Mała firma w sieci

Google Keyword Tool – rozszerzone możliwości narzędzia

450wyświetleń

Zdefiniowanie słów kluczowych dla Twojej firmy jest najważniejszym etapem pozycjonowania (SEO). Znasz już niezwykle pomocne narzędzie do testowania fraz – Google Keyword Tool. W tym artykule rozwiniemy temat i podpowiemy strategię, dzięki której dobierzesz najlepsze słowa kluczowe. Dowiedz się, które frazy zapewnią Ci najwięcej klientów w sieci na Twoje produkty lub usługi.

Jak zacząć?

Jak korzystać z Google Keyword Tool, dowiesz się z tego artykułu:
Google Keyword Tool – narzędzie ułatwiające dobór słów kluczowych
 

Nie masz pomysłu na frazy?

  • Jeżeli nie masz żadnego pomysłu na słowa kluczowe, możesz skorzystać z podpowiedzi, wskazując kategorię, do której należy Twoja firma. Kliknij w okno Kategoria, aby otworzyć listę kategorii i znajdź swoją, a następnie sprawdź frazy, które wskazuje Google.
  • Jeśli masz na swojej stronie internetowej dużo treści i nie wiesz, na które frazy się pozycjonować, możesz się posłużyć podpowiedziami odnośnie swojej witryny (wpisz w oknie Witryna adres swojej strony).

Zawężaj i precyzuj podpowiadane frazy

Dobrą praktyką jest rozpoczęcie przeszukiwania od fraz bardziej ogólnych, by następnie przejść do bardziej szczegółowych. Na początek, wpisz najbardziej ogólne słowo określające Twoją branżę, produkt lub usługę, np. „opony”. Następnie postępuj wedle poniższych podpowiedzi, aż sprawdzisz i wybierzesz najlepsze frazy uszczegóławiające.

  • Jeżeli jakaś fraza w tabeli z podpowiedziami Cię zainteresuje, kliknij w nią, a następnie wybierz Pokaż więcej podobnych.
  • Wyniki możesz również filtrować. Wróć do wyszukiwarki i z opcji zaawansowanych wybierz Filtrowanie pozycji. Dzięki filtrom, zamiast przeglądać wszystkie propozycje, możesz zawęzić je do tych, które spełniają Twoje oczekiwania (np.: poziom Konkurencji „Niski”, a Wyszukiwania lokalne większe niż 100 000).
  • Możesz również ustawić typy dopasowania. W tym celu w lewym menu zaznacz Typ dopasowania: Przybliżony, Ścisły oraz Do wyrażenia. Po kliknięciu „Szukaj” narzędzie pokaże Ci liczbę wyszukiwań według danego dopasowania.

Dopasowanie „Przybliżone” (ustawione zawsze jako domyślne) pokazuje sumę wyszukiwań słowa kluczowego, jego różnych form gramatycznych, synonimów i słów z nim powiązanych.
Dopasowanie „Ścisłe” określa liczbę wyszukiwań dokładnie tego słowa i jego zbliżonych odmian.
Dopasowanie „Do wyrażenia” pokazuje sumę wyszukiwań zawierających całe wyrażenie lub jego  odmiany.
Najwięcej wyszukiwań mają zawsze frazy w dopasowaniu przybliżonym, gdyż tu uwzględniane są różne odmiany frazy. Pomaga to również poznać trendy słów kluczowych. Węższy zakres propozycji daje dopasowanie ścisłe, które pokazuje tylko wyszukiwania dla  konkretnego wyrażenia.
WAŻNE: Wybierając daną frazę, pozycjonujesz ją nie tylko w formie podstawowej, ale również jej odmienione wersje i synonimy. Jeżeli pozycjonujesz się na frazę „dentysta”, Twoje działania wpływają także na pozycje fraz: „dentysty”, „dentystka”, ale również „stomatolog”.

Dodatkowe możliwości z kontem Google Adwords

Narzędzie Google Keyword Tool daje dodatkowe możliwości w momencie, gdy mamy konto Google AdWords. Jako zalogowani użytkownicy dostajemy dodatkowe narzędzia, otrzymujemy także znacznie więcej danych na temat wyszukanego hasła. Oprócz Konkurencji, Wyszukiwania globalnego oraz Wyszukiwania lokalnego mamy możliwość sprawdzenia dodatkowych informacji, przydatnych nieco mniej przy wyborze fraz do pozycjonowania, za to bardzo pomocnych podczas tworzenia kampanii AdWords:

  • udział w reklamach,
  • sieć wyszukiwania Google,
  • udział w wyszukiwaniach,
  • przybliżony CPC,
  • lokalne trendy wyszukiwania.

Więcej na temat wyboru słów kluczowych znajdziesz w naszych poprzednich artykułach:
Słowa kluczowe – najważniejszy element pozycjonowania. 6 sposobów na dokonanie właściwego wyboru
Najlepsze praktyki optymalizacji strony www pod kątem słów kluczowych
Powodzenia w wyborze optymalnych słów kluczowych!

2 komentarze

Dodaj komentarz