Mała firma w sieci

Jak skutecznie wypromować firmę w czasach kryzysu – cz. 2

618wyświetleń


Ciąg dalszy porad jak wypromować firmę w czasach kryzysu – tanio, bo bez ponoszenia wysokich wydatków na reklamę i promocję oraz skutecznie, bo z wykorzystaniem popularnych wśród Polaków zakupów grupowych! Wszystko to możliwe dzięki serwisowi Okazje.Firmy.net, gdzie każda firma może dodawać okazje na swoje produkty lub usługi całkowicie bezpłatnie.
Przełamuj swoje bariery – cz. 2
Zakupy grupowe są coraz bardziej popularne wśród internautów, jak również wśród przedsiębiorców, ale czy mikro i małe firmy odnajdują się w tej formie promocji? Z badań wynika, że zdecydowana większość właścicieli firm uważa, że promocja poprzez kupony rabatowe jest w stanie przynieść im zadowalające korzyści. Ale pojawia się też coraz więcej negatywnych opinii oraz obaw przed współpracą z popularnymi serwisami zakupów grupowych. My już wiemy co powstrzymuje firmy …

  • „Moja firma a zakupy grupowe”

Aby poznać rzeczywistą opinię firm, jak oceniają formę promocji za pomocą zakupów grupowych, z końcem listopada przeprowadziliśmy ankietę „Twoja firma a zakupy grupowe” wśród firm zarejestrowanych na portalu Firmy.net. Dzięki temu sondażowi dowiedzieliśmy się, że główną przyczyną, z powodu której małe firmy nie chcą korzystać z promocji poprzez zakupy grupowe, są zbyt wysokie prowizje pośredników oraz konieczność udzielania wysokich rabatów. Wszystko to powoduje, że z punktu widzenia biznesowego całe przedsięwzięcie staje się nieopłacalne.
Znając wskazane przez firmy bariery mogliśmy stworzyć serwis Okazje.Firmy.net, czyli odpowiednie miejsce, w którym każda firma, nawet najmniejsza, może skorzystać na fenomenie zakupów grupowych.

  • Bariery wejścia w zakupy grupowe

Poniżej główne bariery wejścia w zakupy grupowe wskazywane przez firmy z sektora mikro i małych przedsiębiorstw (90% ankietowanych to firmy o zatrudnieniu do 10 pracowników) z zestawieniem rozwiązań, jakie wprowadziliśmy, aby Okazje.Firmy.net były dopasowane do każdej firmy.

47,44 %: „Profil naszych produktów/usług nie pasuje do charakteru zakupów grupowych”
Firmy mogą dodawać okazje o dowolnym profilu, nie tylko z takich kategorii jak: Zdrowie i Uroda, Gastronomia, Turystyka, Zakupy, które są popularne na innych serwisach zakupów grupowych. Do wyboru jest aż 6 kategorii tak opracowanych, aby każda firma mogła promować swoje produkty i usługi kuponami rabatowymi.
32,64 %: „Zbyt wysokie prowizje portali pośredniczących sięgające 50%”
Serwis Okazje.Firmy.net nie pobiera żadnych opłat ani prowizji od firm dodających swoje okazje. Promocja poprzez kupony rabatowe jest całkowicie darmowa.

31,11 %: „Konieczność udzielania wysokich zniżek (50% i więcej)”

Nie narzucamy wielkości rabatów przy dodawaniu okazji. Firma sama kalkuluje, na jaki procent zniżki może sobie pozwolić.

14,31 %: „Nie jesteśmy w stanie obsłużyć zbyt dużej ilości nowych klientów w krótkim okresie”

Podczas dodawania swojej okazji każda firma określa maksymalną liczbę pobrań kuponów. Limit ten chroni firmy przed napływem zbyt dużej liczby klientów z kuponami rabatowymi.
13,15%: „Działamy na terenie małej miejscowości (zakupy grupowe są kierowane głównie do mieszkańców dużych miast)”
Stawiamy na lokalność i promujemy okazje z każdej miejscowości w Polsce. Okazje z danej miejscowości docierają do jej mieszkańców.
8,88%: „Problem ze stworzeniem ciekawej i skutecznej treści oferty”
Tworząc okazję, firma ma możliwość wyboru najbardziej odpowiadającemu jej schematowi okazji. Po zakończeniu okazji, dzięki statystykom, można ocenić efektywność promocji i skorzystać ze wskazówek, jak poprawić ofertę i zwiększyć pobieralność kuponów.
Wyniki ankiety utwierdziły nas w przekonaniu, że nowy serwis, który właśnie uruchomiliśmy – Okazje.Firmy.net, jest doskonałym rozwiązaniem dla tych firm, które nie mogą sprostać wymaganiom stawianym przez inne, popularne portale zakupów grupowych.
Przeczytaj inne artykuły z cyklu „Jak skutecznie wypromować firmę w czasach kryzysu”:
1. Skorzystaj z najstarszego narzędzia do promocji firmy
2. Przełamuj swoje bariery
 
3. Zwiększ swoje szanse
4. Zyskaj stałych i lojalnych klientów

1 Komentarz

Dodaj komentarz