współpracy trzeba wprowadzić nowe narzędzia wymiany informacji oraz kontroli danych w ramach polityki jakości. Aby utrzymać markę produktu niezbędne jest również odpowiednie zarządzanie marketingowe. Akcje marketingowe muszą być poparte informacjami i znajomością warunków rynkowych oraz działań firm w sektorze. Na rynku są obecne firmy ukierunkowane na rozwój poprzez system zarządzania informacją i jakością.
Portale promujące e-narzędzia mają potencjał
Badanie przeprowadzone przez PARP: „Zapotrzebowania na rozwój e-usług w sektorze MSP” pokazuje dziedziny i sektory e-biznesu. Jako sektor o największym potencjale wyróżnia się portale promujące e-narzędzia. Od wielu lat bardzo popularne są serwisy wspierające tworzenie portali i serwisów biznesowych (tzw. e-narzędzia). Programy te są rozwijane, co pozwala na tworzenie profesjonalnych i rozbudowanych portali i serwisów. Jako cel takich projektów uznaje się tworzenie jakości oraz zarządzanie jakością produktu bądź usługi.
Internetowe narzędzia promocji biznesu
Obecnie powstają portale i serwisy jako zarządzający, w ramach których mogą działać firmy z danej branży. Przykładami takich portali jest Allegro, Interia, WP, wydawnictwo Murator czy Deccoria. Są to serwisy sprzedażowe, informacyjne, doradcze prezentujące oferty firm i osób prywatnych. Zarządzający portalami mają utrzymać jakość obsługi klienta, utrzymać relacje biznesowe, przy współpracy z firmami zależnymi. Ważne jest, aby taka firma miała dostęp do informacji, narzędzi IT oraz specjalistycznej obsługi. Są projektowane nowe narzędzia dla promocji, dla zarządzania danymi, dla obsługi finansowej, dla współpracy w sektorze. Portale są również sposobem na tworzenie relacji z klientami.
Sieć współpracy poszerza grono klientów
Współpracownicy powinni wykorzystać te nowe trendy. Taki system pozwala na utrzymanie jakości produktu bądź usługi. Firmy zarządzające portalami mają odpowiednie środki oraz kadrę, która może wprowadzić i kontrolować sieć współpracy. Zarządzanie danymi wymaga dużych środków finansowych oraz specjalistycznej, stałej obsługi. Takie działania mają na celu ograniczyć ryzyko rynkowe firmy zarządzającej i firm – współpracowników. Firmy wykorzystujące sieć współpracy mogą uzyskać dostęp do szerokich grup klientów oraz do profesjonalnej obsługi firmy opartej na wartości produktu, poprzez obsługę marketingową, obsługę klienta oraz obsługę finansową. Polityka utrzymania jakości produktu w e-biznesie musi uwzględniać każdy z tych elementów. W przypadku przedsiębiorstw internetowych trzeba mocno kontrolować sieć informacji w danej firmie i sektorze. Wartość i ważność tych informacji oraz profesjonalizm firmy będzie jednym z głównych czynników kreujących wizerunek wobec klientów i współpracowników.
Narzędzia do kontroli i obsługi informacji
Każdy projekt e-biznesu musi opierać się na polityce utrzymania i rozwoju jakości oferowanych produktów. Obsługa internetowa wymaga bardzo dobrego przygotowania graficznego ofert, przy zachowaniu jakości informacji. Firma musi określić i rozwijać sieci informacji. Potrzebne są programy IT, które umożliwiają obsługę i kontrolę informacji, przykładowo poczta internetowa dla danego serwisu, możliwości archiwizacji danych oraz badania tych danych. Ocena firm musi opierać się na wiarygodnych danych oraz odpowiednich narzędziach do badania danych. Rozwijanie firmy to również wykorzystywanie danych dla ekspansji przedsiębiorstwa. Narzędzia dla prognozy i oceny muszą być wykorzystywane w ramach pracy i rozbudowy firmy. Pewność oraz skuteczność polityki firmy to efekt badań opartych na narzędziach i programach IT.

Dodaj komentarz