Odkryj swój potencjał
Czy wiesz, jakie wymagania stawiają przed Tobą w internecie potencjalni klienci? Jeśli nie dostosujesz się do zasad panujących w globalnej sieci, Twój biznes nie ma szans na rozwój. Smutne, ale prawdziwe. Jeśli osoba, która poszukuje konkretnych informacji, nie znajdzie ich na stronie www, od razu ją opuszcza i co gorsza – raz zawiedziona, już na nią raczej nie powróci.
Dokładasz wszelkich starań, aby być widocznym w Google: masz stronę www, pozycjonujesz ją, reklamujesz się w katalogach firm, płacisz za Adwords, wykorzystujesz potencjał social media. Patrzysz w statystyki. Odsłony są? Są. Ruch jest? Jest. To dobrze. Takie podejście jest jednak niewystarczające. Za chwilę wyjaśnię Ci, jak rzetelnie podejść do tematu obecności Twojej firmy w sieci. Zaraz poznasz wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć Twoje szanse na zysk.
Czy spełniasz wymagania stawiane w sieci?
Poniżej znajdziesz wymagania, które określiliśmy jako podstawowe, aby cieszyć się sukcesem swojej firmy w sieci. Wykorzystaj tę wiedzę nie tylko podczas tworzenia prezentacji w Firmy.net, ale również na własnej stronie www oraz w dalszym kreowaniu pozytywnego wizerunku w sieci.
5 wytycznych, jak zdobyć uznanie e-klientów:
# 1. Doprecyzowana, kompletna i rzeczowa oferta
Ponad 30 proc internautów oczekuje rzetelnych, logicznie uporządkowanych i aktualnych informacji o produktach i usługach. Umieszczając jak najwięcej treści dotyczących profilu działalności firmy, masz większe szanse, że potencjalny klient skontaktuje się z Tobą i nie będzie kontynuował poszukiwań, ostatecznie trafiając do konkurencji. Pełna i szczegółowa oferta na Twojej stronie, to pierwszy krok do zdobycia klienta!
# 2. Unikalna i wartościowa treść dla Google
Czy wiesz, że kopiowanie tych samych treści z różnych stron i prezentacji powoduje, że w wynikach wyszukiwań, przede wszystkim w Google, Twoja strona pojawia się znacznie niżej niż strony z unikalnymi tekstami? Skopiowany tekst, czy to z własnej strony www czy z innego źródła w sieci nie ma wartości SEO, czyli nie wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a wręcz ją pogarsza.
# 3. Potwierdzona rzetelność
Stwórz swój pozytywny wizerunek za pomocą referencji od innych firm. Zyskujesz na tym nie tylko Ty, ale również internauci, którzy czytając pochlebne słowa na Twój temat, poznają Cię przez pryzmat Twoich najbliższych partnerów biznesowych. Poprzez zdobywanie opinii od zadowolonych klientów pokaż, że jesteś przedsiębiorcą komunikatywnym i otwartym na dialog ze swoimi klientami. Opinie to bardzo ważny element zdobywania zaufania, świadczący o wysokiej jakości Twoich usług.
# 4. Profesjonalna prezentacja
Aby osiągnąć sukces w internecie, musisz zadbać o profesjonalne przedstawienie swojej firmy, produktów bądź usług. Skup się na tym, aby internauci mogli odnaleźć informacje o Twojej firmie w jednym miejscu. Ważnym aspektem jest grafika i identyfikacja wizualna, czyli logo oraz wykorzystywana kolorystyka. Wpływa to na ocenę Twojej działalności przez potencjalnych klientów.
# 5. Wyróżnianie wizerunku
Potwierdzaj swoje zaangażowanie w dbałość o wysoki standard komunikacji z internautami i wyróżnij się wśród konkurencji. Jako uczestnik programu FPI, masz prawo do zamieszczenia na swojej stronie internetowej etykiety “Firma Przyjazna Internautom”, która przedstawia Cię jako godnego zaufania partnera w biznesie.
Spełniaj wymagania e-klientów w 5 krokach
Portal Firmy.net podjął się zadania, aby w przystępny sposób pomóc swoim klientom stworzyć w prostych krokach prezentację przyjazną e-klientom i wyszukiwarkom (przede wszystkim Google). Służy temu program „Firma Przyjazna Internautom”, który pomaga przedsiębiorcom dostosować swoją prezentację do wymagań internautów, aby przedstawiała odwiedzającym ją klientom wartościowe informacje oraz była wysoko pozycjonowana w wynikach wyszukiwań.
Dlaczego odwiedzający Twoją stronę odchodzą?
Najważniejszą kwestią dla użytkownika internetu, czyli Twojego e-klienta, jest znalezienie w jak najkrótszym czasie tego, czego poszukuje. Nikt nie ma czasu, ani ochoty, na wertowanie każdej Twojej podstrony z nadzieją, że znajdzie rozwiązanie swojego problemu. Jeśli jesteś niezadowolony z małej liczby zamówień lub zbyt mało osób kontaktuje się z Tobą za pomocą formularza na stronie może to oznaczać, że Twoja witryna nie realizuje swoich celów.
Jednym z najczęstszych powodów takiej sytuacji jest to, że treści znajdujące się w serwisie nie są dopasowane do oczekiwań użytkowników, którzy na niego trafiają. Trudno o bardziej wymowne wyrażenie opinii niż natychmiastowe opuszczenie witryny, która nie spełniła naszych potrzeb. Jest to dość powszechny problem wielu serwisów, jednak Twój sukces zależy od tego, jak przyłożysz się do zmniejszenia tego zjawiska na Twojej stronie www.
Zapytaliśmy użytkowników internetu, w jakich okolicznościach opuszczają stronę bez wykonania na niej jakichkolwiek czynności*.
5 głównych powodów odrzuceń:
- niewartościowe lub niekompletne informacje (47 proc.),
- brak jasnego przekazu (38 proc.),
- nieintuicyjna, zbyt wolno ładująca się strona ze zbyt dużą ilością elementów (30 proc.),
- niezgodność z wynikami wyszukiwania (25 proc.),
- kiepska estetyka witryny, czyli nieciekawa grafika (21 proc.)
* badanie ankietowe przeprowadzone przez Firmy.net we wrześniu 2012 r. Wzięło w nim udział 1627 przedstawicieli małych firm.
Internauci mają wiele zastrzeżeń co do działalności online przedsiębiorców i zauważają błędy, które w ich opinii, niekorzystnie wpływają na wizerunek firm w internecie. Pamiętaj! Ta firma, która jako pierwsza dostarczy potrzebnych informacji, ma duże szanse na sfinalizowanie transakcji.
Jak być przyjaznym internautom?
Na początek polecamy udział we wspomnianym wcześniej programie „Firma Przyjazna Internautom”. Jest to inicjatywa skierowana przede wszystkim do firm z sektora MŚP, pragnących poprawić i potwierdzić użyteczność własnych serwisów internetowych.
Celem programu jest zwiększenie świadomości przedsiębiorców w dziedzinie marketingu internetowego i zaangażowanie ich w aktywną poprawę wizerunku swojej firmy w sieci. Inicjatywa koncentruje się na uświadamianiu wartości następujących zagadnień: web usability, marketing w wyszukiwarkach (SEM/SEO), copywriting internetowy, e-reklama, e-pr (wizerunek i identyfikacja wizualna).
Do programu zaprosiliśmy również specjalistów z branży e-marketingu, świadczących usługi, które wspomagają działania marketingowe małych i średnich przedsiębiorstw w sieci. Ich usługi stanowiły również nagrody główne dla 10 laureatów konkursu „Firma Przyjazna Internautom 2012”, którzy zostali wyłonieni w kwietniu 2013 r.
IAB Polska – Patron honorowy programu
Jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zawsze staramy się popierać inicjatywy służące rozwojowi internetu. Misja IAB Polska oraz idea programu Firma Przyjazna Internautom opierają się na podobnych działaniach dotyczących szeroko pojętej edukacji rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. Życzę wszystkim uczestnikom programu efektywnych wyników oraz dalszych sukcesów w kreowaniu swojego pozytywnego wizerunku w sieci.
Szymon Kuc, Koordynator ds. Marketingu i PR, www.iabpolska.pl
TENSE.PL – Partner programu FPI
Firmy z sektora MŚP stanowią ogromną wartość dla gospodarki, a z efektami ich pracy stykamy się codziennie. Dlatego tak ważna jest ich ciągła edukacja. Jako ekspert w dziedzinie marketingu internetowego, TENSE.PL z dumą wspiera program, w którym widzi wiele szans dla poprawy komunikacji z coraz bardziej wymagającymi e-klientami. Będąc jednym z liderów w branży, firma stawia na rozwój nie tylko własny, ale również swoich Klientów.
www.tense.pl
Agencja Reklamowa S 90 – Partner programu FPI
Idea bycia przyjaznym internautom to dewiza, która powinna przyświecać wszystkim firmom działającym w internecie. To przede wszystkim budowanie wizerunku, świadczącego o tym, że w przestrzeni internetu również można być rzetelnym i solidnym przedsiębiorcą. Dlatego też współpracujemy z portalem Firmy.net, który motywuje właścicieli firm do jeszcze bardziej efektywnych działań w sieci, z czego korzysta każdy z nas, będąc jej użytkownikiem.
www.s90.pl
Seo Power Sp. z o.o. – Partner programu FPI
Dla internauty najistotniejsze jest to, aby jak najszybciej znalazł to, czego poszukuje. Uświadomienie sobie, że aby dotrzeć do współczesnych konsumentów, trzeba być wysoko w wynikach wyszukiwania, daje dużą przewagę nad konkurencją, która nie do końca zdaje sobie jeszcze sprawę z siły internetu. Widoczność w sieci w komplecie z potwierdzoną wiarygodnością firmy, to dziś klucz do sukcesu dla każdego biznesu, nawet tego, który na co dzień działa poza siecią.
Artur Pleskot, Prezes Zarządu Seo Power Sp. z o.o, właściciela serwisu ZmienPozycje.pl
www.zmienpozycje.pl
Warunkiem uczestnictwa w programie Firma Przyjazna Internautom jest posiadanie konta w serwisie Firmy.net. Uczestnictwo nie wiąże się z żadnymi kosztami, a założenie konta i prowadzenie prezentacji „Wpis” jest bezpłatne. Więcej informacji na stronie www.fpi.firmy.net.
Bardzo przydatny tekst, a teraz spieszę na stronę, spojrzeć okiem internauty:)
W przypadku referencji biznesowych spotykam w wielu przypadkach na stronach delikatnie mówiąc “kiepskich firm” referencje z jednostek administracyjnych np. gmin lub urzędów. Nie wiem kto je czasami tak lekkomyślnie wystawia, ale takich referencji nie brałbym za wiarygodne.
Osobiście wolałbym potwierdzić w rozmowie telefonicznej wiarygodność kontrahenta niż wierzyć referencjom.
Absolutnie jedno nie wyklucza drugiego. Potwierdzenie telefoniczne to przecież też referencje, tylko dostarczone innym kanałem. To praktyka stosowana przez ubiegających się o pracę, w CV podają dane konkretnej osoby w biurze poprzedniego pracodawcy, która może udzielić informacji. Często przenoszona na biznes. Jest jedna rzecz, która działa na nasza niekorzyść w takich sytuacjach, zarówno po stronie weryfikującego jak i weryfikowanego. Czas i wynikająca z niego zmiana ludzi na stanowiskach, a także ulotna pamięć ludzka. Po pewnym czasie informacja o jakości naszej współpracy z firmą może ograniczyć się tylko do wielkości obrotów i ilości transakcji, jaka znaleźć można w księgach.
Niestety referencje często wystawiane są w zamian za rabat lub inny bonus dla klienta. Oczywiście nie wszystkie ale spora część tak. Tym samym ich wiarygodność spada. Takie praktyki są stosowane w każdej branży.