Mała firma w sieci

Google grozi palcem – szanuj użytkownika z kanału mobilnego!

Google
fot. Google
647wyświetleń
Google grozi palcem - szanuj użytkownika z kanału mobilnego!
fot. google.com

Wyszukiwarkowemu gigantowi nie podoba się, że wciąż wiele serwisów nie dostrzega potencjału mobilnych użytkowników. Na właścicieli witryn ignorujących nowe trendy czeka niemiła niespodzianka. Google będzie karał serwisy internetowe, które nieprawidłowo wyświetlają się na telefonach komórkowych i tabletach.

 
Wraz z szybkim rozwojem rynku urządzeń mobilnych, wśród właścicieli stron internetowych toczy się nieustanna debata na temat właściwych strategii mobilnych: czy powinno się budować oddzielne strony mobilne, czy powinny wykorzystywać technologię responsive web design dostosowującą się do wielkości ekranu urządzenia.
Gdy mniej więcej rok temu Google po raz pierwszy zarekomendował technologię responsywną, wielu właścicieli witryn, w tym również polscy wydawcy, potraktowali to jako wytyczne. Do niedawna jednak nie było wiadomo, jak powyższe działania faktycznie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Aż wreszcie głos zabrał sam Google.
Na oficjalnym blogu Google, poinformowano, że wobec witryn, które będą wykorzystywać błędne lub niepoprawne przekierowania (odsyłania użytkowników do głównej strony mobilnej zamiast właściwej podstrony lub strony nieodnalezionej) wyciągnięte zostaną konsekwencje w postaci gorszych miejsc w rankingu z mobilnej wyszukiwarki. Google tłumaczy swoje zamiary tym, że niewłaściwe przekierowania są frustrujące dla użytkownika mobilnego i w efekcie obniżają zaufanie do wyników wyszukiwania. Problemu dopełnia odpowiednie reagowanie na mobilne gadżety.
Google stoi na stanowisku, że strony internetowe na podstawie informacji uzyskiwanych od wyszukiwarki powinny serwować użytkownikowi odpowiednią wersję strony – niezależnie od linka, z jakiego przeszedł do witryny (mobilnego czy też standardowego).

Google ukarze strony źle traktujace userów mobilnych
fot. google.com

Google zapowiedziało także, że w niedalekiej przyszłości przyjrzy się też temu, czy użytkownicy mogą bez problemu odtwarzać na swoich smartfonach i tabletach multimedia umieszczone w witrynach.
Firma nie wskazała dokładnie jakiego rodzaju konsekwencje będą wyciągane od witryn nie stosujących się do zaleceń, ani nie dała wielu wskazówek.
 

Dodaj komentarz